• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

hhaha, jag reagerade inte ens på det! Nej, jag bävar samtidigt som jag längtar tills vi ska sätta igång den där jävla ivf-cirkusen. Hur peppar man upp sig själv?

• nennesjuttioåtta

fan man blir ju så jävla blodig om knogarna när armarna släpar i backen. *suck* Snälla låt mars ta slut någongång...

MEN! Vi kanske ska hämta en katt nästa helg. Alltid något att se fram emot. Måste bara köpa en barnvagn som jag kan dra runt den i, och en bärsjal.

• _koko_

Åh, nenne, en katt!! Mysigt!!! Är det abyn du nämnde tidigare? Ni blev inspirerade av lipton förstår jag?!
    Har mailat om en potentiell katt till oss jag också. Får se om jag får svar, det är ju lite svårare när man redan har katt + barn.

lappis - Skönt att meducinen gör nytta, hoppas du slipper jobbigt efterspel!

skulle vilja ha det där trollspöt nu, finns en del trolleri jag vill utföra...

• Lapinette

nenne - så det blir katt ... ja du vet väl att barn kommer liksom på köpet. Får ständigt och jämnt höra "skaffa hund" när jag nämner att vi har svårt att få barn. Faktum är att vi träffade grannen i hissen i söndags där han släpade på en spjälsäng ... de skaffade hund i somras. Så det kanske hjälper?!!

• Lapinette

nenne - IVFandet är lite som en drog ... man blir automatisk optimistisk när jag går igenom processen. Det är nog därför många vill göra det igen, igen och igen... gärna direkt eller så nära efter ett misslyckat försök som möjligt. Jag klassas inte in i den kategorin ... men visst man sveps med och tänker nu attans ska det gå vägen.

• nennesjuttioåtta

Koko
    jepp, förhoppningsvis den!

Lapinette
    Ja men naturligtvis. Jag lovar att OM ivf funkar för oss så kommer folk ändå att säga att det berodde på katten. Eller att vi hade tänkt ställa oss i adoptionskön men "inte hann"...

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    jo, det är säkert sant. Jag kommer nog redan nästa vecka att hoppa av iver att få sätta sprutorna i mig igen och fundera på hur många ägg man kan tänkas lägga i korgen. Men fallet blir så hårt, och det är ju som sagt ingen garanti att det fungerar.

• Lapinette

nenne - ska ni börja i nästa vecka??!!

• Ore

Förstår hur du menar nenne, det finns inga garantier. Det enda som är garanterat i livet är ju att man någon gång ska dö...

Utöver det kan man ju bara hoppas. Det jävliga är att många grejer kan man påverka själv, för att få drömjobbet kan man utbilda sig o.s.v. Man kan styra att man inte vill bli gravid, men inte att bli gravid när man vill... Det suger, ärligt talat, att det är så.

I övrigt går jag med i rörelsen "trollspö till koko"

• nennesjuttioåtta

Lappis
    nej nej, vi har samtalet först den 30:e mars. Men du vet hur man är. Berg- och dalbanig.

Ore
    precis

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare