• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Tinga
    Nej, om man inte får rulla på den i 20 km.

• Liten med Mindre

nenne - ang situps så skulle jag sätta fötterna mot väggen och rumpan en bit nedanför krönet på bollen (korsryggen el strax ovanför) hamnar på toppen av bollen. Tryck in korsryggen i bollen när du gör situpsen - raka eller åt sidan efter behag.

En annan övning är att sätta sidan på höften mot bollen och fötterna mot väggen och sen göra "sidlyft". Det krävs balans, men nyper fint i både mag- o ryggmuskler.

• Liten med Mindre

oj, lite mysko med paranteserna - men du förstår säkert

• Lapinette

En till som sällar sig till skaran ... när f'n ska jag komma i form igen!! Förra veckan hann jag köra en vanlig träningsvecka för mig med dancestep, pump och spinning ... men det var läääänge sen jag fick till en full vecka pga magont eller förkylning.

• Fru FruLLan

Mindre: Njae egentligen så måste man göra gastroskopi och ta prov på tarmludden för att kunna diagnostisera gluten intolerans. man tar prov innan och efter glutenfri kost och ser skillnaden.
    MEN
    Nuförtiden så kan man ta ett blodprov som med 80% sannorlikhet kan tala om om man har intolerans. Dvs ett ganska så osäkert test. Ska dock se om jag kan få till ett sånt eftersom det är bättre än inget alls. Men de verkar inte så villiga...

Borren var 82 lång men väger bara 10 kilo. Men som sagt bvc var inte oroad hon tycker tydligen jag och maken är tunna... Sen har ju syrrans barn också varit tunnisar...
    men det som är issuen är ju inte låg vikt utan att han inte följer kurvor utan dalar.

Jag skulle inte oroa mig över vikten heller om han inte var lite risig i magen ofta.

Cicci: bevisar att det är en kille!!!!! han rörde sig och sparkade men det var ÄNDÅ BARA 140 i hjärtljud.

vad händer om jag kommer fram till att jag absolut inte vill ha en kille och hellre skulle ha tagit bort honom om jag kunnat
    Vågar knappt prata om det här alls.... Fyyy vilka hemska tankar och såååå förbjudet!
    kommer aldrig kunna förlika mig vid tanken dock....

AM: okej då är jag med. tack.
    det verkar som om efterföljande förlossningar generellt går bra mycket snabbare för de flesta än den första. Så kanske är utraden förlossning inget som kommer hända. MEN om det blir så kan du inte tänka dig då att ta smärtlindring för att ändå orka med och slippa snitt?
    Men problemet är vel just det där med att slippa sugklocka och klipp.
    Hmmmm

• Lapinette

Frullan - om det är en kille och du inte vill ha honom så är vi nog flera här på tråden som kan tänka oss adoption . Högstbjudande får honom! Förlåt mitt råa skämt men jag är övertygad om att du kommer att älska ditt barn oavsett kön.

• Fru FruLLan

Jag rör mig inte alls nuförtiden
    nol och ingenting.
    men jag tränar ju inte i vanliga fall heller. Men då rider jag ju iallafall så liiiite träning.
    men inte som de flesta av er. Och nu åker jag ju även bil till jobbet så det blir ingen vardagsmotion heller.
    Trist!

fast med foglossning såååå.....

• FruCicci

Tjejer, jag har bestämmt mig för att jag VILL åka, min man har ett problem med att jag har bestämmt mig. Men men, jag har inte bokat än. Tror nog vi drar
    Risekn att jag skulle få barn inom 2 veckor känns verkligen långt borta, den risken är nog mindre än 0,5 %.
    Victor är en enkel unge, jag har varit själv med honom i Dubai förr, själv med honom i Frankrike och massa andra ställen.
    Jag är trygg i Dubai, jag känner till det och ser nästan det som det bästa resmålet om man nu känner att man måste iväg.
    Jag är i vecka 27+0 idag.
    Det jag känner så starkt är att jag bara vill till solen, få lite miljöombyte och "passa på" att åka nu innan barn nr 2 kommer och innan Victor kostar lika mycket som jag på flyget. En liten kort semester till goda vänner Liksom.....

MEN jag förtår att maken är orolig som bara den!
    Det har varit mycket bråk om detta hemma. Han vill ju inte att vi ska åka, jag hade nog inte släppt iväg Victor så gärna med honom runt halva jordklotet.
    Sen att jag är gravid denna gången och fick Victor tidigt, är ju något han har hakat upp sig på.

HUR SOM så mår jag bra och det kan hända saker likaväl hemma som någon annanstans.
    Ska ringa Dubai kompisarna i dag och sen boka efter det. Bilbarnstol kommer jag låna av Frullan, babyskydd, om det är så att jag inte kan få hem mitt från Blekinge, så då har vi honom säkert i taxibilarna i Dubai, en nödlösning.
    Så jag ser inte så många problem.
    Försäkringar och flygbolag och intyg och allt det där är OK, så det är bara att köööööööööööööööööööööra så det ryyyyyyyyker

• Fru någongång.

Smygläsare träder in igen : min dotter hade hjärtljud på mellan 140-144 hela tiden, en gång 160 men då var hon förmodligen stressad.. Skönt att du fick prata av dig på mvc

• FruCicci

Jag var på vattengympa i går, sååååååååååååååååå härligt!
    Rekommenderar det till alla. Sen satt vi och mumsade frukter och prtade med barnmorskan innan det var dags för massage, andning och lite yoga Min melodi!

Frullan, snälla försök släppa det där med kille/tjej, det måste ju vara hemskt sen när du tänker tillbaka på din graviditet och kommer ihåg hur du nojjade ag detta och inte kunde njuta!
    Som Lappis säger kommer du ju inte vilja ha något annat än det där lilla knytet när det väl kommit ut ändå!
    puss o kram

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare