• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • sweetstreet

Nenne!
    Jag kan ta med lite grape Jelly till dig nu när jag åker hem till Sverige!!!
    vilken sort gillade ni???
    Det finns självklart tusen sorter här.....

Fast visst, det blir ju ingen marmelad till helgen då.
    Men du kan ju alltid svassa runt i husmorsförklade och INGET ANNAT där hemma och koka marmelad till maken! DET lär han gilla!!!

haha, kom att tänka på Telis som dammsög i BARA hjälm, hahaha!
    kanske kan du och hon starta ett städföretag med lite specialklädsel...? Slår vad om att ni skule bli flitigt anlitade och kunna ta ut rätt höga timpriser för lite städning eller ev bakning(matlagning...?!

• Ore
    sweetstreet skrev 2009-03-09 17:12:08 följande:
    Men du kan ju alltid svassa runt i husmorsförklade och INGET ANNAT där hemma och koka marmelad till maken! DET lär han gilla!!!
    Hmm, det där har jag provat i samband med matlagning... Ledde till att maten blev litet lätt vidbränd pga andra aktiviteter som kom emellan
  • Fru E

Jahapp
    inte blev jag så mycket klokare av att pratat med gyn.........hans svar var varken bu eller bä och att det bara var att avvakta tills tanten ev kommer. Dröjde det tills nasta cykel (dvs nar nasta tant skulle kommit) skulle jag ringa igen........hans lösa teori var att jag inte haft ÄL men samtidigt så sa kroppens alla signaler att jag hade det och tanten har alltid kommit alla månader på varierande dag men inte längre än 35 även om ÄL varit eller inte. Så vettitusan om jag tror på hans teori egentligen men har inget val mer än att vänta nu då.

F-n!! Vill veta vad som är på gång!!!
    Varför har jag ont i bröstvårtorna, mer flytningar, gasig (ursäkta), molvärk då och då........
    Hatar verkligen att vänta och gå i ovisshet!
    Känns som en ännu bortslösad månad.....

Ore-spännande nu ju

Mrs B-GRATTIS!!!!!!!

Ska roa mig med att fortsätta renovera nu........

• fru AM

Grattis mrsB! Kul att få börja jobba igen! Och kul för Malte att få börja på dagis!

Idag hade de haft brandövning på Livias dagis ... Alla barn hade fått rusa ut i slasket i strumplästen och utan ytterkläder. Väldigt spännande om man frågar Livia!

Nenne: Om du vill kan jag leta efter vindruvsgelé/marmelad till dig i någon butik i MIN rövhålstad (större hål )
    Ska det vara blå eller gröna druvor? Om jag hittar och skickar imorgon måste det väl komma fram till helgen?!

• Fru E

Nenne-kör lite vindruvor lätt i e mixer, i med syltsocker, koka i 3 minuter så har du en kanon vindruvsmarmelad

renovera var det ja........ska bara hitta min ork och goda humör med...

• Ore

EA: Sa han till nästa cykel??? Maaaj gaaaad, det är länge det... Varför ska allting i barntillverkningskarusellen alltid innebära så hysteriskt mycket väntan?

Har man inte mens ändå, även om man inte har haft ÄL? Eller det kanske man inte har...? *ingen aning*

Inga spår efter tanten än, kollade nyss (har sprungit på muggen minst 5 gånger under arbetsdagen )

Nu: hemåt.

• Ore

EA&MJ skrev 2009-03-09 17:17:12 följande:

Nenne-kör lite vindruvor lätt i e mixer, i med syltsocker, koka i 3 minuter så har du en kanon vindruvsmarmelad renovera var det ja........ska bara hitta min ork och goda humör med...
    *Skickar litet cyber-choklad till dig, det sänker ju i alla fall inte humöret...*
  • Fru E

Ore-jag tror att man ofta får lite längre segdragen cykel om man inte har ÄL men jag har ju fått tant alla andra månader ÄL eller ej även den cykeln som var på 40 dagar så därför får jag inte in varför den inte kommer nu.....

Kan tillägga att jag inte har något tålamod att vänta på sånt här eftersom det tär på psyket en hel del så maken får inte så mycket kul i sänghalmen.......

• Fru E

Ore-då fortsätter jag hålla tummarna för dig kanske tanten är lika förvillad som hon är hos mig så det blir ett plus

• Lapinette

Mrs B - Grattis till jobbet!!!

EA - ja, det blev man ju inte klokare av. Fast rent generellt verkar läkarna i den här businessen säga åt en att vänta, avvakta, ha tålamod!

Ore - spännande! Någon taktik de närmaste dagarna ... dvs ska du testa?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare