• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Frejis

ja det glömde jag ju såkklart. GRATTIS !!!!!

Jag säger ju det - det ÄR en uppåtgående trendkurva - we are in the flow tjejer! Snart plussar vi andra sömngånger också! WEHOOOO!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Fördäker läsa ikapp hela tiden... men hinner inte ikapp

Hur har ni det i snömodden????
    Sj'lv hade jag ju bestämt mig för att det skulle bli vår nu så det här... nej...

Såg att Ore plussat!!!!!!!!
    GRATTIIIIIISSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy sjutton vad roligt. Super duper grattis och STORA kramar!!!!!
    Hur länge hade ni försökt?... minnet är lite luftigt...

Lappis: TRodde aldrig att det skulle lyckönskas till minus i den här tråden. Men NU har det hänt! Skönt äntligen kanske ni kan börja jobba framåt igen.
    Stor kram till dig också.

Hur går det för EA? läste att hon testat minus men ingen tant. Hur sjutton går det ihop???? Va?????
    Blir jätte ledsen och hoppas att du är en låghormonare.

annars då babes????

Just det såg attMrsB blivit erbjuden ett jobb men avvaktade besked från ett annat. Hur har det gått? Men underbart att bli erbjuden ett av jobben iallafall. Super.

Sen såg jag en viktnedgång som också måste gratuleras.

Hur går det för BS kämpande förresten? Kram.

Hmmmmm

vet att det var massa mer jag skulle kommentera men ska på möte igen....

Just det.

har ni lust att hålla omröstning.
    Grinda värdshus eller Dalarö strand hotell- weekend till päronen.
    Vad tycker ni?

Pusssssss
    alla små söta russin och saltgurkor

• Ore

Ja, jag vill gärna ha fler från tråden att dela graviditetsnojor och liknande med... Så fler plus, tack!!!

• Ore

Försök nummer 6 gick vägen för oss... (Apropå vilken aktivitet som krävs )

Så jag är ju t.o.m. under snittet, vad har jag klagat för egentligen??? (Och det känns mycket lättare att säga när man har fått ett plus!!!)

• Frejis

Nenne - det är klart att ni kommer att plussa och det snart

Oms - skoj att du ska på intervju till drömjobbet. Hoppas att du får det!
    Är i 9+0 idag.

A M - tycker att du resonerar klokt. En ev igångsättning tre veckor tidigare kan kanske vara en bra lösning. Det skulle kanske vara bra med en second opinion från någon annan än operatören?

Muggles - sugna på en liten tvåa, vad roligt! Tycker också att det låter härligt när du beskriver hur glad Moa är!

• fru AM

Frejis: Tack för att du tycker jag resonerar klokt. Efter röntgen får jag (om jag förstått det rätt) en siffra på hur stort bäckenet är - den siffran kan man sedan jämföra med vad som behövs för att ett barn ska kunna ta sig igenom. Siffran är ju en fast variabel och inget som ens idiotdoktorn kan bluddra bort. Second opinion var ett bra tips! Ska se hur det känns efter att jag träffat idioten igen.

Frejis igen: 9+0 redan! Så fort det går!

• Ore

Frejis: Härligt med ett ultraljud till, utan att ens behöva tjata

• Mrs  B

Hej hej

Nyss hemkommen från den första inskolningstimmen. Blev bara en timme idag men ons-fredag ska det vara 9-11.
    Allt gick bra och Malte var hur lugn som helst. 7 barn fanns där idag annars kommer de att vara 11 med Malte på avdelningen, 3 fröknar. Helt ok!

Själv är jag förkyld, halsont och snuva plus lite öronvärk.
    Malte hostar då och då och Max är ok.

Gick inte alls att lämna Max idag, liksom förra veckan, så han har nog fått det som små barn brukar få när de precis är inskolande och allvaret börjar.
    Han vägrade gå in, skrek, grät och ville bara vara hemma med mamma.
    Kanske få ha en inskolning med honom också. ?????

Ore
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hur kul som helst!!!

Frejis
    Grattis till ditt jobb också!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hur kul som helst förstår jag.....
    De praktikdagar jag ska ha gäller för svenskan som jag läser på distans.
    Den här terminen ska det vara 5 dagar och jag har fått på en F-9 skola i grannbyn.

Muggles
    Japp, det är ett gravvik (pappan ska vara hemma) och gäller bara i tre månader. Men hel ok det med tycker jag. Har ju inget annat att välja på just nu.
    Ja, jag är också imponerad över mitt viktras och jag har avstått helt från godis och kakor, vilket jag är särskilt imponerad av själv efter som jag annars gillar söta saker.
    Nu ska bara träningen till.....

• Liten med Mindre

FruLlis - jag åt lunch på Dalarö Strand hotell en varm sommardag för några år sen. Var totalt imponerad av mat och service, och vill därför inte tillbaka dit igen.

Skulle därmed rösta på Grinda som är ett för mig oprövat kort.

(Men jag skulle inte heller gå tillbaka till Gondolens restaurang efter 1 misslyckat besök för en massa år sen, trots att flera andra varit nöjda - så jag är bevisat tjurskallig. )

• Ore

Ja, Grattis till jobbet Frejis!!!

Hoppas ni har litet överseende med att jag inte riktigt hänger med i svängarna idag...

Till råga på allt sitter jag på möte, och sitter och smyger med datorn (samtalet berör inte riktigt mig just nu, men ska nog lägga undan datorn så att inte chefen ryter till...)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare