• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • start september

Tinga,

intresseklubben vill veta! Hur ställer de sig förresten till majskrokar och rån? Inte ens det åker in i munnen? Är det också ointressant? Ibland kan ju, som de kloka Muggles och Liten lärt mig, att äta själv väcka matintresset.

Bra att du ligger på för att få prata med någon. Du behöver få hjälp för att orka detta!

Jag funderar också på om din man eller någon annan kan ta några dagar så att du kan få göra något helt eget. Du behöver nog få längta lite efter dem.

• Lapinette

Tänkte att du skulle ställa upp nenne!!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    ja, fast nu är ju bästa tiden att hänga vid barnavdelningen på IKEA, alldeles runt lön och barnbidraget. *plockar fram håven*

• nennesjuttioåtta

Förlåt Tinga att vi skojar om det, det låter otroligt kämpigt och frustrerande!

• muggles

Tinga: helt otroligt att de går runt på så lite!!! Jag håller med - du är beundransvärd. Faktum är att jag förstår hur frustrerad du blir för jag har känt likadant. Och det är så lätt för andra att säga att man inte ska ta det så hårt för "de klarar sig ju". Jo visst, men man vill ju det bästa för sina barn (i mitt fall mer sömn). Jag tror du får fortsätta ösa ur dig här och hoppas på en psykologtid SNART! Kram!

• Lapinette

nenne - en helt annan fråga, när är det dags för BIM? och IVF-samtal (två viktiga datum).

• Lapinette

Ja, jag hoppas Tinga att du får komma iväg och prata av dig samt lite egen tid. Måste kännas fruktansvärt frustrerande.

• kängu

Tinga, ska kika lite i mina böcker och se om jag har ngt tips att ge. Tycker det är konstigt att logopeden inte hade ngt mer att säga, särskilt om hon jobbar med det på nästan heltid? Nåväl, jag är absolut ingen expert på detta område men ska se om jag kan hitta ngt.

• fru AM

Åh - Clownis ... *saknar ord* Men stor varm kram!

Lappis & Nenne - era gamla babysnatchers: ingen som känner för att komma och tvätta svinkoppor på Livia?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare