• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Fast jag ska faktiskt dit och äta lunch imorgon! Rättelse: jag är väldigt sällan på Söööder.

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-03-11 14:28:01 följande:

Fast jag ska faktiskt dit och äta lunch imorgon! Rättelse: jag är väldigt sällan på Söööder.
    Piiuuhh, sicken lirare!
  • fru AM

Och när jag och maken smög runt som värst hängde vi på Söööder hela tiden. För där träffade vi inte på någon vi kände.

• FruCicci

Am vart fyndade du vinter jackan till Hector?

• sweetstreet

Mrs B
    Se pendlingstiden som din "egentid"!!!
    Det har jag gjort nu när jag pendlat. Ibland kan det fakitkt vara riktigt skönt att ha den där timmen att bara läsa eller lyssna på musik eller radio eller typ ljudböcker!!!!
    Och om jag förstod rätt är det ju bara 2 ggr i veckan så det är ju ingenting!!!!! Då är det ju nästan enbart skönt!
    Kommer du köra bil eller ta buss??
    Om du kör bil så är judböcker (CD-skivor eller nedladdningsbara) ett tips! Även olika radioprogram som man kan ladda ner )podcast) är bra.
    Om du åker buss kan du ju läsa vanliga böcker och det är ngt som kan kännas riktigt lyxigt när man är småbarnsförälder.

Ang pendling så pendlar de flesta jag känner mellan 30-60 minuter. Om man bor i en större stad är det ju vanligt.
    Jag tycker det låter toppen att du känner dig taggad inför jobbet och tycker att det är enbart inskränlt av folk att hela tiden ta upp din pendlingstid som ngt negativt! Visst det kan suga att pendla långt. jag tycker själv det ska bli grymt skönt att slippa pendlingen nu med mitt nya jobb. MEN jag har haft en dryg timme enkel resa!!!!!! Altså ca 2-2,5 timmar per dag!!!! Jag pendlar dessutom VARJE dag och jobbar rätt långa dagar. Ofta 9-11 timmar per dag viklt gjort att jag varit hemifrån i ca 12 timmar varje dag och det blir lite jobbigt i längden. Dessutom om jag jbat helger så är pendlingen ofta ännu längre för NY-tunnelbanan o bussarna går inte precis lika ofta som i Stockhom...
    Men som sagt, OM jag enbart skulle pendlaa typ 2 ggr per vecka tror jag att jag skulle se det som ngt positivt faktiskt!
    Som sagt egen tid när man verkligen inte kan göra ngt annat! Alltså kan man med gott samvete lyssna på musik, läsa eller lyssna på böcker etc!
    Ingen bebis som skriker, eller barn som drar i en eller tvtt som kan tvättas eller mat som kan lagas eller..... ja listan kan göras lång.

• sweetstreet

Cicci
    skit med biljetten.
    Men kanske hittar du ngn annan för bra pris.

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-03-11 14:34:03 följande:
    Am vart fyndade du vinter jackan till Hector?
    Helt oflashigt: på HM! 98:- Brunrutig
    Plus några ljusblårandiga omlottbodies i stl 56. Känns helt overkligt och absurt - men om en dryg månad är han här och kräver kläder!
  • sweetstreet

AM,
    haha bra att bilderna kom fram!
    Och som sagt, jag är inte särskilt pryd alls faktiskt. Mer omtanke om ANDRA som ska slippa skrämmas av mitt underrede...

För jag är ju inte så pimpad som många andra... !

• sweetstreet

Nenne!

Smuckers kan jag lätt få med mig!
    Maken äter smuckers varje dag fast jordgubssylten. I sin yoghurt...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare