• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Vad skådar mitt öga ... ETT PLUS I TRÅDEN!!! Stort grattis Ore!!!

Själv har jag för första gången på mycket länge testat MINUS. Äntligen!!! verkar den här skiten vara över.

• Lapinette

Frejis - vad skönt att läkaren kollar dig lite extra.

nenne - har också fått sendrag av nålar, speciellt när hon kommit och vridit på dem ... de ska kännas enligt henne medan min förra ville att jag skulle ha skönt.

muggles - jobbigt med seminarium när man inte är "fit for fight"! Själv är jag feberfri idag ! Dock är halsen fortfarande igensvullen. Maken vill att jag ska gå iväg och kolla utifall jag behöver pencillin. Jag gillar inte pencillin och läkare ... och sen så vet jag inte vart jag ska gå (har inte varit sjuk sen vi flyttade hit).

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-10 09:16:28 följande:
    Själv har jag för första gången på mycket länge testat MINUS. Äntligen!!! verkar den här skiten vara över.
    Aldrig har ett minus varit så välkommet, Lappis! Grattiskram!
  • nennesjuttioåtta

Am
    ja, jag såg det också. Men har aldrig sett den! Det får bli en utflykt efter jobbet någon dag.

lapinette
    Weeeh! Hahhaha ett minus hurraaaa!! Jösses vad konstigt att skriva den meningen....

Frejis
    jo, ska nog prova. Men det är kanske som Liten säger, att man ska ha andra sorts druvor. Men om man vill ha samvaro nakne kocken så får det ävl gå ändå.
    Btw, vad är dina symptom nu?!?! Mår du fortfarande illa?

• fru AM

Tack Frejis, det är en av de få bilder jag hittat. Reportaget i Mama har jag sett - men kände att jag ville titta på fler så jag kan se vad jag med min kroppskonstitution kanske kan vänta mig. (Det jag är rädd för är att få en valk som hänger över ärret och som skapar eksem och obehag ... Nu har jag visserligen aldrig haft någon valk på magen tidigare men man blir inte yngre direkt ...)

• nennesjuttioåtta

Lappis
    ja, det brukar ju kännas men det här gav sig inte förrän efter flera minuter och massage på stället. Jag trodde foten skulle skruva av sig från benet.

• Lapinette

Oj nenne, det lät inte sunt (foten skruva av sig från benet)!!

• muggles

Lappis: grattis till minus! Hmmm, trodde inte jag skulle skriva det i den här tråden Gött att du är feberfri, det är jag också men hostar fortfarande kopiöst.

AM: aha, ja en valk låter besvärligt. Men om det är planerat snitt så brukar de väl lägga snittet bra så att det inte blir så mkt besvär med det? EL har jag fattat fel?

• Frejis

Lappis - skönt med minus, nu kan du ju börja på nytt igen.

Du kan annars gå till City Akuten på Hötorget. De är snabba, duktiga och bra på andra sätt. Kort väntetid

Nenne - gasig mage (blä!), lite illamående och lite ömma bröst (med betoning på lite). Om det inte var magen, skulle jag knappt känna någonting alls.

A M - får man inte sådan valk först när man har lagt på sig rätt många kilo? Tänker nu på alla amerikanska program om kraftigt överviktiga människor och deras valkar och eksem, men det är ju inte samma sak.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare