• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Liten: de behöver inte kunna äta själva, de får hjälp. De har ju sk pedagogiska måltider på dagis där oftast en i personalen sitter med vid bordet (iaf är det så på vårt dagis). Sedan tror jag att de lär sig jättefort av de andra barnen.

• MSW

Muggles: Åhå.. Vad spännande.. Skönt att det inte gjorde ont! Så nästa cykel blir det att skjuta skarpt? Lycka till! Hor lång tid tog det innan ni blev med Moa?

• MSW

Pedagogiska måltider finns på alla dagis, och i skolan också!

• Ore

Kul, muggles!!!

EA: Tack för grattis! Skickar in litet choklad och champagne under deppmanteln, men kan tyvärr inte erbjuda mitt sällskap där alltså...

• Liten med Mindre

Muggles - om du väntar ut denna cykel, så hamnar vi nästan i skarpt läge samtidigt. Vi har ju tänkt oss sätta in tunga artilleriet i april, nu är vi nog faktiskt redo vi med. Och innan det funkar är vi definitivt redo för det...

Om man ändå fick bestämma i frågan.

Pedagogiska måltider låter bra. En kollega berättade just om en kompis dotter som inte fick i sig tillräckligt på dagis, för att hon inte kunde pilla i sig maten fort nog. Skräckupplevelse!

• Lapinette

Tänk att jag totalt missade det ... blev tvungen att gå tillbaka och läsa - FREJIS GRATTIS TILL JOBBET! Vilket "flow" du är inne i just nu. Härligt!

• muggles

MSW: Moa blev till på 5:e försöket men jag är ju 38 år nu så jag räknar inte med ngt. Gammal gumma!

• fru AM

Angående måltider på dagis måste jag säga att Livia blivit lite sämre på att äta, dvs hon kladdar MER nu och håller på och löjlar sig med maten. Känns lite trotsigt ... Kan bero på att hon sitter vid storbarnsbordet och tar intryck av de äldre brudarna ...

Annars är hon mest inne på att göra allt själv - klä på sig, lägga för sig av maten, tvätta händerna.

Att hon fick en fullstor säng i sitt rum igår spädde ju på hybrisen ytterligare - frågar man henne NU hur gammal hon är skulle hon förmodligen säga 28 (i st för "tåå" upphållandes fyra fingrar)

EA: STOR kram!

Frejis: grattis till jobbet!

• fru AM
    muggles skrev 2009-03-10 13:05:11 följande:
    MSW: Moa blev till på 5:e försöket men jag är ju 38 år nu så jag räknar inte med ngt. Gammal gumma!
    Jaja - kunde jag så kan du! Jag var (och är) 39 när lillkillen i magen fastnade. Kul att ni skjuter skarpt nu!

Nej här sitter jag och pladdrar! Ska ju bege mig till Grape Jam-affären på uppdrag norrifrån. Nenne - jag skyndar ...
  • FruCicci

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ spännande Mugglan Fan vad kul!!!!!!!

ÅÅÅ liten med

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare