• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

MrsB: ja jag tycker också att det kan liknas vid tantkänningar! Äntligen ngn som förstår mig!!!

AM: jag har inte sagt att jag tänder på HONOM! *sträng röst* Är han NAKEN frågar jag?

Lappis: låter nästan ännu gulligare än Lappinette men lite snuskigare...

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-13 13:26:25 följande:
    Nyckelpigor är söta och så gillar jag det franska namnet coccinelle. I övrigt är jag livrädd för hajar!
    Söta ... ja men ELAKA!

Hajar är hemska också.

Nenne: bra namn!

NU gick målaren! Nu är hallen officiellt klar (tills maken kommer hem och går igenom arbetet med lupp och sedan börjar peka på små fel ... Men än så länge är jag lycklig!)
  • Mrs  B

Muggles
    Japp, så är det här. Inget vidare kul men vad gör man????
    Ibland är ÄL tom värre än tanten.

• muggles

Jag har faktiskt sett en del hajar i vattnet, en gång när vi dök (den var hyfsat stor också, fast kanske 2m dvs inget som ger sig på människor). En del revhajar (små) och en wobbegong. Allt i Oz givetivs. En gång i Byron Bay gick det ett larm när vi surfade och vi skojade "var det hajlarmet eller höhö". Sedan när vi kom upp ur vattnet fick vi veta att det var precis det det var...

• muggles

Det är fler människor som dör av bin än av hajar i Australien varje år...

• nennesjuttioåtta

woooaaaaah Jag har hajskräck också!! Började nästintill hyperventilera första gången jag skulle snorkla.
    "Det är en mossig sten. Nej! Det är ju en haj! Nej, det är en steeeen ju... NEEEEJJ EN HAJJJ!!!"
    Fast det var ju en sten så klart...

• fru AM
    muggles skrev 2009-03-13 13:53:38 följande:
    Det är fler människor som dör av bin än av hajar i Australien varje år...
    Och hur många som dör till följd av nyckelpigsangrepp är okänt ...
  • Lapinette

AM - förmodligen färre än av myggbett.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare