• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Hmm...klok fundering om guldägg nenne - de kanske är extra bra just efter påsk. Och vi vill ju gärna få en guldunge till som Mindre.

Puss på med andra ord. eller, tja, pussas man bara blir det ju inte så mycket förstås.

• Liten med Mindre

AM - Leksakerna är ju utspridda, så Mindre får nog ett fasligt sjå att hitta de få vi har. Tror nog oxå bästisen är avis.

• viktualia

fniss fniss... roliga historier om leksaker... jag kan dock inte glömma när jag hittade kondomer i en låda i mina föräldrars sovrum... gaaa urk och elände.... inte helt lätt att fatta att ens föräldrar ägnar sig åt sånt...

• Lapinette

Har ni så många leksaker AM?! Jag och maken föredrar faktiskt utan något tillägg i leken. Provat någon gång men sen tröttnat och aldrig använt igen.

Själv har jag varit ute 3 timmar och snurrat för att efter 2 timmars väntan få diagnosen halsfluss genom att lipa åt en doktor. Sen till Apoteket närmast mig som inte hade pencilinet så det var bara att dra iväg igen i snöstormen. Har nog feber igen efter denna tur. Och halsfluss ... aldrig haft förut!

• Lapinette

Liten - min väninna har bara några dagar mellan födelsedagarna på barn 1 och barn 2 och enligt en fd kollega till mig så är vi som djuren dvs dräktiga under vissa perioder av året. Så kör på!

• Lapinette

... fast jag har inte fattat än vilken period som jag "löper" på??!!

• sweetstreet

AM,
    tack! Jag ahr äen din gamla emailadress. kanske är det samma.
    Ska försöka hinna ta foto ikväll och skicka.

och leksakerna

• sweetstreet

Mugglan,
    skönt att höra att man itne är ensam om att tycka att det är skönt att inte ha hand om sitt barn 100% av tiden..... Ibland kan man känns sig som en jättedålig mamma när man känner att man helst av allt skulle vilja att hon tog en mdidagslur så man hann annat....

• Frejis

Lappis - halsfluss, då var det väl bra att du gick dit! Ett apotek som inte har penicilinet

Liten & A M -
    När jag var liten hittade jag en mycket spännande ask högst upp i skåpet som jag inte har sett förut och den innehöll små vita ballonger (kondomer) som jag genast blåste upp och bar ut till köket där bland annat mina föräldrar, mormor och morfar satt. Min fråga till föräldrarna var ju varför jag inte hade fått så fina ballonger om de nu hade dem Gissa om jag hittade någonting liknande fler gånger?

Sweet - förstår dig helt när det gäller att ha småbarn och jobba. Jag skulle inte heller trivas hemma och vill inte vara hemma någon längre tid, men jag kan rent intellektuellt förstå andra kvinnor (och män) som vill vara hemma. Jag har ju själv en man som gärna skulle vara hemma ett år (säger han), men vi får se hur det blir. Tror inte att det är så jättebra bl a för karriären att vara hemma så länge, men vill han, så why not?

Ego - har mått illa pga gasig mage, tror jag, tog Postafen och sov sedan nästan hela eftermiddagen. Trevligt, men inte så effektivt :-] Vet ni förresten om det finns någon dunderpiller som man kan ta för avhjälpa detta delikata problem?

• sweetstreet

Nenne,
    jag ska fortsätta kolla efter grape jelly åt dig!

Och om du har peanutbutter kan du ju göra en sådan där klassiker som amrisarna äter:
    PJ-sandwich!
    jag tycekr det är rätt äckligt, men det var inte lika hemskt som jag trott ändå. fast gott var det inte... Haha!

Oj nu måste jag tillbaks till jobbandet igen...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare