• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Mrs B
    Ta inte åt dig, men jag förstår att det är svårt. Men din man stöttar dig väl?

• Mrs  B

Nenne
    Nej, ska försöka och glömma det där men det är svårt eftersom man blir påmind av det varje gång jag berättar att jag har fått jobb.

Min man tycker det är super att jag fått jobb och det känns bra!!
    Skulle det vara något akut på dagis så kan mina föräldrar hämta direkt eftersom de är i stan, 5 km härifrån.

• Fru FruLLan

MrsB: men det låter ju jätte kul!!! Grattis igen"!!! Känns det bra med deltid eller skulle du velat jobba 100%?
    och 50 min enkel väg, visst det är vel inte skitkul men har man alltid ett val?
    jag menar det är ju en helt normal pendlingsväg på många ställen. maken har haft ca det till kista i massa år. Så det var vel himla onödigt av folk att kommentera.
    Jag menar hade du fått välja sj'lv hade du vel haft 3 minuters väg, och vi andra av oss också så klart.
    men hur många kan välja helt fritt?

Näe super grattis verkligen.

problemet med provtagning är vel att bvc inte verkar ett dugg oroat och det är vel genom dom man måste få ta provet eller? Finns det annan väg att gå?

• Fru FruLLan

ahhhhhhhhhhh
    Ser att AM skriver om latte

Eftersom ni är utsedda som min "hjälp fruLlan att bestämma sig" krets. Så undrar jag.
    Vilken espressomaskin ska man köpa.
    Har funderat sååååååå jävla länge.

jag vill ha en som inte är för stor och otymplig utan tar lite plats och helst är snygg.
    maskinerna för pods är ju smidiga MEN jag anser att jag måste dra mitt strå till att inte öka sopberget så ur miljösynpunkt kan jag inte välja en sån.
    men vilken ska man välja....????
    Sååååååsvårt
    hjälp

• Mrs  B

Frullan
    Det känns faktiskt bra med deltid just nu för då kan jag satsa lite på min svenskkurs också (vilket tar en hel del tid) och så blir det en lite mjukstart för Malte på dagis.
    Till hösten hade jag gärna velat jobba 80-100%, men får jag bara 50% tar jag det. Man får inte vara kräsen i dessa tider....
    Har faktiskt inte något val att pendla eller inte just nu och det är ju inte så att jobben "växer på träd" just nu.
    Jag tar det jag får.

Ring om en vanlig läkartid där ni har Borrens läkare och be dem ta ett blodprov och berätta sedan om era allergier i familjen och att du vill ta dessa prov för att vara på den säkra sidan att Borren inte är drabbad. Påpeka också att han har gått ner i vikt.

• fru AM

Frullan: kan nada om espressomaskiner tyvärr. Har en sån där manuell kaffepress och det blir jättegott kaffe tycker jag ...

50 minuter till jobbet är det många av mina kompisar som har - de som bor söder om stan och jobbar norr om, eller tvärtom. Kul att du fått jobb, Mrs B!!!

• Mrs  B

AM
    Säkert annorlunda om man pendlar i en storstad eller om man bor på "landet".
    Men en trist diskussion iaf, och speciellt då maken inte har fått samma diskussion.
    Kul att få jobba lite tycker jag!

• FruCicci

Nenne, jag ringde till the English Shop här i Stockholm, ligger i Söderhallarna. De har amerikansk Grape Jelly
    Nu är det ju inte marmelad, men Jelly, gelé liksom, men det smakar väl iaf druva
    Hon sa att du kunde ringa och sen maila dem så kan de fixa hem det till dig...
    webshop.englishshop.se/en/help/2/contact

• FruCicci

Ego har hittat en ny biljett till Dubai, jätte effektiv på jobbet idag, surfat på resor men det är tisdag till tisdag iaf, så det kanske blir att vi åker ändå.... måste bara ringa mina kompisar i Dubai o se om de är ok med dem att jag kommer på andra datum. MEN snart ger jag upp och Frullan du hade en poäng ag att det är ju makens barn med!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare