• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

eh...
    Nu kom jag på en grej jag måste göra. Stoppa en utskrift i ett kuvert och sätta på frimärke! Tar säkert 3 timmar! Så, nej tack Ore, jag klarar mig.

• FruCicci

Någon som fattar detta med försäkringar (IF).
    De säger att till och med vecka 28 är jag försäkrad!
    MEN det beror ju på hur man räknar, när jag för kalrar detta med + 2 +3 +6 etc så blir de alldeles matta.
    När jag åker till Dubai kommer jag vara i vecka 27+6 på tisdagen, alltså i vecka 28, sen går jag ju in i vecka 29 på onsdagen, alltså vecka 28+0. Kommer hem tisdagen efter i vecka 28+6.
    Frågan är: Verkar det kört då? Eller ska man fatta det som 'till och med hela 28 veckan (28+6)'?????

• fru AM

Cicci: detta med om du är försäkrad i v 28 + 6 MÅSTE de kunna svara på! Det är ju de som satt gränsen till att börja med. Kräv ett svar från IF!

I övrigt har jag glömt allt jag skulle kommentera.

Nu försvinner jag igen. Kram.

• FruCicci

AM

så här skriver de:

Lycka till och ha en trevlig resa!
    Reseskyddet gäller alltså hela vecka 28 när du är utomlands.

//Suzanne

Skickat: den 12 mars 2009 14:55
    Till: Vongaffke, Suzanne
    Ämne: villkorsföklaring

P 10.8 i villkoren
    Begränsningar
    Försäkring gäller inte för kostnad
    - Som har samband med graviditet och som har uppstått efter den 28:e vecken av graviditeten

- som är förorsakad av att fartyg eller flygplan på grund av din skada måste ändra sin färdplan
    ( detta har inget med graviditet att göra utan gäller alla skador )
    ( ev beslut om ändrad färdplan tas av kapten / flygbolag och då får dom också stå för dessa kostnader )

• fru AM

Cicci: tycker ändå att de ska bekräfta att försäkringen räcker fram t o m v 28 + 6. Det är ju total förvirring som råder angående graviditetsveckor - i alla läger. Det är ju inte kul om de kommer i efterhand och säger att nej - v 28 + 6 räknas som v 29 ... Det måste de ta ställning till NU. Du ska ha det svart på vitt!

• FruCicci

Absolut, jag ringer dem igen!
    Har mailat tanten och sagt att jag inte fattar, att det var lummigt skrivet.

• fru AM

Cicci: angående resan - det är inte så att maken kan slå knut på sig själv och följa med till Dubai? Om han nu inte vill att ni åker själva ... Det är ju trots allt sista resan innan tvåbarnscirkusen?

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-03-12 15:22:26 följande:
    Absolut, jag ringer dem igen!Har mailat tanten och sagt att jag inte fattar, att det var lummigt skrivet.
    Och om de bekräftar det per telefon - be att få det per mail OCKSÅ!!!
  • smygläsaren

Jag lägger mig i eftersom jag har samma fråga som du Cicci. Funderar också i AMs banor om att 28+6 kan räknas som vecka 29. Skriv gärna här när du får ett svar. Se till så att du har papper på vad som gäller, för det är svårt att bara hänvisa till ett telefonsamtal om något händer.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare