• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • sweetstreet

Ojojoj!
    Nu verkar det som om min tokbuske är på väg att bli känd!!!!!!
    Hm....
    Det var värst....

Känns lite weird att en av ens mest intima kroppsdelar nu diskuteras flitigt kirng en massa middagsbord runtom i Sverige...!
    Men men precis som Lappis sa, det är ju så vi gör det "our way". Är det inte tokbuskar så är det slem och aladåber, andra härliga kroppsvätskor eller intima kroppsdelar, ställningar eller annat som vi delar med oss av! hahahahahaaa! TUR att ni finns iallafall! För vem skulle annars orka lyssna på ens nojor eller vilja beundra ens pubeshår, hahahahahahaaaaaa!

• Lapinette

Sweet ... jag vet inte??!! *kliar mig bakom örat igen* Men ibland och då menar jag inte den intelligenta diskussionen vi har haft idag, så tenderar det att spåra ut lite från ämnet.

• Lapinette

Lunch .. jag vill också äta lunch!!! Är så satans hungrig men det lär dröja innan jag får middag (maken kan omöjligt äta innan 20.00).

• viktualia

FruLlis - jag är väldigt nöjd med vår lattemojjäng www.tretti.se/hushallsapparater/kaffe-espresso/espressomaskiner/obh-nordica-obh-2418 men hade jag valt idag hade jag kanske gått upp nån prisklass för mer finesser... men den är verkligen schysst!

Ego - imorgon ska jag till gyn. Vet inte riktigt varför men jag nojjar över detta.. och lider över att det inte känns speciellt naturligt att diskutera det med kollegorna...... dvs med andra tjejer som vet vad som väntar... maken är ett gott stöd men han är ju inte "drabbad"

• BrudSommar2006

Hej, hej, det är ett slit att hinna läsa ikapp varje kväll!

Jag och mamma har varit ute i skidspåret igen idag och sedan har vi varit i pulkabacken med Iris en timme. Tyvärr har det varit ett ordentligt slit att hålla Iris på gott humör idag, hon har varit helt hopplös. Vi tog tempen på henne men inget men började till sist ändå tänka att hon inte kunde må bra och mycket riktigt så kom febern nu ikväll. Återstår bara att se vad det blir av det, influensa, vattkoppor eller kanske öroninflammation eftersom hon verkar gå och ta sig om öronen. Får se om det blir besök i någon sjukstuga imorgon eller hur det blir, nu sover hon i alla fall.

Maken har så klart ramlat i skidspåret och gjort illa axeln så han sitter här justerad och har inte kunnat åka idag, pappa är inte så intresserad av skidåkning.

Cicci, hur blir det, kommer du iväg eller inte? Själv hade jag aldrig tordats åka men så är jag en mes också!

Lapinette, vad bra med minus, trist dock med halsfluss, hoppas att medicinen verkar snabbt.

• Lapinette

BS - härligt med skidåkning men trist med en sjuk Iris och skadad make.

• viktualia

kul med smygläsare förresten!

BS - lät lite blandat det där.. men semestervecka verkar najs... hm...

• brud090606

Nejdå ingen risk.
    Vår flicka är 1,5 år. Själv är jag 34. Har hängt mycket på FL de senaste 2 åren men nu blir det mer BT pga stundande bröllop.

• Ore

Välkommen brud090606! Äh, orkar inte med nollorna. Du blir brud966 Hur gammal är din dotter?

Jag är för övrigt immun mot kaninpluttar/lakrits-förvirringen eftersom jag inte gillar lakrits... Så såvida du inte börjar doppa dem i choklad lappis, så får du ha dem ifred

Sitter alla och tittar på Greys nu eller?

Skidåkning låter helt underbart BS. Passa på att låta axelskadad make passa en krasslig Iris, och ge dig ut i spåret själv. Det är du värd!

När börjar man förresten bli illamående under en graviditet? Om man blir det? Kände det som att maginnehållet var halvvägs upp och vände tidigare ikväll. Tur att det var en godisbit och en massa vatten och inte så mycket mer?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare