• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Cicci: Vad skönt för dig att det blir av! Det kommer säkert gå som en dans! HUr länge är det ni är borta?

• FruCicci

Just det AM, jag har platinum, sen har maken något ännu värre på företaget Men jag använder platinum service när jag ringer dem... I LOVE AMEX

1 vecka i Dubai - ååååååååååååååååååååååååå vad jag är lycklig!
    (maken är helt förtvivlad, han försökte in i det sista med att det inte skulle gå....-stackaren)...

En annan grej ag AMEX, skit sur för det går inte att betala på vissa siter med kortet, jag har suttit hela förmiddagen för att hitta en site som tog amex, inte ens flygbolagets egna site tog det! Så jag fick betala med visa
    Tyckte inte det var värt de nästan 1000 kronorna extra för att amex själva skulle fixa bokningen och dra kortet ju, så nu sket sig lite poäng, men det tar jag nog igen på annat sätt

• FruCicci

MSW, en vecka bara. Det blir 6 fulla dagar i Dubai o sen flyger jag natt hem o dit, bäst för Victor, men inte för mig... men nu går Victor i första hand denna resa (trots att jag är gravid).
    Känner att det är lagom tid själv och hög-gravid att vara borta.
    Victor får gå på dagis nästa vecka på måndag och ev 2 h på tisdag morgon, och sen kommer vi hem veckan därpå och då kan han minst gå ons-fre, så det känns som man inte förstör hans rutiner helt heller = bra

Lunch!

• MSW

Det låter jättehärligt! Skönt att få batterierna uppladdade!

• Ore

Låter jättehärligt med Dubai Cicci! Och skönt att du har bestämt dig, kan jag tänka mig. Hoppas att maken har resignerat inför faktum också, och inte surar

Avdelning lyxproblem man kan ha som gravid: sitta i en diskussion om barn och graviditet och INTE på något vis avslöja att man själv är i det tillståndet. Har redan skvallrat för lillasyster iofs, men jag håller mig nog till det, så länge. Vill göra litet tester först, kub/nupp...

Och så vet ju ni, förstås!!!

• Ore

Skulle även kommentera att jag har samma känslor inför spindlar som Tinga, upp med benen och undvik dem så mycket som bara går...

Är med på fredagsdisco, och undrar om jag helt missat champagnen i AM:s hall???

• fru AM
    Ore skrev 2009-03-13 12:52:05 följande:
    Är med på fredagsdisco, och undrar om jag helt missat champagnen i AM:s hall???
    Vi kan korka upp fler flaskor! Men nu får vi samsas med målaren som målar fönsterkarmar ...
  • Ore

Ahh, bra... Det är lugnt med målaren, han kanske har några bra tips att bjuda på till mitt husbygge???

• muggles

Jag har inget emot spindlar sedan jag var i Australien. Jag kan ta en spindel i ena benet och lyfta bort dem (sålänge de inte är 1 dm i diameter och superhåriga).

Ormar har jag inget emot heller. De är inte alls speciellt äckliga, snarare fascinerande och coola. Jag höll i en orm i Australien och den var ju varm! (Inte kall och läbbig som jag föreställt mig.)

Det enda jag har verkligt svårt för är kackerlackor - de kan jag inte förlika mig med fast jag har varit i Oz (i Sydney finns de i mängder). De ser ju ut som ett djävulens påfund också med sina antenner, riktigt elaka ser de ut. Och så är de så förbannat svåra att ta död på.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare