• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Kaninen har också varit effektiv idag. Så jäkla skönt att ha orken och livet tillbaka ! Det har blivit orkidébad, städa ur ugn och micro, damma, måla byrån, promenerat ned på stan och sätta sprätt på en hel del pengar (köpte nu äntligen en brun, kort skinnjacka), tillbaka hem för att ta träningstrunken, till gymet och kört spinning, handlat och ska nu ha tvättstugan samt laga lite god mat. Seeeeennnn ... tänker jag dö i soffan med ett par avsnitt av Rome.

• fru AM

God lördagkväll! Har just avnjutit en liten ihopslarvad gryta med god sallad till, vinkat av maken som skulle gå och handla till vår söndagsmiddag imorgon samt är nu utkörd ur TV-rummet av Livia som måste vara ensam när hon står framför TV:n och gör nr2 ... Så då hamnade jag här!

Det ser ut som om du är online BS? Visst brukar du gå på Stadsauktioner ibland? Har du varit på visning denna helg? Vi ska försöka hinna gå imorgon (därav den sena lördagskvällsprovianteringen) ...

• start september

Ensam hemma och äntligen sover dottern. Jag är alldeles skakig efter att hon idag föll från skötbordet. Trots att jag höll i henne så lyckades hon slänga sig över kanten. Hon verkar ok och nu är det åtta timmar sedan så det borde ha märkts om något var fel. Men usch vad dåligt jag mår. Jag minns knappt detaljerna, men ser ändå fallet och henne ligga därom och om igen.

Jag vet att jag inte är ensam om detta och att jag ska vara glad och tacksam att inget farligt verkar ha hänt, men ändå. Blä.

Jag tröstar mig med lite lagrad ost, fikonchutney och ett glas amarone som var fantastiskt gott igår, men just nu vete sjutton. Blä igen.

• BrudSommar2006

AM, nu missade jag dig, visst brukar vi gå på visningarna men den här helgen hade vi faktiskt inte tänkt gå eftersom jag lovat maken att han ska få beskära äppelträden innan det är för sent och sedan ska vi ut till mina föräldrar och äta tidig middag tillsammans med min bror, sambo och Iris kusin. Så jag och mamma ska ta med Iris till Junibacken på förmiddagen och sedan åker vi med direkt hem till mina föräldrar så får Iris sova eftermiddag där och så får maken komma ut när han är klar. Idag hann vi inte eftersom Iris har lek&plask på förmiddagen och sover efter det och sedan följde jag med mina föräldrar för att hälsa på farmor på sjukhemmet, eftersom vi varit sjuka har jag inte sett henne på flera månader.

• BrudSommar2006

AM igen, hoppas att ni hittat något roligt!

September, kram! Det är inte roligt när det händer något men det gick säkert bra!

• Ore

september: Usch vad otäckt med fallet från skötbordet. Hoppas allt är bra!!!

AM: Låter litet ruskigt med brand, men brandmän kan ju överlag vara trevligt. Kanske inte om de kommer rökdoftandes in i ens lägenhet dock. Mer att titta på från lagom avstånd

Kängu: Grattis till inlämnat exjobb!

Snaily: Vinkar och hälsar välkommen hit! Har dock inget att komma med kring kort lutealfas. Min mens blev bara kajko med några dagar hit och dit vid hormonstopp, och efter tre månader så var den tillbaka till en exemplarisk 28-dagars fas med ÄL dag 14...

Skor: Storlek 41, wow... Själv har jag typ 36-37... Vilket jag för det mesta gillar, utom när jag ska ha skor på jobbet (med stålhätta)

Fick oväntat besök här på fm... Syrran och hennes killa (= min kollega). Ville helst inte släppa in dem, ruskigt ostädad lägenhet och ett fortfarande starkt minne av när syrran hälsade på mig oväntat för snart tio år sedan. Trots att jag tyckte lägenheten såg hyfsad ut, tack vare panikstädning, var hennes kommentar att "oj vad stökigt du har det". Tack för den, då...

• fru AM
    Ore skrev 2009-03-22 12:49:31 följande:
    Skor: Storlek 41, wow... Själv har jag typ 36-37... Vilket jag för det mesta gillar, utom när jag ska ha skor på jobbet (med stålhätta)
    Oj vad jobbar du som!? (De enda jag vet som har stålhätta är skinheads? ...)

Brandmännen var väldigt trevliga - tror inte min make låtit mig springa iväg och prata med dem alldeles själv om jag inte hade haft en rejäl bulle i ugnen

BS: Allt vi skulle kolla på på Stadsauktioner var fel, fult, skruttigt ... Sedan åt vi en macka och drack kaffe och tog en ny runda och hittade i alla fall några saker att bjuda på ... Fortsättning följer ev ...
  • Ore

Jo, jag extraknäcker som sådan... Nä...

Jag är processingenjör på en tillverkningsindustri. Och när jag är ute vid den avdelning jag ansvarar för ska jag föregå med gott exempel och ha skyddskor, med stålhätta. 3:e paret jag köpte passade ganska bra. Jag har ganska smala fötter, och de flesta skorna finns i normal och extrabred läst... Efter många om och men hittade jag en modell som hade speciell "damläst".

I brist på de högklackade skinnstövlar med snörning som jag egentligen vill ha på jobbet, så får det duga med ett par som inte ger mig alltför mycket skoskav.

• snaily

Ore - hej! Vilken drömcykel du haft, kanske kan jag låna den i 9 månader framöver för du ska väl förhoppningsvis inte behöva den på ett tag?? Blir väldigt trött på min, nu har mensen smuuuugit igång under 2 dagar så vet inte ens vilken dag jag ska kalla dag 1, suck.

Koko - du har nog rätt i det, ska fundera på om jag har samvete att dra en vit lögn... En våning kattfall brukar gå bra, det går en gräns vid 3-4 våningar eller nåt sånt har jag för mig, då brukar det kunna bli lite jobbiga skador... Tur att ni inte bor högre upp!

AM - jag har också stålhätteskor (eller -stövlar) på jobbet, men bara ibland.

Förflyttat mig till Ramundberget där det ska bli umgänge med syskonbarn och skidåkning hela veckan, mysigt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare