• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru FruLLan

AM: ahhhhh bilden klarnar mer och mer ...
    Då förstår jag varflr inte heller ta smärtlindring! Tänk snart kanske jag är heeelt emd i matchen.

och SUUUUUUUUUUPER tjejer
    TAck återigen så otroligt mycket för att ni orkar lyssna och älta mina köns nojjor. Ni är verkligen sååå bäst. Hur kunde så många kloka och underbara tjejer samlas i samma tråd otroligt
    tack
    Ska verkligen försöka reda ut det hela. Och jag lider inte enbart av gravididitetn ÄLSKAR ju egentligen att vara gravid. men tyvvär så förtar ju denna nojja en del av glädjen. MINST sagt. Men som sagt ska till BM på mån och prata och ska försöka få till en psykolog tid.

Cicci: Jag hade nog inte åkt om maken hade varit så emot det hela. hade tänkt att visst han har FEL men det är ju hans barn också fast i min kropp. jag förstår dock att du verkligen vill. men jag hade personligen inte tyckt att det var värt bråk och försöker dela med mig av graviditeten till maken så gott det går.

men när du faktiskt hade bestämt dig så var det ju skiiit att priset steg så väldans.

• Fru FruLLan

Nenne:
    men hallåååååå du kan ju inte bara boka till götet... du måste ju minst boka en resa till stockholmn då ockssååååååååå
    jööööö

• Mrs  B

Hej hej

Inskolningen flyter på och det fungerar alldeles utmärkt med Malte och de andra barnen och fröknarna.

Maken hade en diskussion med Max igår om hans uppförande, så nu är det hårt mot hårt och total tv-förbud om han inte skärper sig.
    Lämningen gick super i morse.

Max och Malte har knappt 2 veckor mellan sina födelsedagar, vilket måste betyda att mina ägg är bäst runt påsk eller??????

Lappis
    Första gången jag hade halsfluss var jag 18 år och skulle dagen efter diagnosen åka till USA i två veckor.
    Pencilin, doktor och en sömnig resa!
    Har sedan dess haft det ett par gånger till.

Frullan
    Japp, jag har fått jobb!!!!
    Ska jobba 2 dagar i veckan som musiklärare och sen ska jag ägna en dag/vecka till min svenskkurs/praktik.
    Tyvärr är pendlingstiden 50 min enkel resa, mig stör det inte alls, men tyvärr ska en massa andra kommentera det hela tiden.
    Det var INGEN som sa något när maken för ett år sedan bytte jobb och fick 60 min resväg med bil.
    Det känns iaf bra och jag ser fram emot att få börja jobba igen. Ska åka till skolan på måndag för lite pappersarbete och inspektion, sen börjar lektionerna på tisdag.

Du vet väl om att du kan göra glutenprov på Borren redan nu via ett blodprov???? (även till viss del mjölk)
    Hade jag varit dig hade jag uträtt det hela ändå bara för att vara på säkra sidan. Att gå ner i vikt är ju aldrig bra.

• fru AM

Tillbaks från utflykt på stan. Fyndade liten vinterjacka till den oföddes första vinter. Hoppas det funkar med stl 68...

Däremot gick jag på pumpen ÅTERIGEN när det gäller Nennes druvmarmelad! Jag blir så trött. Vad är det för sibirisk håla man bor i!? Inte ens NK hade (fast de hade väldigt bra marmeladsortiment i övrigt - just bara inte grape jam).

Nenne: du får nog tillverka själv. Alternativt shoppa loss på ebay. Alternativt invänta Sweetans leverans. Min bror ska till NYC om en månad - kanske kan jag be honom köpa en burk. Fast det är ju om en månad!

• nennesjuttioåtta

AM
    Hahahha, det gör ingenting, tack för att du ens försökte! Men vi kanske ska lämna brorsan utanför det här..? Jag ska kolla lite på ebay också, eller om nu Sweet möjligtvis möjligtvis har möjlighet att plocka med en burk (visst skulle du hit snart, eller?). Annars blir det som sagt ett marmeladkuk jag menar kok.

Mrs B
    Vad trött man blir på folk ibland! 50 minuter är ju helt överkomligt!!

• Liten med Mindre

50 min är fullständigt normalt när trafiken flyter som den ska...

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-11 13:25:50 följande:
    marmeladkuk jag menar kok.
    VISSTE väl att det var något snusk du hade i bakhuvudet!
    Såg du ebaylänken till grape jelly som jag la in i tråden igår?
  • nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-03-11 13:37:05 följande:

VISSTE väl att det var något snusk du hade i bakhuvudet!Såg du ebaylänken till grape jelly som jag la in i tråden igår?
    Ja, jag såg den! 2-pack dessutom! Jag måste bara lära mig hur fan man gör sen...
  • fru AM

Man skaffar ett paypal-konto och sen kommer den stooora utmaningen: VÄNTA!

Jag köpte en latte-hållare till barnvagnen påebay - men eftersom leveransen tog minst en månad (från Hong Kong i detta fall) så hade jag glömt av alltihop när jag fick ett skumt paket i brevlådan. Trodde helt allvarligt - en kort stund - att det var en bomb ...

• Mrs  B

Malte = 14 mån 10kg, 78cm = Gissa om han har tagit sig och börjat växa!!!!!!

Ja, som sagt jag har inga problem med att pendla i 50 min, men tyvärr många andra....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare