• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Ore - det lät ju muntert!!!

Näh, nu är det dags för lunch!!!

• Frejis

Tillbaka från gyn. Pyret var ung 8+6, mätte 22mm och hjärtat slog, så det var frid och fröjd, men sedan frågade jag doktorn om mina myom. Det verkar vara så att pyret "vilar" på ett myom som är drygt 2 cm stort och så finns det ett annat myom på motsatta sidan av det som är drygt 6 cm. Den dumma saken eller rättare sagt båda myom har vuxit så nu har vi fortsatt risk för missfall både nu och senare. Ska tillbaka till gyn om två veckor för fortsatt kontroll. Det känns sådär lagom kul, men det är bra att kolla även om man inte kan göra så mycket.
    Jag misstänker att det blir riktigt "spännande" längre fram när pyret växer och hamnar mellan myomen, förutsatt att vi kommer så långt. Nåja, så var läget idag iaf.
    Hopp och all träning med mer intensiva rörelser etc. förbjuden och det visar sig återigen att maken hade rätt som inte tyckte att jag skulle träna. Tur att jag åtminstone ibland kan lyssna på folk och faktiskt tom ta in vad som sägs

• Frejis

Nenne - en extra stor kram till dig som du verkar behöva. Ivf är så klart ingen garanti, men det kan också fungera, det värsta är att man inte vet hur det kommer att gå och kan inte se i framtiden. Jobbigt som fan och väldigt orättvist. Jag hoppas (kanske dumt nog) på en så enkel sak som bättre väder och de utlovade tio grader, av den enkla anledningen att man mår lite bättre av det.

Koko - känner tyvärr igen den totala förstoppningen, blä det "bästa" med tillståndet är gaser som kommer från bägge håll *förlåt för de saftiga detaljerna* fast pizza är ibland så gott att man inte kan hålla sig ifrån den.

Härligt förresten att både Nenne och Koko ev ska bli med katt Så mysigt!

• MSW

Nenne: *kram*

Frejis: Dumt med myomen! Skönt att pyret annars mådde bra!

• Liten med Mindre

Frejis - dumt med myomen. Var det Snartis som hade nåt liknande?

Är hemma med magsjuk make idag - tar hand om kanonpigg liten tjej, och honom förstås. Om jag orkade hade jag fått lyfta honom mellan säng o soffa.

Nu måste Mindre med till gymmet ikväll medan jag cyklar - hoppas det går fint med barnpassningen. Hon har inte varit där förut... Eller är det månne någon som vill ut o promenera med pigg liten tjej på söder mellan 17 o 18? kanske roligare att vara ute än inne på gymmet.

Måste oxå tacka för underhållande diskussioner om kaninpluttar o annat. Ett litet skratt behövs idag.

• Ore
    Lapinette skrev 2009-03-12 11:49:22 följande:
    Ore - det lät ju muntert!!!
    Nej, så muntert är det ju inte. Men sant, tyvärr.

Jag kan också komplettera med att det mesta av det man oroar sig för kommer inte hända, och resten kommer hända även om man oroar sig. Så egentligen är det lika bra att låta bli...

Frejis: Härligt att pyret mår bra och hoppas, hoppas att det fortsätter så och att myomen inte ställer till med något...

Vill också ha katt!!! Men jag ligger lågt med övertalningskampanj så länge, tar det när huset är klart, någon gång i en avlägsen framtid...

Tog en promenad med en kollega efter lunchen. Riktigt skönt med frisk luft, och avkoppling från jobbet.

Och innan lunchen ringde jag BM och kollade läget, ska dit om drygt två veckor för ett "hälsomöte", eller vad det var hon kallade det. Bra med ett tidigt möte i alla fall, måste fråga om kub/nupp. Om jag måste ta mig till Göteborg för att fixa det eller om jag kan göra det någonstans på närmare håll...
  • nennesjuttioåtta

Frejis
    Wohooo! Fast, vad är myom egentligen och varför växer de just där?? Hur påverkar de senare i graviditeten, när pyret blir större än ett pyre?

Tjohoo, nu fick jag mess från kattägaren, så nu gäller det bara att katten gillar oss! Vi ska hämta den nästa helg.

• nennesjuttioåtta

Liten
    oj, stackars dig som måste ta hand om en sån stor jättebäbis Halledunanemej!

• Mrs  B

Hej hej

Inskolningen går fortfarande bra och idag var det bara fröknarna som gällde för Malte.

Snart väntar mormor för barnen och jag ska till min nya allergiläkare.......undrar allt vad det är för en??????

Just nu vet jag knappt om jag är förkyld längre eller om det är allergin som spökar. Vi har haft jättefint väder på förmiddagarna och det känns som vår i luften så man vet aldrig.

Igår fick jag iaf hjälp med min hemtenta och jag hade faktiskt inte så många fel enligt henne.
    Så ikväll blir det det sista rycket för 23.59 ska den vara inlämnad. Ska bli såååå skönt!!!!!

Sweet
    Eftersom jag bara ska jobba 2 dagar i veckan blir det bilen som gäller och har redan lånat min första ljudbok.
    50 min enkel resa och det ska verkligen bli skönt att få komma hemifrån lite.

Kramar till alla!!!!!!!!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Hoppas att myomen inte ställer till det! Bra att de ändå verkar vilja ha koll på dem!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare