• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • brud090606

Hej Ore

Mitt illamående började i vecka 6. Det smög sig på under några dagar för att sedan ta fart ordentligt. För mig hjälpte faktiskt just lakrits lite men det verkar inte vara något för dig

• Ore

Nej, det låter inte som något för mig nä. Men blir jag tillräckligt desperat så...

• _koko_

Underbart roligt att läsa ikapp ikväll!!

Välkommen senaste smygläsaren och grattis till dottern.

FruLlan - Skulle jag köpa en espressomaskin skulle jag köpa en jura eller gaggia, men vi gör inte i närheten av tillräckligt mycket kaffe för att det ska vara försvarbart.

FRYSER ikväll! Har varit på gravidyoga, väldigt annorlunda mot förra kursen jag gick (när jag var gravid med conny). Mycket lugnare nu, vilket är bra eftersom mitt liv är så intensivt.
    Nu ska jag sova så jag orkar upp till jobbet i morgon, fast jag funderar på att ta sovmorgon... Ligger rätt bra till så det kan nog vara ok.

FruLlan igen - Jag har börjat känna av pyret, men väldigt lite och sällan än så länge, hoppas på mer snart!!

Kram på er!

• _koko_

BS - Typiskt att Iris åker på nåt igen, hoppas det blir lindrigt och att ni har det bra annars. Skulle så gärna vilja åka till fjällen!!! Kram!

• Frejis

Frullan - vad bra att du har pratat med BM om dina tankar kring bebisens kön, det brukar vara lättare att komma fram till någon sorts klarhet då. Hoppas att de fixar en psykologtid för dig annars får du väl visa för dem hur sjuk du egentligen är

Brudsommar - jag som inte har åkt skidor på en massa år blev lite avis på din längskidsåkning. (det får kanske bli ett projekt till nästa år) Trist att Iris är sjuk och maken har skadats, men hoppas att det blir lindringa saker. Du får ha det fortsatt bra!

Koko - mysigt att börja känna pyrets rörelser. På vilket sätt skiljer sig gravidyoga från vanlig yoga?

Välkommen hit Brud 090606!

Ore - jag började må illa ungefär så här tidigt som du, men det har avtagit (peppar peppar!) rejält nu. Att borsta tänderna på morgonen är dock lite knepigt och jag tål av någon anledning inte att se toastolen

Ska vara hos gyn om en timme och det känns lite nervöst.

• nennesjuttioåtta

lycka till hos gyn idag, Frejis och Vickan!

• nennesjuttioåtta

EA??? Var äääär du? Får jag dela en bit av deppmanteln med dig?

Känner mig hopplöst låg idag. Min kompis, som träffade sin sambo på vårt bröllop men böev inte ihop med honom förrän ett halvår senare, kom hem från BB i helgen och det verkar vara huuur häftigt som helst och ajg blir bara så sjukt ledsen att det kanske aldrig kommer hända mig.

• nennesjuttioåtta

fast visst är det kul för dem att de både träffat kärleken och fått barn, men...

• nennesjuttioåtta

och ingen som vill prata med mig...
    *liten och emlig*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare