• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Attans vad vi hoppar i ämnen idag! Förstår om det blir svårt för smygläsarna att följa .... Amex snopp i mun...??!!

• Tinga

AM - tjusig hall!

EA - vad trist att tanten hela tiden lyser med sin frånvaro. Tänker du göra något mer gravtest, eller inväntar du "nästa mens" först?

Lappis & Nenne - kramar!

Igår var jag och vägde Piff & Puff på BVC och det var i vanlig ordning en tråkig upplevelse. Plus 90 respektive 95 g på två veckor är inte mycket att hurra för. Fast sen åt de faktiskt bättre både till mellanmål och kvällsmat igår, så den ständiga optimisten (jag!) hoppas såklart på att det ska bli bättre resultat vid nästa vägning. Det är iallafall en klar förbättring i teknik, särskilt för Piff, och det glädjer jag mig mycket åt. Fast kladdigt blir det - både Piff & Puff äter bättre om de får ha en egen sked i handen och den för de gärna in i munnen samtidigt som jag stoppar in mat, så när den kommer ut igen blir det ett skvättande åt alla håll. Men det tar jag gärna om de bara får i sig något också. Numera har jag en stor handduk i knät, för att inte behöva byta kläder varje gång de har ätit.

• nennesjuttioåtta

hahahaha

Oooh jag har läst boken, var filmen bra?!?

• fru AM

Nenne: Vi kanske ska skriva en bok tillsammans? Om olika perspektiv på barnapparaten?

• Tinga

Jag såg att WWF har en annons här ovanför tråden om att bli isbjörnsfadder och vi gav faktiskt Piff & Puff varsitt fadderskap i julklapp; Piff är gorillafadder och Puff är tigerfadder. Eftersom vi själva gillar att resa och se på djur vill vi även ge våra barn den möjligheten i framtiden, så det kändes som en bra present. Nu sitter det varsin fin gorilla respektive tiger i deras sängar, som en påminnelse. Det kan ju vara ett tips på doppresent också, t ex.

• fru AM

Hej Tinga!

Och hallen hälsar och tackar alla för komplimanger!

• Lapinette

Tinga - det där lät ju uppenbarligen intressant!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare