• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Äsch, nu missade jag Vänner i alla fall.

Har ju absolut ingen lust att diskutera min ÄL med ortopeden faktiskt.

Cicci, kul att det blir resa av i alla fall, hoppas att ni får det bra.

Mrs B, när börjar jobbet, är det den här veckan? Hoppas att du kommer att trivas!

EA, så trist med utebliven ÄL + mens, hoppas att cykeln kommer igång snabbt igen. Undrar om det var pergon som sabbade de normala hormonerna och fick cykeln ur spel?

• Vännerfan

Hej BS!

Joddå, visst märker vi av trots ibland. I fredags höll jag på att inte få med honom hem från dagis. Man får deala, "lura", locka etc. Om jag ryter till ryter han tillbaka, dvs. det har ingen verkan alls.

Krusidull var kanske fel ord, men skåpet hade en massa urgröpningar som vi knappt ens såg i katalogen sen även fast vi nu visste att de fanns där. Det såg liksom överarbetat ut och vi blev direkt lika besvikna båda två, för det såg så stilrent och enkelt ut i katalogen.

• Vännerfan

Jag tycker nog summa sumarum att du inte ska ta sprutan för det blir ju inte alls bra OM du skulle vara gravid då. Kan du inte dra en vit lögn då om att du inte kan just den dagen och fråga om du kan få komma när de får återbud? Visa dig jätteangelägen om att få komma, men just inte då. Känns som att välja mellan pest och kolera, det förstår jag, men jag hade inte chansat bort en ev. graviditet. Men sån är jag, jag tänker inte bara på riskerna att nåt händer utan även på vad som blir konsekvenserna om detta något händer.

• Mrs  B

Hej hej alla!!!!

Börjar med att skicka massor av kramar till er under deppmanteln. Verkligen ingen rolig sits för er....
    Vet inte vad jag mer ska skriva. Livet är verkligen inte rättvist!

Vänner
    Det är mitt KALL i livet att få jobba som lärare och jag ÄLSKAR varje stund jag är i skolan så jag ser verkligen fram emot att få börja jobba igen, dock som musiklärare, men ändå. Det ska bli kul!!!! (Ditt landskap är det som gäller nu)
    Varje ålder har ju sin charm.....

BS
    Första dagen är i morgon!!!!!
    Vi delar på inskolningen denna veckan som kommer.

• Vännerfan

Då ingen är här inne roar jag mig med att byta presentationsbild. Den blev lite suddig, men jag var så trött på den andra, svarta. Hoppas ni har en trevlig kväll alla! Kram!

• viktualia

Hej!

Har varit på vift undan allt i helgen. Värsta egoboosten i form av att umgås med ett av mina gäng där ingen ställer nån jobbig fråga.

Lappis och Nenne - jag grubblar verkligen DJUPT över det här med bebisfabriken.... hur mycket ska jag tåla... tydligen måste jag hoppa utför igen... känns hemskt OTRYGGT.. hur kommer jag att reagera om det blir mf igen? Hur mycket måste man tåla?

Och något som vuxit fram som en stor fråga - jag är annars en mycket öppen person som pratar om mina innersta funderingar med rätt många. Hela soppan med mf:en är avdelningen hyschhysch och alltså blir det i min värld större monster än vad jag tror att de annars skulle bli. Näee just nu känner jag blir mest frustrerad på hela soppan....

Nån av er skrev nåt i stil med "det är väl lika bra att hoppa igen Vickan, varför spilla tid". Mitt svar: Inte faaaaaaaaaaaaan vet jag.. men det här är utan diskussion mitt livs största förvirring...

Nånstans långt inne funderar jag i samma banor som Nenne om det där med att inte känna igen sig själv. Min "kamp" har ju sett annorlunda ut hittills... men förvirringen..

Och ni vet ju dessutom hur yr jag var innan jag hoppade första gången.

Det spännande i den här tråden är ju alla våra olika fokus, våra olika mål och vägar dit...... själv vill jag just nu helst bara slippa hela projektet... vilket innebär ett VÄLDIGT kortsiktigt sätt att se på frågan... eftersom strutsmentalitet inte löser NÅGOT.... om nu frågan får nån lösning.....

• fru AM

Vännerfan: Hej! Har du sett Mios vitrinskåp?:
    www.mio.se/Sortiment/Forvaring/BokhyllorSkap/Folke/

Ettnågot för litet men snyggt och stilrent finns här:
    www.nilssonsilammhult.se/hyll.html

Telis: Hej och välkommen hem till Stockholm! Tänk jag hade helt missat att du åkte iväg utan maken! Förstår att du saknat honom. Måste ge dig en eloge för din lilla reseskildring. T o m jag som är hopplös på skidor blev sugen på att åka till din by!

Hej alla andra också och stor kram till alla som vill ha och extra stor till dem som känner sig ynkliga!

• Vännerfan

Tusen tack A.M. Du är verkligen toppen! Ska visa min man dessa! De var snygga båda två. Undrar bara hur man öppnar det från Mio? Jag har ju gått igenom Mios hela sortiment massor av gånger (det är ju en av ytterst få affärer som t.o.m. finns här i stan), men den senaste tiden har vi varit så inställda på att det var det andra vitrinet vi skulle kolla på som vi skulle köpa, så då har vi inte kollat så mycket. Tröttnade också på att alla expediter vi frågade sa att det var så ovanligt med glas på sidorna.

Nu måste jag gå och lägga mig. Vi ska börja ett nytt liv nu då vi ska släcka kl 22. Ihhh, jag ligger redan tajt till med allt jag vill göra innan läggdags (ta fram B:s dagisprylar, skriva dagbok, ta bort smink, stå i "Plankan" etc.).

• viktualia

Vänner - schysst projekt med tidig sänggång... det borde jag verkligen praktisera ikväll... har sovit väldigt lite/dåligt i helgen.. men istället sitter jag och surar över att datorn krånglar... och kan tydligen inte ge mig utan måste kämpa vidare.. ehum.. inte så smart...

• Fru FruLLan

hejsan tjejer

kan inte riktigt skriva god morgon. För jag är såååååå satans trött så jag vet inte om det verkligen är en sån himla god morgon.
    Det var en viss liten borre som vaknade vid ett tiden i natt och var SKITGLAD. Han snackade och höll låda och sjöng. det var bedårande gulligt MEN inte vid den tiden.DSå vill jag verkligen sova särskilt som väckarklockan ringer 05...
    efter ett väldigt bra tag slutade han tjattra och somnade men då hade man ju missat en del sömn.

MEN
    vad ska jag gnälla för... vad är lite sömnbrist mot vad vissa andra i tråden känner och upplever.
    Jag har läst en del udner förra veckan men inte haft möjlighet att kommentera.

Menne min älskade lilla ögonfransflicka. vad otroligt ont det gör i min själ när jag läser dina inlägg. Jag vill bara ta bilen över och ge dig en stoooor kram och sitta och snacka skit hela dagen. Hjärtat. Det känns så futtigt att försöka komma med glada tillrop och trösta. jag är ju nämligen själv ganska så allergisk mot allt vad pepptalk heter... tyvvär.
    MEN jag kan ändå inte låta bli att nämna att det KAN ju finnas en försvårande omständighet i det här med järnvärdet som är kajko osv.
    MEN jag förstår att det känns hopplöst och tröstlöst just nu. Och jag vet verkligen inte vad jag ska säga för att inte komma med plattityder utom att jag tänker på er, känner för er och håller alla sjutton tummar för er.

och det här emd katten...
    alltså ibland undrar ju varför precis ALLT måste jävlas samtidigt. VEM är det som får sig ett sjuktligt gott skratt på ens bekostnad de perioder då precis allt bara går fel??? jag fattar inte.
    Jag har förstått att ni verkligen vill ha en raskastt av samm ras som sweetan. Fpör annars, ja då finns det ju sjuktligt mycket katter att få tag på. Om ni nu "bara" vill ha en katt¨alltså.
    kanske ska köpa en gatukorsning omgående för att ha som sällskap för den kommande raskatten?
    Min uppfattning är ju nämligen att katter ska vara två ALLTID så kanske kan det vara nåt. Skulle rekommendera det. Jag köpte min äldsta katt när jag var sååå sjukt nere i ett svart h¨ål, sjuk, sjukskriven och fick i behandling. Den trösten som den katten gav mig då kan jag ALDRIG beskriva.Katter ger så otroligt mycket så jag tycker precis det är vad ni behöver (sen blir ju folk på smällen när de skaffar husdjur). Kisse nummer två är självklart lika bäst även fast han inte varit samma "mentala helare".

EA även dig vill jag skicka sååå stora varma kramar. Förstår att kalaset och middagen föll HELT platt efter det budskapet. och jag tycker inte för allt i hela världen att du ska be om ursäkt över vad du känner inför deras graviditet. Jag förstår HELT och fullt och även fast jag inte känner personerna i fråga så tycker jag precis som du faaaaaan vad orättvist. varför "blir" bara dom gravida när NI jobbar för det.
    VARFÖR är barnfabriken inte alls rättvis?????
    Stor stor kram till dig och jag verkligen önskar att det kunde varit ni som fick sitta på middagen och outa erat pluss. Hoppas den dagen kommer.

Stora kramar även till lappis och vickan som också brottas med jobbiga tankar och en jävlig barnfabrik. Fast om än på helt olika sätt.

BS: jobbig sits där med ortopeden och ev att det tagit. jag skulle själv HELT klart gå dit MEN berätta att du eventuellt kan vara gravid. Sen får du rådgöra med honom och se vad han säger.

Cicci: Skönt attd et ordnade sig med Dubai. ha en super skön vecka och bra att du fick hem din stol, den kommer ju snart att behövas iallafall
    men jag måste fråga hur det är hemma nu inför resan? jag hoppas verkligten att din resa inte ställer till det medllan dig och maken. Ni har haft det jhobbigt nog. Jag skulle ju själv aldrig åkt om maken varit totalt emot det, just för hemfriden skull sen av respekt för att han är emot. men det är ju jag.
    Men jag hoppas det inte blir tråkigt mellan er av det här. Kan förstå att han är orolig.

Vi har ju problemet med Metallica konserten. Den blir ju nu 4e maj. jag tror att det är SUPERLUGNT att gå och jag vill såååå jävla gärna gå . Ni kan inte fatta hur mycket min själ skriker efter gamma master of puppets! MEN
    jag vet inte om jag måste ge bort biljetten och stanna hemma
    maken tycker det är för nära BF och tror att ljudnivån kan vara skadlig. Och jag kan faktiskt inte gå om han är helt emnot känner jag. det är ju lika mycket HANS bebis fast i min kropp... men men det hela är inte avgjort än. vi får se vart vi landar. Men det lutar mot att jag återigen missar dom

Nåja
    puss på er alla.....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare