• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Tågjäntan - jag gjorde som AM o köpte billig bh på apoteket att ha med till bb. Sen väntade jag tills brösten bestämt sig för en storlek innan jag köpte bh. Då fastnade jag för modeller från Lindex/Triumf.

Mindre kryade på sig under mammas vård fredag o lördag. Maken fick välbehövlig paus o gå på bio o båtmässa. Sen var det vår tur att bli krassliga - ont i kroppen o feber i söndags, men bara ont i magen igår. Så idag blir det till att jobba om nu maken överlever hemma. Han ligger en dag efter mig tror jag. Och så verkar det göra ondare och vara allmänt värre. Ska nog vara glad att jag inte blir så sjuk när jag är sjuk.

EA, finns det ingen annan som kan undersöka dig? Gå och vänta en månad till låter ju horribelt. Fortsätter yrseln kanske du kan gå till vårdcentralen och komma in i systemet den vägen?

MrsB - jättegrattis till jobbet! Lycka till med inskolning av Malte och dig själv.

Sweet- heja dig! Sista veckan kommer gå som en dans!

Nenne - jag skulle tro att det säkert går att göra grape jelly här med, men smaken blir nog inte samma. De har en annan sorts druvor skulle jag gissa. För när jag smakade druvor under vinskörden i NY state, så smakade de inte alls som druvorna hemma, men däremot återkom samma smak i marmeladerna där borta. Så matlagningsdruvor och ät-druvor är nog inte samma. Ungefär som surkörsbär är bäst i sylt, men bigarråer är goda att äta.

Du kan ju pröva att köpa från Gray's annars:

www.grays.se/ProductList.aspx

längst ned fanns grapejelly.

• Ore

Godmorgon i tråden

Vet ni, testet visade Gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• muggles

AM: senaste numret av Mama (tror jag det var) hade ett reportage om kejsarsnitt inkl bilder på magar. Om inte det har hunnit komma ett nytt nummer så kan du ju köpa det?

MrsB: vad roligt med nya jobbet! Ett riktigt lärarjobb - GRATTIS! Fast vaddå 3 mån?? Är det bara vik? Kul med dina 3kb - bra kämpat! Jag tycker det har varit ganska kämpigt att gå ner mina 3 kg så jag är impad!

Ore: ???

• muggles

Ore: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Ha, där ser du, nu blev det inget sprunget...

• Ore

Grattis till viktnedgången, MrsB! Härligt jobbat! (För det verkar vara HÅRT jobb att gå ner i vikt...)

Izzie: Hoppas att det gick bra med träningen... Skrattade litet åt att du bett dem skjuta mötet på jobbet, och att du inte hade någon undanflykt längre. Men det ÄR skönt när man väl har tränat, och genom att träna på morgonen så har man ju den sköna känslan hela dagen....

• Ore
    muggles skrev 2009-03-10 08:41:50 följande:
    Ore: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Ha, där ser du, nu blev det inget sprunget...
    Tack! Känns fortfarande litet overkligt. Och maken litar inte riktigt på testet (ska ägna litet tid ikväll åt att förklara hur det fungerar...)
  • nennesjuttioåtta

ore
    är det sant?!?!? wohooooooo!!!! grattis!!!!!!.-d:_d

• nennesjuttioåtta

jag skrev med versaler.

Som Gert Fylking skulle sagt: Äntligen!!!

• viktualia
    Ore skrev 2009-03-10 08:38:28 följande:
    Godmorgon i tråden Vet ni, testet visade Gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    NÄMEN!!!! GRATTIS Ore!!!! ååå vad skoj!!!

Nenne - hoppas du får tag i förförarsmet *fniss*

Själv ska jag hoppa in i bilen och susa iväg till grannstaden nu!

Godmorgon på er!

*kram till er alla*
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare