• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

fru AM skrev 2009-03-10 13:05:24 följande:

frågar man henne NU hur gammal hon är skulle hon förmodligen säga 28 (i st för "tåå" upphållandes fyra fingrar)
  • Liten med Mindre

Hihi...maken frågade i lördags om jag ville ha fler barn, och hur länge jag ville vänta med att börja försöka "på riktigt". Svarade "tills efter nästa mens" - och jag tror han blev lite paff över ett så daterat svar.

Har ju tänkt mig kunna gå på bröllop i december i Skåne, utan att vara helt i farozonen för förlossning på annan ort. Nu vankas dessutom bröllop i Riga i augusti, så vi får planera en liten utflykt över pölen! Skoj! Någon med bra tips om boende i Riga? (Det kan ju vara bra att ha en graviditet att skylla på för att slippa festa loss på riktigt ryskt vis...)

• Liten med Mindre

Förresten - det passar absolut inte aaaaalls att vara gravid i augusti - inte det minsta!!! *hoppas hon inte hörde mitt första misstag*

• fru AM

Liten: Det är ju jättekul om ni också hoppar upp på produktionskarusellen igen!

• Liten med Mindre

AM - det blir spännande. Intressant att se om det går lättare andra gången...

Maken ser ju inte fram emot mina störtdykningar under deppmanteln när det inte funkar.

Gissa förresten vem som hittade en jääättefin rosa tuggleksak i mammas skåp häromdagen - den var hur mysig som helst att bita på - och någon blev jätteledsen när mamma tog bort den så att den inte skulle bitas sönder... Undrar vad lilltjejen hade sagt om den börjat vibrera i munnen.

Kålmasken är nu tryggt undanstoppad i en låda högre upp - för att inte få svärmor att sätta i halsen när hon är barnvakt om några veckor.

• kängu

Ore-GRATTIS!!!!! Kul!!!!

Lappis, Grattis till minus Skönt med en omstart!

Oj, det var många som ska sätta igång med försök igen, spännande

Frejis, Stort grattis till jobbet!!!

• muggles

Liten: nu har du gjort två inlägg som fått mig att le! (daterat försök och kålmask)

• muggles

Jag sitter här och läser på mina slider - får en obehaglig rendez vous känsla tillbaka till pluggtiden. Sitter hemma mitt på dagen på en vardag men kan ändå inte slappna av - brrr.

• Ore

Och ni livar upp min mötesspäckade dag... Har suttit på möte från 9 i morse, nonstop. Mackor till lunch (chefen fixat, eftersom jag sa att jag skulle bli oerhört grinig om jag inte fick något att äta).

Och mötet fortsätter,nästa börjar om typ åtta minuter. Hurra...? Inte.

• Liten med Mindre

Ore - är du som jag och även behöver ställa dig upp då och då under dessa evighetslånga möten?

Förstår inte hur alla dessa människor kan uthärda att sitta så länge - för att sen resa sig och gå ut o sätta sig vid fika borden. Brrr!

Muggles - glad att roa någon.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare