• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

Hej på er alla i tråden!

Nu sitter jag på tåget in till staden, projekt pendling har börjat! Flytten gick superbra och det är sååå skönt att äntligen få lite större. Hundarna var alldeles förvirrade och gick bara runt och glodde i alla rum (3).

Ser att ni är flera som har det jobbigt just nu. Massor med kramar, tankar och kärlek till er alla!
    Nenne, så pissigt med katten som det inte blev något med. Fattar att du känner dig skitdeppig just nu. Kan inte säga så mycket mer än att jag tänker på dig, och hoppas.

Ea, jag blev så ledsen när jag läste det du skrivit. Fy fan vad tråkigt att festen skulle få den vändningen. Släpp ut dina känslor, ilska, avundsjuka vad det nu är... det är inget konstigt att du känner så. Man behöver inte vara så himla stark jämt.

Frullan- jobbigt med natten. Tror inte att ljudnivån ska vara skadlig för bebis, hör med din barnmorska! Jag förstår dig, jag hade också såååå gärna velat gå! Vi spelade till och med Metallica på vårt bröllop, i kyrkan Även om jag kanske inte lyssnar så mycket på dem nu så gjorde jag det förr, så förstår precis din känsla. Jag säger gå!!!! När har du BF, är inte det i närheten av mig (slutet av juni)?

• kängu

BS- Kan du inte ringa ortopeden och förklara situationen? De kanske kan vara snälla och ge dig en tid typ 2 veckor senare, då vet du ju om det är BOM eller ej.Tror säkert att de kan vara lite flexibla i en sån här situation!

• kängu

Nähäpp nu är jag snart framme så nu är det dags att packa upp datorn! Ha en härlig dag allihopa!! Jag kikar in igen på hemresan

• Fru FruLLan

kängu:
    jag tror inte heller att det är någe farligt alls för bebisen att gå på metallica. tvärtom det är bara bra att börja indoktrinera sina barn tidigt Så jag tror att det är hellugnt att gå.
    MEN min käre make är lite orolig. han har läst nån undersökning om hur skadligt ljud är för foster/bebisar och hur just konserter är skadliga. Så han är orolig och tycker att det är onödigt och chansa. Just det argumentet kan jag faktiskt hålla med om. varför chansa. det är ju inte så att det är sista chansen i historien att se metallica spela. Eller hur. Särskilt inte som maken sagt att han betalar både resa och konsertbiljett för att jag ska kunna åka och se dom senare under året.

men som sagt jag är personligen inte särskilt otolig och frågan är inte avgjord än. MEN om han verkligen tycker attd et känns fel kommer jag inte att gå. Just av orsaken att det är likamycket hans bebis och jag har ingen rätt att göra saker som han tror är skadliga för bebisen. Ja inom rimliga gränser då.... skulle han vara orlig för massa småskit skulle jag tala allvar med honom. Men en konsert och buller... ja jag kan förstå hur han tänker.

Måste bara fråga vilken metallica låt ni spelade i kyrkan? är ju själv inte nåt aktivt fan numer men anser att det inte finns NÅT som går upp mot metallicas 80 tals plattor.
    borren är ju döpt efter Maidens maskot eftersom det är makens gudar och jag vill då döpa denna bebis efter metallica men det finns liksom inte samma klockrena val av namn där. Inte heller för min gamla kärlek Nick cave. Får se hur vi löser det enorma PROBLEMET

• Ore

Nenne: Vad tråkigt med katten, och med alla grubblerier... KRAM!!!

Och en stor KRAM till EA också!!! Vet precis hur jag kände mig när min kollega berättade att hon var gravid, och det var fasen i mig inte roligt. Och ni var på middag också... Grymt imponerad att du orkade hålla masken. Jag småpratade ju med min kollega i typ 5 minuter, och sedan gick jag till mitt kontor och grät. Jag tror nog ändå att avundsjukan inte är så hemsk, det är ju inte det att man missunnar andra att vara gravida. Det är ju bara det att man så förtvivlat gärna vill samma sak för sig själv...

Kängu: Härligt med flytten!

Telis: Låter som ett suveränt skidställe, jag blev också sugen på att åka dit. Blå och röda pister låter perfekt för mig! Och maken gillar också röda pister. Egentligen svarta också, fast han har mest åkt i Sverige, och där tycker han att backarna lätt blir dåliga för att så många som egentligen inte borde åka svarta pister åker dem bara för att de är "värst".

Frullan: Hoppas att du kan gå på konserten? Ljudreflekterande jacka, finns det någon sådan???

Allvarligt, borde inte magen, och vattnet dämpa ljudet rätt så bra?

Oj, möte...

• MSW

Eftersom jag sitter här och har haft tur i barnkarusellen så känns det lite fånigt att komma med en massa tillrop som "det är er tur nu" och en massa liknande! Det är juh lätt för mig att komma med, som sagt!
    Men såklart håller jag juh tummarna och hoppas allt vad jag kan att det ska bli er tur!! *många kramar*
    Och orättvist är bara förnamnet!!

Här har nu helgen förflutet, inte lugnt, men friktionsfritt iaf..
    Lördagen gick juh större delen åt till gekås (blev typ dubbelt så dyrt än vad jag trodde/hoppades...)
    På kvällen var det melodifestivalen, och jag tycker att rätt låt vann!
    Söndagen var vi hos A's farmor och farfar på förmiddagen och fick lunch, och passade på att gå en promenad förbi "vårt" hus! På eftermiddagen kom en kompis/fd granne och hälsade på hon och hennes son har vi inte träffat sen de flyttade upp till norrköping för två år sen! Det var jätte kul att träffas!

Och nu är det ny vecka, som känns lite lagom spännande och skrämmande! Idag ska jag ta blodprov för att imorgon ska jag träffa doktorn ang min trombocytopeni.. Vet inte hu det känns riktigt.. Mest konstigt tror jag!
    Och på onsdag är det ääääntligen visning av huset..

Kram på er!

• BrudSommar2006

God morgon. Nu börjar man bli lika trött som vanligt igen efter att ha haft hand om Iris två nätter i rad. Plus att vi fått hem kissen, i och för sig mysigt, men han har hållit på och vässat klorna under vår säng i natt, suck.

Nenne, det var det som var grejen med katten alltså, att det skulle vara just en sådan raskatt?

Kängu, om det nu inte finns någon återbudstid så går det inte att få en tid om två veckor, de är alltid uppbokade tre månader i förväg. Hursom, det känns inte som att det är någon idé med sprutan för om ett par veckor kanske man har turen att det är dags för nästa ÄL och så där kommer det ju att hålla på.

Ska byta rum här på jobbet, från ett trevligt rum till en liten skrubb, ser inte alls fram emot det och rörigt är det här också.

• muggles

Hej, har inte läst ikapp än, ska göra det snart.

Fick precis veta att en av mina morbröder dött i lördags natt, lite plötsligt. Vad är det som händer, ska alla dö nu???

• Ore

Tråkigt med dödsbesked muggles...

Hann inte skriva klart tidigare heller:

Vickan: Det kan inte vara lätt att våga bli gravid igen, med de erfarenheter du har... Hoppas du så småningom hittar mod att våga försöka, och att det då går vägen. Kram!!!

BS: Trist med sjukdomar på skidsemestern, men det låter som att du hade en ganska härlig vecka i alla fall! Trots skadad make, som inte verkar gå ihop med sin svärfar, krasslig Iris och inget solsken...

Ego: Har haft en härlig träningshelg. Fast första dagen molvärkte det i magen, och jag var ganska orolig när jag sprang. Märktes direkt på tiden. Långsamt och litet fel... Igår hade jag inget ont, låg ändå på en ganska låg puls och fick en härlig (och lång) runda med bra flyt. Fast sedan blev jag orolig "varför känns det inget i magen längre". Men nu är molandet tillbaka, så jag hoppas allt är ok.

Men jag blir inte riktigt klok på om jag kan träna som vanligt eller inte. Jag har i alla fall konstaterat att "som vanligt" för mig är puls mellan 160-185 (av maxpuls 210) i 60-90 minuter... Ok intensitet för pyret, eller riskerar jag att strypa blodflödet till magen för att det går till musklerna istället? Kommer jag kunna hålla igång till den viktigaste vårtävlingen om 5 veckor, eller måste jag outa att jag är gravid och låta lagkompisarna avgöra om de tycker att min sänkta intensitet räcker, eller om jag ska bytas ut?

Lyxgrubblerier, jämfört med vad en del av er andra grubblar på, jag vet det...

• muggles

Vänner: tack för tips ang Moas sömn - vi har testat och det kanske funkar?!

Cicci: ha så skönt i Dubai!

Telis: lät underbart! Kanske ett ställe man kan åka med familjen till (läs barn)?

EA: gör mig ont att du känner så och speciellt att du känner dig misslyckad. Jag tycker att man ska försöka att inte projicera hela situationen på sig själv = du är inte misslyckad bara för att ni inte fått barn. Självklart känner du avundsjuka (särskilt när de inte ens planerade ett barn och inte har behövt kämpa för det). Men "life is a bitch and then you marry one" Livet är orättvist. Men du är INTE misslyckad (och inte Nenne heller).

Jag känner igen tänket från när jag själv gick skift i barnfabriken men jag önskar att ni inte tänkte så...

Däremot tycker jag att man får rasa ut och svärja eder och bli förbannad och ledsen för att andra lyckas bli gravida fast de knappt vill.

Jag tror vi missade ÄL denna gången för jag kände ju av det till max i fredags och vi fick inte till det då (ingen av oss orkade) utan först i lördags. Men det gör inget, det var ju tydligen bara bra att vänta en cykel. Dessutom kan jag dricka vin och träna en månad till i så fall. Jag hoppas ingen blir provocerad över att jag tar detta med ro men det beror nog på att vi redan har Moa...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare