• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • sweetstreet

Ore

GRAAAAATTISSSS!!!!
    Å vad härlgit!
    Underbart!
    Jättekul!
    Jag blir såååå glad!!!

• sweetstreet

Mugglan!
    OCH
    Liten!

SHIT! Så nu ska ni på karusellen igen alltså!
    Himmel!
    Tyckte nyss ni plussade, men det veeet jag ju var länge sedan. Men det känns som om tiden springer iväg.

Själv är jag INTE alls sugen på en tvåa nu hahahahaaa!
    Ettan är såklart världens mysigaste, roligaste och gosigaste. men en tvåa nej det känns lååångt bort....
    Förresten ska jag ärligt säga att om vi stannar kvar här i USA så vete fan om vi ens har råd med en tvåa. Helt otroligt! Men det är DYRT att ha barn här! Himmel!!!!!!
    Jaja vi får se vad framtiden visar. Å andra sidan tycker våra vänn erhär att vi ska försöka få en tvåa medan vi är kvar här eftersom båda barnen då blir amerikanska medborgare och kommer slippa all visum-skit ifall de senare i livet vill pugga eller jobba här. Ligger såklart ngt i det, men vi får se.
    Just nu känns det väldigt tidigt att fundera på syskon i vilket fall.
    Dessutom säger jag som Mugglan, jag vet ju inte ens ifall det kommer bli ngt ens den dag vi ev börjar försöka.

• sweetstreet

Frejis!
    SKITBRA att du får ytterligare UL!!!
    Heja heja!
    Och GRATTIS till jobbet också! Underbart!

• sweetstreet

AM,
    jag gjorde ju snitt pga av att illtjejen låg i säte. Tyckte faktiskt att det gick helt ok men har ju ingen vanlig förlossning att jämföra med såklart.
    Självklart tog det lite tid innan kroppen återhämtade sig efteråt. Jag vankade ju fram och tillbaks mellan vårt hem och sjukhuset två veckor efter att hon kom, eftersom hon låg kvar på neo då. Och den första veckan (räkna + 4 dagar eftersom jag var kvar på BB i 4 dagar efter snittet också) så var det rätt jobbigt att gå den sträckan som normalt tar ca 10 min. Den tog kanske typ 30. Jag gick långsamt och knarade värktabletter.
    men måste säga att 3-4 veckor efter snittet kände jag mig fakitkst väldigt bra. Men med en förlossning går det kasnke fortare.
    Självklart har jag ett ärr. Men det är igen jag ens tänker på. Det har läkt fint, men fortfarande har jag en liten "num-känsla" på ena sidan av ärret i huden. Som om man inte har 100% känsle där, Men som sagt det är igen jag direkt tänker på.
    Och i mitt fall blev nog hela snittproceduren lite dramatisk eftersom det blev mer eller mindre ett akut snitt. Har förstått att allt går mycket långsammare och är mer planerat och lite mindre "hårdhänt" när det är planerat snitt!

Faktum är att jag t o m kan se mitt ärr och bara känna en enorm glädje och lycka. Lite som en Souvenir. Visst det låter kasnke helt galet och sjukt, men det är ju ett minne från den enorma händelsen och det är ur det ärret som min lilla gosedotter kom! Och minnena kring det känns bara soliga om än lite dramatiska. Men såhär i efterhand är det ju mest roligt att det blev lite dramatik kring hennes entré ut i världen.

• sweetstreet

Om du vill kan jag maila dig ett foto på mitt ärr.
    Vill dock inte lägga in det i galleriet...!

Men då kan du ju se hur det ser ut på mig.

• Mrs  B

Muggles
    Vad gör man inte för att få jobba i skolans värld.......
    Är inte främmande för att läsa mer, men får ta svenskan först och främst (sen kanske engelska....), men får tyvärr inget mer CSN så man måste ju hålla igång på annat sätt.
    Lycka till nu med att få till nr 2.

Japp, alla har pedagogiska luncher.....

Liten
    Men det finns många barn som vägrar äta dagismaten, hur mycket hjälp de än får, så det kan ligga mer bakom saken.....

• nennesjuttioåtta

hej sweetipajjsaren!
    Vi har ev fått korn på en blå aby, fast ingen unge, dock bara något år gammal. Får se hur vi gör... Har ni frisknat på er nu? Jag och maken är apsugna på att åka till NY igen men dels är det dyrt och dels så kanske man ska lägga pengarna på en kamin, gräsklippare eller badrum. Men åååh vad vi längtar ibland!

• muggles

Sweet: förresten, klart man får säga att man gillar att jobba och ha sitt barn på dagis en del av dagen utan att vara dålig mamma! Faktum är att jag känner igen mig i mkt av det du skriver. Och Moa behöver def den stimulansen som hon får på dagis för att vara en mer harmonisk tjej här hemma sedan. Hon blir uttråkad helt enkelt och det talar hon tydligt om - vilket inte är så roligt för en som förälder. Sedan betyder ju inte det att vi slänger in henne på dagis för att slippa umgås med henne. Men inte ens förr i bondesamhället satt de och gullade med sina barn hela dagarna, utan de hade ju jobb att sköta. Och som jag ser det kan det vara bättre för Moa att vara på dagis där personalen har tid för barnen och inte är upptagna med att lasta in i diskmaskinen, tvätta kläder, dammsuga, betala räkningar mm som ska göras av en förälder. Det är ju inte så att man har 100% för barnet när man är hemma med det... Jag tycker det slängs för mkt skit på dagis faktiskt. Sedan är det helt ok för mig om ngn trivs med att vara hemma hela dagarna men jag kan hålla med dig om att _jag_ inte trivs med det.

• muggles

Ååååååååååååhhhhhhhhh jag skulle också vilja ha katt (igen)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare