• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Vickan - förstår rädslan över att försöka igen. Får jag utomkveds en gång till så blir det banne mig adoption.

• _koko_

Cicci - Jag har alltid tolkat v28 som 28 fullgångna veckor, dvs v28+0, så jag tycker definitivt att du ska se till att få det skriftligt om de säger 28+6 (minns när jag mailade vårt försäkringsbolag och frågade om ett träd på vår tomt och han ville att jag skulle ringa "för det var så svårt att förklara alla undantag" HA, snacka om att försöka slingra sig och inte ha vilja något skriftligt om något skulle hända...)!

vickan - Inget roligt läge du är i nu, men det finns ju rent krasst inget annat att göra än att våga slänga sig ut i ovissheten igen...

Kram till EA, hoppas du hittar tillbaka till oss!

Suttit i möte hela eftermiddagen, nu ska jag snabbt jobba undan det sista och åka HEM!

• Frejis

Cicci - det verkar knepigt. Jag skulle nog hoppa över resan eftersom detta krånglande från IF innan du ens har åkt tyder på hur mycket de skulle krångla ifall någonting hände i Dubai. Trist att maken inte kan följa med men ni kan kanske åka på något härligt spa i skärgården i stället.

Jag tänkte också i det tysta ta en vecka semester i juni, men jag tror nog att min make skulle reagera på samma sätt som Ciccis. Ska hitta på någonting odrägligt dyrt och underbart lyxigt i Sverige i stället

Myom är helt enkelt muskelknutor i livmodern, antingen inne eller utanför. De kan växa i samband med graviditet eftersom blodtillförseln ökar. Jag googlade självfallet på det efter läkarbesöket och hann bygga en historia om att moderkakan lossnar, kvinnan riskerar att förblöda, det blir ett akut snitt... och det kan självfallet hända, men det behöver inte hända. Maken som var med lyckades lugna mig rätt bra så nu tar vi en sak i taget igen!

Hoppas att allt är bra med EA och att du inte är alltför deppig.

Vickan - trist att läkarbesöket inte var mer givande. Om du lyckas komma till vecka 8... hm, gyn skulle ju kunna skriva ut något piller rent preventivt, med tanke på den oro och ångest som man känner i sådana lägen när man blir gravid. Även ren placeboeffekt är inte helt fel då, kan jag tycka, bara man får må bättre rent psykologiskt. Fast det är bra att livmodern och annat ser bra ut.
    Skickar en extra kram till dig!

• Frejis

A M - mina myom verkar växa och det är därför doktorn ville kolla lite extra för att se hur mycket de växer och på vilket sätt de påverkar graviditeten. Det går inte att operera under en pågående graviditet, har dock en väninna som också hade myom som togs bort under kejsarsnitt.

Nu är det dags för middag som min snälla mamma har lagat. Det luktar gott i hela våningen!

Trevlig kväll till alla!

• sweetstreet

Men Nenne gumman!!!!
    Jag skickar en kraaaaaaaam till dig gumman!!!!!
    Och iiiiiiihhhh! Ska ni träffa "er" aby till helgen! Well well, jag säger bara det.... var beredd på att ni kommer bli heeeelt förälskade!!!!!

Ååååå blir nästan lite avis. Tänk att ha det FRAMFÖR sig fortfarande. Detta att få sin första aby!

Mmmmm.... nu när vi skaffade Tazo var det självklart jättekul och mysigt, men INGET jämfört med när vi bekantade oss med Lipton! Ååååå, han är ändå fortfarande den underbaraste katt jag någonsin träfffat!!!!!
    Åååå nu längar ag nästan hem till kissarna...

Lipton är förresten också "blue" så då vet ni ju hur färgen är på er katt.
    Tazo är "ruddy", vilket jag inte har ngn aning om vad det heter på svenska.

Självklart VET jag att en katt inte är en bebis, men om er kisse är ungefär som Lipton så LOVAR jag att ni kommer få det otroligt mysigt tillsammans (obs inte på Koko´s vis då!!!! ) och att en katt kan trösta på ett så otroligt härlgit vis när man är låg!

Kram igen nu gumman!!!

• sweetstreet

Frejis!
    Vad bra att hjärtat slår på pyret! Tråkigt med dina myom men jag håller med föregående talare om att det är BRA att de nu kommer hålla KOLL på dem!
    Var det inte Snartis som hade myom hon ocks förresten???
    Är det förresten ngn av r som har kontakt med henne fortfarande? Vet ju att ni Koko, Cicci, Frullan hade mycket kontakt med henne tidigare.
    Mår hon och O bra????

• sweetstreet

Cicci,
    jag har förstått att det rent allmänt är så att om man är i vecka 28 + X dagar så räknas detta som vecka 29. Alltså så snart man börjar gå in på dagarna så är man i "nästkommande" vecka. MEN om detta är så som försäkringsbolaget definierar sakern är ju osäkert.
    Men jag håller med Frejis lite. OM de nu har så svårt att definiera vad deras försäkring täcker KAN det bli än värre OM det skulle hända ngt. De lär ksnke inte vara superenkla och tillmötesgående då.
    Så oavsett vad du bestämmer ang resan så måste du se till att få SKRIFTLIGT på att vecka 28 + 6 räknas som vecka 28 hos dem och itne som vecka 29 (vilket det ju gör annars).
    Hoppas det går vägen!

• sweetstreet

Nej nu är det dags att återgå til jobbandet....

Hoppas du snart är på skuttbenen igen också Lappis!
    Penicillin ÄR bra!

• Blivande fru L

Hoppar in en snabbis för att hurra för Ore. Vad underbart med ett plus! Grattiskram!

Själv har jag lagt mig under deppmanteln och planerar att krypa ut någon gång i augusti när vi fått tid för behandling (eller vad man nu kallar det).

Varför, varför, varför blir alla gravida utom jag?!! (Ja, och några till då. Och jo, jag vet ju varför jag inte blir gravid). Jag längtar så förbaskat mycket efter att vara gravid och få uppleva hela grejen. Jag blir alldeles gråtfärdig när jag tänker på att det kanske aldrig blir så. Jag VILL ju till och med föda barn, jag VILL klämma ut en grapefrukt ur ett litet hål!!! Just nu känns allt JÄVLIGT surt och jag tycker skitsynd om mig själv.

Det var allt, nu ska jag lägga mig på soffan och titta på Antikrundan. God natt!

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-03-12 17:13:47 följande:
    Vickan - förstår rädslan över att försöka igen. Får jag utomkveds en gång till så blir det banne mig adoption.
    hm... på något konstigt sätt kan jag inte tillåta mig själv att tänka så... alltså att "ett missfall till och jag skiter i projektet". I ditt fall är det helt begripligt att du resonerar så, efter all kamp. I mitt fall känns det som jag lämnats med min förvirring. Och en känsla av att jag MÅSTE gå igenom sånt här. Har ju ingen aning om fler missfall är att vänta men man SKA liksom palla detta.... dessutom utan mer än ett kort "beklagar" från gyn... hm..... jag vet att om jag plussar igen ska jag vänta barn, inte missfall... men ändå..... det är galet vad man utsätter sig för och förväntas utsätta sig för...
    .... och vilket ENORMT UNDERVERK varje välskapt nyfödd unge är....
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare