• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM
    på dig Nenne! JAg är fullkomligt övertygad att det kommer hända er - inom en inte avlägsen framtid! Jag tror ditt järnvärde/B-vitaminbrist spår är en av nycklarna nämligen. Jag ser flera Nennebebisar i min kristallkula!

Idag kommer jag inte hänga här. Ska få saker gjorda hemma och då kan jag uppenbarligen inte vara online ... See ya later!
  • nennesjuttioåtta

Madame AM
    Wow, hur många ser du i kristallkulan 2, 6, 17??? Spännande...

Ha en bra och produktiv dag!

• Ore

Nenne, jag tror också att det där med järn och B-vitamin kan vara en nyckel i det hela. Och så verkar det ju bli ivf framöver, eller?

Har ingen kristallkula, men tror ändå på Nennebebis inom en snar framtid. Men fullt förståeligt om du vill deppa litet...

• kängu
    på dig Nenne! Jag tror också att ni kan ha hittat problemet/en del av problemet med järnvärdet och B-vitamin. Förstår att det känns deppigt med kompisen, men snart är du också där, det tror jag!

Appropå järn så har jag tydligen lågt järnvärde, trots järntillskott. Ska nu dubbla järnet enligt BM. Förklarar ju varför jag har varit så trött! Sen har jag varit mycket yr det senaste, visade sig att mitt blodtryck också är lågt (har det alltid varit men nu är det extra lågt!) så det var förklaring till yrseln.

EA- Var är du någonstans??? Vi saknar dig i tråden!!!! Kryp inte in för långt under deppmanteln... Tänker på dig!!
  • nennesjuttioåtta

Ja, visst det bir ivf men vet inte om det känns så himla upplyftande utan mest psykiskt jobbigt. Tänk om inte heller det funkar? Vi började skjuta skarpt när de träffades första gången så man inser ju att tiden bara rinner bort. Och ingen av er kan faktiskt veta att det kommer funka för oss. Lätt att säga när man själv är gravid eftersom det inte var så svårt att bli det, eller hur?

• Tinga

Nenne - men vi kan iallafall hoppas! Och så får man faktiskt vara ledsen, arg och sur så mycket man vill när man inte blivit gravid på så lång tid som har gått sen ni började försöka. Förstår att det gav ett obehagligt perspektiv på tiden i sammanhanget när man ser vad din kompis hunnit under den tid ni försökt bli gravida. Kram på dig!

• Tinga

BS - vad trist med axelskadad make och sjuk Iris! Men jag hoppas att ni iallafall kan njuta av ledigheten och att åtminstone du får komma ut i skidspåret varje dag.

Muggles - där ser man; Anna Skipper har teorier om det mesta! Jag brukar gå över till lågintensiv träning under förkylningar, som promenader, fast inte under de första riktigt hängiga dagarna. Har vilat ett par dagar nu, men i eftermiddag blir det en promenad. Hoppas att vädret håller i sig, för just nu skiner solen från en klarblå himmel här.

Ore - när jag länkade till huset hade vi redan hoppat av budgivningen, så det blir ingen affär den här gången för oss.

• _koko_

frejis - Det beror på, fick jag lära mig igår. Förra gången gick jag på ett ashtanga-yoga-ställe, och det var betydligt mer intensivt och mer likt vanlig yoga (man gjorde ungefär de vanliga rörelserna men de var anpassade för en gravidmage). På det stället jag går nu fokuserar man helt på andningen och gör väldigt få försiktiga rörelser många gånger. Sen vilar man väldigt mycket också.
    Samma för båda är nog att man pratar om förlossningen, och avslappning, andning i det sammanhanget.
    Rekommenderar det helt klart!

Nenne - från mig med! Du behöver inte alls förklara att du är glad för deras skull också, det är konstigare att inte bli avundsjuk när någon annan får något man själv så hett längtar efter! Men jag tror verkligen också att ni kommer att lyckas!

Ego och på temat saker vi dryftar här som man inte skulle ge luft åt annars:
    Jag åt pizza i fredags och det skulle jag verkligen inte gjort. Börjar nästan luta åt att kalla det allergi... Har varit så vansinnigt förstoppad sen dess att det inte går att beskriva... Kör hårt med laktulos nu och dricker kopiösa mängder vatten för att försöka få ordning på det. Igår såg det ut som att jag hade fått åderbråck på ena blygdläppen (var röd och svullen och googlade lite på det, tänk vad man kan få reda på på internet!!), men det har som tur är gått tillbaka nu...
    Men fy FAN för detta!

Nu jobbe!

• Tinga

Frejis & Vickan - lycka till hos gyn idag!

• Tinga

Koko - usch, det låter inget vidare med förstoppning. Tur förresten att din mage inte är så stor än, så att du kunde kolla in blygdläppen! (Eller otur kanske; hade du inte kunnat se den hade du sluppit läsa all obehaglig information på internet. )

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare