• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Izzie

AM - Jag har ju oxå snittats och har en valk vid ärret. Men jag har ju oxå extrakilon som säkert påverkar detta. I övrigt är ärret ganska kort och stör inte så mycket.
    Tycker det låter som en klok idé att invänta bäckenröntgen och utgå från resultatet där. En igångsättning lite tidigare låter def som en plan om du bestämmer dig för att föda vaginalt tycker jag.
    Vad gullig du är som engagerar dig i marmelader och annat. Du är verkligen hjälpsam!

• Izzie

EA - Usch, förstår att det känns tungt. Fortfarande ingen tant i sikte? *kramar om*

• Izzie

Frejis - Grattis till jobbet! Vad kul! Du kanske ska köpa en lott eller nåt, du verkar vara inne i ett riktigt flyt just nu!
    Ang gaserna så kanske något receptfritt kan hjälpa. Har sett reklam för Imogaze (eller nåt?) på tv. Vet i och för sig inte om man får äta det som gravid, men det är ju lätt att kolla upp. Apoteket kanske kan tipsa om något annars?

• Izzie

Ego: Jajamen , jag tog mig upp vid sex och tränade idag *sträcker stolt på nacken*. Det var skönt faktiskt - efteråt alltså! Har varit på jobbet sen hela dagen och var inte hemma förrän kvart över sju (jävla budget - deadline imorgon), men ändå känner jag mig pigg fortfarande. Skumt!

Så mysigt att Matilda hann vakna innan jag stack till jobbet idag, så hon o jag åt frukost ihop medan maken låg och drog sig lite i sängen. Hon är för rolig, lilla pluttan. Pratar och dansar oavbrutet *ler*

• sweetstreet

AM,
    nu har ajg skcikat bild på min tokbuske med ärr!!
    Hoppas nu de inte tror du porrsurfar på lesbiska sidor om du öppnar mailet balnd vanligt folk...!

Jaja, självklart glömde jag även att attacha rätt bilder första gången så du får mailet två gånger...
    Hm. Jag är kasnke lite disträ...

Nu ska jag göra kväll.

Puss o Godnatt alla gulle-trådvänner!

• _koko_

GRATTIS ORE!!! Vad roligt att det blev ett plus igen, äntligen!

Och jag säger som övriga, inte trodde jag att jag någonsin skulle vilja fira ett minus, men oh, vad skönt, lappis!!

Och frejis har redan gått 9 veckor!

EA - Grr för att behöva avvakta, skulle en läkare säga så i något annat ärende? Nä, då skulle de direkt tycka att man ska komma dit på undersökning...
    Och apropå det verkar boken som AM länkade till mycket intressant.

Muggles - Härligt med pucklar!

Och vilken jakt ni haft på druvsylt! Hoppas det löser sig.

sweet - Skönt att ni äntligen är friska igen, hoppas det håller i sig ett tag nu.
    Conny skulle behöva dagis eftersom han är så social och aktiv, men här är det augusti som gäller (om man inte vill hamna i en annan del av kommunen), det visste vi redan från början.

cicci - Hoppas ni kan få till en lösning med resan som både du och maken kan vara nöjda med!

Mrs B - Grattis till jobbet!!

AM - Sambons syster har ett jättefint ärr trots urakut snitt, tror resultatet beror på många faktorer som man inte kan påverka själv.

Tack för alla kommentarer om min ogravid-känsla! Jag har konstigt nog börjat må illa igen, tror det är det i kombination med att magen 'inte känns' som gör det. Det är ju andra halvan av förra graviditeten jag minns mest och redan försöker jämföra med, och det blir ju inte så bra... Sen är jag inte särskilt orolig heller, bara en liten känsla som poppar upp nån gång, som i förrgår.

Kramar till alla!

• Fru FruLLan

hejsan alla raringar
    Hur är läget.
    Hur går det för EA? känns jätte trist att din kropp strular, hoppas du får svar på vad det är snart.
    Varför kan saker inte bara flyta på?

Lappis: nej men faan inte halsfluss nu också. När ska du få vara helt frisk och pigg??? känns som om det är på tiden nu. Stor kram och hoppas att du piggar på dig snabbt.

undrar om jag någonsin haft halsfluss?? men jag har hört att det inte är så kul.

Mrs B. jag har inte riktigt hängt med men jag tolkar det som att du fått jobb. GRATTIS!!!!!! vilket av jobben blev det? och känns allt bra? När ska du börja?

Kul att både mugglan och liten står beredda att börja jaga pluss nu Spännande!!!! Jag tror det kommer gå snabbare den här gången för båda er. Det säger ju liksom trådstatistiken... KOmmer iallafall blir spännande.

Kokosen: Förstår känslan av att vara ogravid och hoppas att det vänder snart för dig. Man vill ju liksom känna sig gravid även fast man gärna slipper illamående och krämpor...
    Du har inte börjat känna bebisen än? Jag började ju känna av den här lille killen redan i vecka 14. och det blir ju en helt annan känsla av graviditet då.

otroligt tidigt egentligen.
    Men men du borde börja känna bebisen snart och då tror jag verkligen att du kommer känna dig gravid. Själv har jag ju problemet att jag glömmer bort att jag är gravid. Man är liksom inte lika inne i det hela den här gången. Har ingen koll vilken vecka jag är i, vad som händer i magen osv.
    SKITTRÅKIGT!!!!!

Men det verkar vara en klassiker att man liksom inte hinner vara lika gravid andra gången. Tråkigt som attan dock.

Sj'lv var jag hos BM i måndags och började storgråta när jag avslöjade mina totalförbjudna tankar om att jag INTE vill ha en kille (som ju är det som finns i magen )
    MEN jag har världens bästa BM som tyckte att jag VISST får känna så coh absolut ska uttrycka det. Hon frågade dessutom om jag ville gå och prata med deras psykolog vilket jag inte tror kan tillföra något men som jag tackade ja till ändå.
    MEN nu tyckte tydligen psykologen att jag var för "frisk" så jag får prata extra gånger med BM istället. trist för nu VILL jag träffa psykologen. Ska ta upp det med BM på måndag att hon får lov att fixa en tid till mig där.

hade 140 i hjärtljud vilket ju också bevisar att det är en kille finns liksopm varken hopp eller tveksamheter om att det kan vara något annat.
    FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
    jag VET att jag borde tänka annorlunda. Jag VET
    Men nu mår jag dåligt över det här och det var såååå skönt att BM tyckte att det var totalt naturligt och okej att vara deppig.

Har även varit på 1,5n års kontroll med borren och han fortsätter att sjunka i viktkurvorna . Han är ju ofta lite lös i magen och vi ska ta bort alla fibrer för att se om det hjälper. MEN jag har ju en liiiiiten liten oro över att det ska kunna vara gluten pga mig. Han äter ju kopiösa mängder mat jämt. Men han mår också så bra i övrigt.... så gluten? näeee.....
    ja ja
    det löser isg.

puss

• Fru FruLLan

Just det
    Nenne: vad ska du ha den här grape jelly till?
    Missade den biten, har bara uppfattat jakten...
    Puss på dig förresten lilla yrväder

• muggles

Lappis: uj halsfluss - det har jag haft många ggr men det var länge sedan nu. Gör ont som fan. Hoppas du kryar på dig snart, förstår att det börjar bli segt att vara krasslig nu!

frullan: jobbigt med borren, konstigt att han går ner så i kurvorna. Det kan inte vara samma problem som med MrsBs Malte?

Själv fick jag hostmedicin med morfin i igår, vet inte om det hjälpte så värst. El så har hostan blivit värre så att det visst hjälpte men att jag inte märkte det.

Nä nu är det frukost! Har precis lämnat Moa på dagis. Hon var inte så glad i morse, speciellt inte när jag tog på henne hennes lilla jeanskjol, den skulle hon absolut inte ha. Men humöret vände när hon kom till dagis

• Lapinette

Frullan - hoppas du får komma till psykologen och få prata iallafall och att det kanske vänder och börjar kännas bättre.

EA - har tant röd dykt upp?

nenne - har också missat varför ni jagar druvsylt?

sweet - tokbuske!!! *ha, ha* Fick tänka till ett tag innan jag fattade vad i hela fridens namn du menade.

Izzie - beundrar folk som orkar gå upp och träna på mornarna. Jag älskar och träna men på morgonen - nej tack då vill jag sova.

Ego - har aldrig haft halsfluss tidigare men efter ett litet piller igår så känns det redan mycket bättre. Jobbar dock hemifrån idag så mina kollegor ska slippa skiten. Pratade även med min akup igår och ska boka ny tid i nästa vecka. Hon sa att det inte var någon idé att göra något så länge som jag äter pencilin. Hon kommer att få något att bita i ... min kropp är helt pajko. Imorse hade min temp sjunkit!!! Den ska stiga vid ÄL ... eller ska jag få min mens nu??!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare