• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

AM, nej jag har redan försökt få med maken till Dubai, han har inte lika mycket semester som jag, han är ju egen... sen var vi ju nyss i Frankrike (bara 1 månad sedan) så han tycker det är bra...

Jag ringde tillbaka till en annan handledare. Han säger att jag är i 28 veckan nu och att när jag har gått in i vecka 28+0 eller 28+1 är inne i 29e veckan och alltså inte försäkrad.

Sker det en olycka som leder till att barnet föds för tidigt, då gäller olycksfalls försäkringen, men börjar jag få värkar fullt frisk spontant så får jag stå för det själv.

Precis när jag lagt på får jag mail av min barnmorska som tolkar att jag är försäkrad till vecka 28+6 enligt mailet jag lade in ovan.

Fy fan.

Nu har jag mailat den där susanne igen o bett henne att skriva svart på vitt att jag är försäkrad fram till vecka 28+6. Antgligen får jag inget svar, de fegisarna.

• Ore

Motsägande information, alltså... Men man kan ju i alla fall vara säker på att de (=försäkringsbolaget) kommer använda sig av det för att försöka slingra sig undan OM det skulle hända något.

Aaah, har precis fått min kvällsaktivitet husbygge inställd. Känns mest bara skönt, ska träna och sedan bara ta det lugnt. Härligt!

• viktualia

Nu har jag också varit hos gyn och gjort mitt livs första VUL... helt utan resultat. Gynläkarn betonade rätt många gånger att eftersom jag KAN bli gravid är det bara att kämpa vidare. Precis som jag visste gör de inte nån utredning förrän efter tredje missfallet... och då kollar de infektion och ev genetiska förklaringar.

Han tyckte att om jag lyckas få en graviditet att gå in i v8 ska jag se till att göra VUL för att kolla att allt är ok.

Jag måste ju säga att jag med all kunskap från tråden och nätet inte var ett dugg förvånad.... det enda "nya" är att jag har en schysst livmoder som inte är hjärtformad eller så... och äggledarna såg helt ok ut också.

Förväntat antiklimax... bläääääää för att utan skyddsnät kasta sig ut igen.... men men... som ni har tjatat om och som han sa: Jag kan ju bevisligen bli gravid och det kan ju inte alla...

Näeee... isch... nånstans långt inne drömde jag nog om en mirakeldiagnos med tillhörande mirakelmedicin...

..... deppmanteln nästa....

• viktualia

Cicci - hade jag varit i dina kläder hade jag nog skippat flygresa i den tidsmässiga gränszonen.... men luften är fri och det är hemskt lätt att tycka en massa åt alla andra....

Frejis - läbbigt med myomen!

Nenne - *kramar om*

• Ore

En kram till dig Vickan!!! Skyddsnät hade ju varit önskvärt... Synd att det inte fanns någon mirakellösning.

Inte för att jag vill att du ska ge dig in under deppmanteln (jag vill att ni alla ska vara glada och lyckliga helst hela tiden), men om du ändå måste dit kan du väl hålla utkik efter EA. Börjar bli litet orolig för henne...

• nennesjuttioåtta

ja, jag undrar också varför inte EA har varit inne på ett tag.

• nennesjuttioåtta

Vickan
    åååh vad trist med besked NADA. Hoppas du vågar hoppa snart igen!

• fru AM

Hej alla!
    Tror att EA tycker det blev lite jobbigt just nu ... Och/eller så jobbar hon!

Vickan - förvirrande med antiklimaxbesked. Men som sagt två gånger är ingen gång i klinisk gynekologi. Desto värre för människan. Hoppas ändå att du hittar kraft och mod att försöka igen.

Frejis: Skönt med pyre på ultraljud! Dee här myomen - växer de? Eller kan vi hoppas på att snarare pyret växer och trycker undan myomen? Går det att operera bort dem under pågående graviditet. Vad ÄR myom förresten?

Cicci: Aha - då förstår jag att maken inte kan åka. Visste inte att han var egen heller. Det låter som om försäkringsbolaget sätter käppar i hjulet för denna resa - det är ju eras villkor som gäller för om försäkringen gäller eller ej. Det går inte att teckna någon tilläggsförsäkring - separat reseförsäkring för denna resa tänkte jag på - eller få hjälp via t ex Amex?

• Lapinette

Det finns ju en anledning till varför man inte vill försäkra längre fram i graviditeten. Min kollegas make arbetar som pilot så jag fick höra lite mindre trevliga historier på lunchen.

• viktualia

fru AM skrev 2009-03-12 17:01:49 följande:

Hej alla!Tror att EA tycker det blev lite jobbigt just nu ... Och/eller så jobbar hon!Vickan - förvirrande med antiklimaxbesked. Men som sagt två gånger är ingen gång i klinisk gynekologi. Desto värre för människan. Hoppas ändå att du hittar kraft och mod att försöka igen.
    joooo ska nog ta mig samman till det..hm... en annan dag...
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare