• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Tinga - de försöker lura över oss dit! Är bara på två trådar på FL och där har ju nästan alla blivit gravida den här vintern så det är såååå lugnt. Ingen har skrivit sen i förra veckan och själv känner man sig som vanligt jäkligt misslyckad och negativ hela tiden.

• start september

Tinga,

du har absolut rätt i att det nog vore lugnare att ta det som det kommer - försöka ett tag utan att oroa sig över någonting. Jag har ju två issues som gör att det mentalt inte fungerar. Dels X.et - jag vill ha koll på dagar kring BIM så att jag kan reagera om något är fel. Har jag inte koll på dagarna komemr jag gå och vara rädd varje dag de närmaste månaderna och det mår ingen i vår familj bra av. Minsta magknip blir till ett X. Sen funderar jag på att ta progesteron från strax innan BIM och då vill jag veta när ÄL var, annars funkar det ju inte (hormoner i onödan som ställer till det, dessutom är de dyra och receptbelagda).

• Liten med Mindre

Lappis - du ska inte göra mig sällskap på lite SATSyoga då? Lugnt o fint... Fast redan halv fem förstås.

• start september

Klart det är genomtänkt med FL-bannern! Vi är väl en av trådar med störst besökarantal här, klart man styr reklamen som visas.

• fru AM

Haha - länken till familjeliv här nedan ... JAG klickade på den för en halvtimma sedan och sedan dess försökt hitta någon kul tråd att följa. Men det finns ingen.

Liten: Yxtaholm: vi hamnade i ett rum "uppe på vinden" med snedtak och härligt "uppbyggt" badrum. Hoppas ni får en fin weekend!

• Lapinette

september - undrar bara vad det gör för skillnad för FL/BT om vi är här eller där?

Liten - skulle vara trevligt bara det att jag inte har några träningskläder med mig (lämnade dem i hallen hemma) samt att 16.30 är lite väl tidigt. Yogan ligger rent generellt på jäkligt knäppa tider - tidigt eller sent. Försökte hitta något lugnt pass imorgon ... hur är den där core puls?

• Liten med Mindre

Lappis - core puls är inte lugnt. Mycket hopp och studs o hög puls. Core, satsyoga eller någon pilatesklass skulle jag leta efter.

• Liten med Mindre

Alternativt bubbla i poolen på vasagatan o ta det kolugnt.

• Tinga

September - I see.

Lappis - klokt att du tar det lugnt; just vid kombinationen halsfluss och penicillin ska man ju vara försiktig med träning, så att inte hjärtmuskeln konstrar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare