• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Gött, nu är jag klar med att ha läst på 50% av min presentation. Den andra 50% gick jag igenom förra veckan så det måste jag såklart gå igenom igen men iaf ett delmål uppnått! Jag ska provköra för maken ikväll (tur att han jobbar i samma bransch haha).

• Mrs  B

Liten
    Leksaker
    Malte hittade Klick och kondomer här som han bar runt på.

Någon som vet om det finns en 4 års/5 års trots som är lite värre än vanligt?????

Max är odräglig just nu. Går inte alls att lämna honom på dagis, får minsta utbrott om han inte får som han vill, och ska inte gör det och inte göra det........
    Odräglig är bara förnamnet.....
    Dagispersonalen trodde att det har och göra med att jag ska börja jobba, men jag vet inte.....
    Ska ju inte jobba så mycket, men visst kommer det att bli en förändring.

Träffade iaf en fröken på Max avdelning som inte var emot att jag skulle börja jobba igen.
    Förstod att jag ville ut och få vara lite social.

• MSW

Liten med Mindre skrev 2009-03-10 14:27:48 följande:

Gissa förresten vem som hittade en jääättefin rosa tuggleksak i mammas skåp häromdagen - den var hur mysig som helst att bita på - och någon blev jätteledsen när mamma tog bort den så att den inte skulle bitas sönder... Undrar vad lilltjejen hade sagt om den börjat vibrera i munnen. Kålmasken är nu tryggt undanstoppad i en låda högre upp - för att inte få svärmor att sätta i halsen när hon är barnvakt om några veckor.
    Ooops..
  • nennesjuttioåtta

Liten
    hahahah kålmasken kan hon väl få i studentpresent sen, moahahah!

• Ore

Tack igen för alla grattis!

Nu ska jag åka hemåt, fixa litet ärenden och sedan bara sätta mig och koppla på det stora leendet, det som man inte riktigt kan ha på jobbmöten för att man då måste förklara sig...

• MSW

Förresten, i morgon kväll är jag gräs änka.. Och jag har kommit på något jag ska unna mig som inte är mat! (blir nog nåt sådant också... Men inte bara..)
    Jag och A ska gå och låna mammas och pappas badkar, något vi har tänkt göra länge, men som inte blivit av!

• Liten med Mindre

nenne - funderade på att ta en bild på Mindre med masken - och ha när föräldrarnas förhandlingsläge behöver stärkas i framtiden.

Fast - näe - så elak får man inte vara som förälder. Nästan inte ens busigt...

Hmm...insåg att näst nästa ÄL, beräknad försöksstart, ligger bara en vecka efter att Mindre blev till. Tänk om det funkar på stört (dream on) och de föds samma dag eller nåt. Ska kanske dröja lite till, planera in dykning i maj eller nåt. *velig*

• Liten med Mindre

MSW - det är ju kalasmysigt att bada med barn! Mys åt er!

• nennesjuttioåtta

Liten
    oj snacka om skämsfaktor på tösen då! Hahaha, låter ju som min mamma skulle gjort det och ni ser ju hur skadad jag är.
    So what om de får samma födelsedag. Då var det ju meningen! Tänk om det är just då du släpper guldägg varje år och missar det!

• fru AM

Liten: Haha - Mindre & kålmasken ... När vi hade makens bästis med familj här på middag för några månader sedan hittade bästisen Livia i vårt sovrum där hon stolt hade radat upp ALLA våra leksaker på sängen ... Hmmm - han var nog mest avundsjuk men har inte kunnat låta bli att retas efter det.

Sweet: Du tycker kanske jag är konstig men du får hemskt gärna maila mig en bild på ditt snitt ... Inboxar dig mailadressen

Nenne: Det fanns ingen Druvmarmelad i den där ökenbutiken (som annars är rätt välsorterad)!!! Skandal. Men jag låter inte sådant här vila förrän jag löst problemet. Jag a k a Mrs Google rycker ut och SKA HITTA din grape jam!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare