• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Frejis

Hur gör man den röda gubben? Har nu kommit så långt att jag kan ta in ytterligare information om det

• Lapinette

Har bokat akup på torsdag. Kan man gå dit fast man har halsfluss? Pencilinet ska börja verka om 2 dygn ... dvs torsdag kväll och jag har en tid kl 11.00 på torsdag.

• fru AM

Aha; Lappis - du har "halsfluff" som sonen kallade det när han var 2,5 och hade det ... Stackare! Tycker du ska boka om akun till nästa vecka Lappis!

Angående mängden leksaker - vi har många men det beror mest på att vi försöker hitta de perfekta varianterna av några få produkter så vi har köpt på oss en hel del liknande genom åren. Används inte jätteofta, men känns bara att ha dem utifall att. Hävdar fortfarande att man kommer väldigt långt med glidmedel & vicks blå.

• Lapinette

Jag har smsat akup så for hon ta beslut. Jag vill gå men förstår om hon vill undvika att träffa mig. Blir tokig ... för är det inte det ena så är det andra. Kan man aldrig få vara riktigt frisk??!

• viktualia

Lappis - halsfluss är ÖKEN men med pencillin slutar man ju smitta efter 48 timmar (tror jag det är) och då brukar man också känna sig mycket friskare....

Det där med nära mellan barn 1 och 2s födelsedagar:
    Mellan min kära lillebror och mig är det 3 år och 22 dagar... även om mamma försöker hävda att brorsan enligt planerna skulle varit äldre... Jag kan ju bara konstatera att de träffade ganska rätt... särskilt som mamma själv fyller strax före mig.. vilket gör att vi rätt många gånger firat oss tre på en gång...

• Lapinette

Hinner knappt börja träna förrän det är något. Hela hösten tog jag det lugnt för att försöka bli gravid. Nu när jag har struntat i dessa rekommendationer har jag haft ont i magen, varit förkyld eller som nu halsfluss. Var är solen??!!

• Lapinette

Tycker det är så jäkla trist att hela tiden låta som en pessimist ... något fel här, lite blod där, värk där och kanske fel här?!!! Shit, tanten har verkligen blivit gammal!!

• fru AM

Nä Lappis - tycker du har all anledning att klaga: utomkveds och blod i x antal veckor (månader!) och så halsfluff på det. Inte kul. Surt att du dessutom avstått från att träna. Och bara blivit sjuk. Stor kram!

• fru AM

Om JAG får vara riktigt ytlig & pessimistisk så måste jag nog säga att jag NÄSTAN gett upp jakten på Nennes marmelad - om inte Hemköp under Åhléns har. Ska ändå dit imorgon ... Gillar inte att misslyckas

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare