• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

EA - stackars! och synd att maken är på vift - brukar vara bra tröst att kramas annars...

Själv är jag för trött för att gå och lägga mig. Mest för att gå och lägga sig innebär en massa jox innan jag äntligen får sova.... men hm... det är hög tid att ta tag i projekten.... så:

Sov gott och ha en bra helg! Nästa gång jag häckar vid datorn är troligen på söndag kväll.

*kram och TACK för att ni finns*
    Thank You 4

• kängu

EA- massa kramar till dig!!!! Ser att du har det tungt nu på många fronter. Det går inte att få komma till nån annan gyn och kolla så med VUL så att allt står rätt till? (ursäkta om du redan skrivit om detta, minnet är kort ibland)

Vickan, kan ju inte sätta mig in i din situation då jag aldrig varit med om det, men skickar kramar till dig. Du & maken får känna efter när ni känner er redo, och då försöka igen.

Tycker det är konstigt som nån skrev innan att det alltid verkar vara "vänta och se..." i barnfabriken. Undrar även (som kanske nån klok redan skrivit) om det hade varit samma sak om det hade varit män som försökte bli gravida/var gravida??

Blivande- kramar till dig också under manteln!!!

• Fru E

Kängu-jag var inte så påstridig när gyn väl ringde så krävde aldrig VUL men kanske skulle kunna få det om jag ringde igen. Men frågan är vad de kan se på VUL????
    Det finns en kvinnoklinik i orten där jag jobbar men samtidigt kan min andra gyn min "historia" att jag ätit Pergo, tagit prover etc och vet inte riktigt vad man ska säga till dem.

Idag är det återigen möten möten så hinner inte in här

• _koko_

laktulos, laktulos, laktuloooooos!!
    Herregud vad livet känns lättare idag... Förutom att jag fått migrän i stället då, ont i huvudet tillsammans med illamående, men det är lindrigt ändå, jag kan ju vara på jobbet.

Stora varma kramar till alla som behöver, ni är ju några stycken just nu!!

• nennesjuttioåtta

Koko
    Hur många kilo lättade du? Gratulerar till leveransen!

• nennesjuttioåtta

EA & BlivfruL
    jag vet inte vad jag ska skriva. Det SUUUUGEEER! Varför får hela grejen en att känna sig så totalt jävla misslyckad och tappad bakom en vagn eftersom "alla andra" verkar ha fattat vad det hela går ut på. Stoppa in den i rätt hål och sen kommer det ut en grapefrukt lite senare. Voilá!

Jag har också tappat bort mig. Jag är inte alls samma glada, sociala person som innan. Vi har även pratat om vad som kan hända OM om om om vi ngon gång skulle bli föräldrar. Man har ju ändå på något vis föreställt sig guld och gröna skogar och då löser sig allt. Men tänk om vi har kämpat i flera år och sen blir allt kaos och katastrof eller bara skitjobbigt när vi väl får barn? Det kanske är jättesjukt, jag får förlossningsdepp, barnet dör, kolik, ADHD, handikapp, vi slutar vara vi och bara blir mamma/pappa, man bråkar om pengar.... Var det värt det då? Förmodligen kommer ni som vet att säga att visst är det tufft ibland men det positiva överväger det negativa. Men tänk om det inte blir så...

Sweetstreetsgumseligumsan
    Hahaha, jag kan ju säga att Lipton hade en MYCKET avgörande roll i val av kattras och färg.

• nennesjuttioåtta

För övrigt ska jag bli uppringd av min husläkare idag få se vad han har att säga.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Jag förstår dig fullständigt! Men hoppas, hoppas så att det här utomkvedet var en engångsföreteelse! Jag tror alla här skulle tänka samma tanke om de var i din situation. Att blir man så dålig igen så har man gjort det man kunnat och måste gå vidare.
    Även Viktualia,

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare