• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Lappis: ni har inte ngn företagsdoktor du kan kontakta? Vårdcentraler brukar vara svårt att få komma till? El så går du till en privat mottagning, det brukar gå snabbast. Kostar väl några hundra mer men kan vara värt det. Jag har mejlat vår företagsdoktor (Dr Direkt heter de ) om de kan skriva ut hostmedicin till mig, helst vill jag bara ha ett e-recept. Jag har inget behov av en undersökning, diagnosen är ganska klar

• Ore

Hoppas att det är första och sista gången jag behöver säga det, men Grattis till minus, lappis!

Och TACK för alla grattis!

• Lapinette

Frejis - Cityakuten har jag varit på tidigare. Ska kanske gå dit i eftermiddag för att få tyst på maken. Han blir så jäkla arg på mig när jag struntar i min hälsa.

• FruCicci

AM: I senaste numret av MAMA hade de ju flera sidor om kejsarsnittmagar, tjejer som stod näck och visade upp sig, jag har tidningen kvar, ligger här bredvid mig på jobbet, jag kan skicka den till dig om du vill?

Nu ska jag fortsätta läsa ikapp
    Skulle bara säga det så jag inte glömmer...

• fru AM

Angående valkar så verkar de komma lite slumpartat. Givetvis större risk om man har mycket fett på magen men jag har sett något exempel på motsatsen också ... Såvitt jag vet lägger de ALLA snitt i bikinilinjen (om man inte har ett vertikalt ärr på magen sedan tidigare - då skär de i det i stället vad jag har hört). Så även troskanter/byxkanter osv kan ställa till problem senare. På vissa läker det jättefint, på andra inte.

Äsch det går ju inte att förutspå!!! Jag får heltenkelt chansa på att det blir fint. OM jag nu ska ha kejsarsnitt. Var hos BM igår. Hon häpnade över min läkarupplevelse på kejsarsnittssamtalet och påpekade att jag både kunde ändra tiden för kejsarsnittet själv OCH be att inte får idioten som operatör (visste inte ens att jag riskerade det). Hon sa också att alla sätt som står till buds idag när det gäller förlossningssätt (spontant vaginalt, igångsatt och kejsarsnitt) är trygga och bra sätt och att jag inte ska fundera över riskerna (för de är små). Det viktigaste är att jag känner mig trygg i mitt val ... Så nu förösker jag samla fakta för att överhuvudtaget göra ett val. Fast röntgenresultatet spelar ju stor roll också. Ska röntgas 30 mars.

Sorry EGO-inlägget ...

Hurra för Ores plus! Och Lappis minus!

Lappis: ska du inte lista dig hos någon husläkare i närheten av jobbet eller hemma - de har ju oftast en "miniakut" på morgnarna på vardagarna. Alternativt vänta till ikväll och gå till närakuten på Sabbatsberg (där var vi med Livia i helgen) - men ring och beställ tid innan du går dit.
    www.vardguiden.se/templates/HealthUnit.aspx&hsaid=SE2321000016-10BX

• fru AM

Tack Cicci! Har sett reportaget med magarna ... Därav skräcken ...

• FruCicci

Oj - kanske ska läsa allt först innan jag kommenterar. Såg nu att du läst Mama AM.... nåväl...

GRATTIS Ore!!!
    helt otroligt, fantastiskt roligt. Super glad för din skull!
    KRULLTRUMPETER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lappis gumman, vad skönt att du äntligen testat minus, nu jävla ska det pökas till en december unge. Det var ju så släkten i Frankrike trodde?
    Tycker absolut du ska gå någonstans i eftermiddag och kolla!

Hoppas inskoplningen gick fint Mrs B, trots sov tiden och förkylning etc.

Frejis, vad skönt att du mår bättre!
    Det är ju kanon att få lite extra koller, det skulle jag velat ha med!
    Få se sin lille bebis flera gånger om är ju fantastisk kul...

Grape jelly, vet att flera butiker i Stockholm tar in detta, jag jobbade en sommar på Grays American Food store på Odengatani Sthlm faktiskt, hjälpte till lite då och då snarare... Vet att Vi butiken, Daglivs på Kungsholmen har stort utbud.

ORE

• Oms

tack för alla grattis till jobb! det värmer att veta att ni finns här även om jag inte har hunnit skriva så mkt! tack!

nu lite snabbt (har skummat lite, ska iväg o handla kläder för morgondagens infodag m middag på det amerikanska moderbolaget o sen ska jag på en intervju till för ett jobb som jag verkligen vill ha... jag vet jag har fått ett men det är alltid br m backup är man byter intriktning)

ORE - grattis till plusset! vad kul! håller tummarna för att allt går bra!

EA - låter som om att du verligen behöver träffa en bra gynekolog o få det kollat vad som kan tänka pågå i din kropp, har ni inga privata där du bor? brukar gå snabbre än landstinget. under några år hade jag 2 st att välja mellan och det var inte helt fel.

LAPPIS - säger som Nenne, helt galet men grattis till minuset

MRSB - grattis även du till nya jobbet! äntligen! kul! hoppas att du kommer att trivas - har ni inskolning av Malte på dagis nu då?

FREJIS - vad skönt att höra att illamåendet är bättre - man kan han aldrig prova för många knep under en graviditet hur långt gången är du nu?

NENNE - men vad lustigt att du blev uthyrd till ditt förra jobb! hur känns det egentligen? hoppas du har lite mer meningsfullt att göra nu!

AM - prat om Kejsarsnitt? jag har ju gjort det nu sist - vad vill du veta? jag kan säga att jag har fått en valk över snittet men då är jag ju överviktig också - dock har jag smala amsal vänner som har samma valk så som du säger så är det inte alltid viktrelaterat. det har lite o göra med hur de skär upp en och sen syr ihop musklerna o de nadra lagren igen. jag har ff inte så mkt känsel ca 1dm runt omkring snittet - jag känner men vet inte riktigt var på kroppen det känns - mysko känsla. därför är det också svårt att hitta rätt muskler att träna då man inte känner dem om du förstår.

hoppas jag inte missat ngt viktigt? nu måste jag springa vidare...

• muggles

AM: jag tycker det verkar på dina tidigare förlossningar som att ett planerat snitt är det bästa för dig. Annars riskerar du ju sugklocka och bristningar (igen). Kanske Oms kan råda dig ang snitt - hon gjorde ju ett planerat. Kontakta henne på FB för hon verkar ju inte titta in här så ofta.

• MSW

ore!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Ett plus var precis vad tråden behövde!

Nu får du berätta ALLT!! Vad maken sa, sypmtom och allt annat skoj! (har ett par sidor kvar att läsa i fatt, så om du redan har skrivit det kan du bort se från det... )

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare