• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Neeeeeeeeej nu har min flygbiljett gått upp med 2000 kronor!
    FUCK. kanske inte åker iaf

• nennesjuttioåtta

lapinette
    Men hallå, Borrens brorsa tar jag! *knuffas*

Liten
    tack för tipset! Får se om jag har drattat med huvet före i golvet ikväll...

• fru AM

Frullan: ang smärtlindring under en förlossning: vad jag har läst mig till så kan det dra ut på tiden ytterligare + att de inte velat ge mig smärtlindring tidigare (för att jag fick någon allergisk reaktion som 6-åring ... Så jag har lärt mig att klara mig utan. Smärtan är inte det jobbiga utan känslan av att inte kunnaklämma ut ungarna för egen maskin ... Klocka och klipp är ingen dröm men man återhämtar sig ju). Skulle jag bli igångsatt och det går helt åt fanders och tar dygn så får de snitta. Så känner jag nu i alla fall.

• Lapinette

nenne - högstbjudande vinner .... så knuffas inte *försöker tränga mig fram*.

Cissi - trist med flygbiljetten men det kanske var meningen?

• fru AM

Nenne & Lappis: ni kanske kan ha delad vårdnad?

• nennesjuttioåtta

nu har jag tågbiljett till Göteborg, wehooo tråddejt!!!

Lapinette
    NÄJJJeee AAAAAAH *catfight*

• FruCicci

lappis, det var kanske det.....
    jag är skitsur nu.....

• nennesjuttioåtta

Am
    Diplomatiskt av dig.

Frullan
    Bra att du ändå får prata av dig, och självklart säger väl Bm att det är helt ok, att tycka så. men du kommer 99,9% att älska barnet som kommer oavsett om den har pitt eller inte och att då se tillbaka på 9 månaders lidande och att du t o m hade plockat bort honom om du vetat innan, bara pga att han var en kille ger nog inte annat än ännu mera lidande för dig. Ligg på om psykologen så du får hjälp!!

• muggles

Cicci: synd nu när du hade bestämt dig...

Tinga: ja det var ju mer ett standardhus än det förra men kunde blivit fint med lite renovering. Ni får leta vidare... På "Du är vad du äter" sa hon Anna Skipper (el vad hon nu heter) att det är vanligt att bli förkyld när man startar upp träning efter ett uppehåll. Kommer inte ihåg varför, hon hade ngn förklaring om vad som hände med immunförsvaret. Men jag brukar träna försiktigt även om jag är förkyld, dock aldrig när jag har feber såklart. Men är jag bara lite snuvig så brukar jag köra ändå, fast med lite mindre intensitet.

Nenne o Lappis: ni får ta varannan vecka helt enkelt

Och vi som alltid får höra om Moa att hon är en liten knubbis - hon vägde 11,5 kg och var 80,5 cm på 18-mån kontrollen. Låter ju ganska likt Vickevire tex.

Nu har jag sett lite mer SATC för att försöka kurera mig Det är så sorgligt när Carrie stöter på Big efter att han varit i Paris och han har förlovat sig med en annan tjej. Åh, man känner så för henne. Det är som att de gånger man själv blivit ratad kommer tillbaka till en.

Apropå känslen efter op-ärr. Jag tog bort en fettknöl på ryggen för typ 15 år sedan. Ärret är väl typ 5 cm långt och det tog säkert minst 2 år innan jag hade full känsel där igen. Förstår precis känslan som Oms beskrev, känns väldigt skumt. Men ofta hittar nerverna tillbaka till varandra igen (de har ju blivit avskurna) så känseln kommer nog ofta tillbaka men man får ha tålamod.

• FruCicci

Mugglan, han var visst lite längre nu när jag tittade på rätt rad
    Men 11 kg stämmer iaf
    Nu när vi var där sist för vaccinationen, då var han 20 månader, vägde 12 kg och var 83 cm lång!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare