• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

EA: din fresterska! Ska du inte slå till på råbiff och mögelost också?

• Ore

Fresta på du, jag blir sugen...

Att barnmorskan poängterade 3 gånger redan i telefon att jag skulle avstå helt från alkohol hade jag lätt kunnat strunta i till förmån för ett litet glas vin eller så en lördagkväll.

Att maken inte vill att jag ska dricka alkohol medan jag är gravid är betydligt svårare att bortse ifrån...

• Fru E

Råbiff urk!

Men lite goda ostar kan jag allt klämma i mig *räcker näsan åt alla gravvosar*

• Ore

Mögelost, där är brieost också inräknad eller? *gillar brie*

• Fru E

Ore-jag hade helt klart kunnat byta ut alkoholen mot en bulle i magen, men det visste du nog redan

• FruCicci

Hej AM!!!
    De frågade på nervägen vilken månad jag var i o då sa jag månad 6, sen frågade de när jag åkte hem nu och då sa jag månad 7... de frågade genast vilken vecka och jag sa att jag inte visste säkert och spelade trött...
    Helt enkelt var det INTE. När jag bordat i tisdags natt, efter 1h försening, var kl 04.30 (Dubai tid) och sen taxade planet ut från gaten. Tror ni inte att de kommer springandes i planet och säger att de ska tillbaka till gaten för de ska släppa av en passagerare, dvs mig!!!!!!!!!!!!!!!!!! För jag hade gått för långt i gravidteten - visade dem certifikatet från mamamia - och att just det certifikatet var för gammal, de skrevs 9 mars och det fick inte vara mer än 7 dagar gammalt! MY GOD!
    Efter mycket tjaffs fick jag åka med till Turkiet, men där skulle jag till läkare sa de och jag fick inte åka vidare till sthlm!
    Väl i Istanbul så var jag tvungen att gå till Transit desk för att få boarding kort till Sverige, då kommer flygplanspersonal springande från planet och säger: hon där är gravid.... sen var det ett satans rabalder och de vägrade att ge mig mina boarding biljetter. Jag sa att de kunde faxa detta från Sverige men att tidskillnaden gjorde att det var omöjligt att kontakta dem de närmaste 2 timmarna... SEN satt Victor i gång att gasta! Han visade sig från sin sämsta sida! Ha ha ha det blev min räddning för hela kön till transit desk var upprörda att det tog tid med mig och sen en skrikande unge med. Det slutade med att jag fick boarding biljetterna och att kvinnan tog mig till sidan och sa att jag skulle ljuda om de frågade om graviditeten i planet och säga att jag var i v 26!
    (Deras regler med Turkish Airlines var visst att man inte fick flyga efter vecka 27).
    Såååå sjukt struligt, ringde Mamamia och de var beredda att skicka ner ett fax till flygplatsen ifall ifall så att säga!
    Hej och hå liksom!

• Ore

Mmm, och jag har heller inget emot bullen i magen, så jag ska försöka att inte klaga för mycket Lätt att avstå från både vin och brieost då...

• Liten med Mindre

koko - frys välmogen banan i bitar och mixa sen med mjölk eller grädde beroende på önskad fetthalt. Behöver ingen sötning alls då. Förutsätter förstås att man gillar bananglass.

• Ore

Oj Cicci, var inte helt problemfritt med flygresan alltså. Eller snarare med flygplatspersonalen

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare