• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Frullan - har varit på bröllop på Dalarö och säger som Liten att jag inte alls blev impad. Grinda vet jag inget om men däremot att Lidö (som du valt bort) ska ha superbra mat.

• fru AM

Frullan: Om du kan tänka dig att välja bort båtturen så är ju Bomans i Trosa trevligt!

• MSW

MrsB: Hur går/gick det med tentan förresten?

Sthlms skärgård har jag ingen koll på alls.. Så där är jag inte behjälplig!

• Mrs  B

MSW
    Del 2 tror jag att jag är klar med, om jag nu har tänkt rätt dvs....hmmm Nu blev jag osäker igen.
    Del 1 ska jag få hjälp av från en kompis imorgon kväll. Hon är utbildad sv-lärare och har lovat att hjälpa till lite särskilt med att förklara....
    Sen skickar jag iväg tentan på torsdag kväll.

• MSW

Jobbigt med sådana uppgifter som man inte riktigt vet om man förstått rätt! Men det har du säkert!

• Mrs  B

MSW
    Hoppas jag med, men får iaf en genomgång imorgon kväll så kanske det löser sig till slut....

• Fru E

Säger ett snabbt GRATTIS till Ore och försvinner sedan ut igen......till under deppmanteln

(Det var ju min vanliga privata gyn som jag ringde till som sa åt mig att avvakta så vet inte riktigt vad en barnmorska skulle kunna göra eller landstinget....alternativet är att jag ringer igen för att få ett VUL som kanske kan se var i cykeln jag är..)

Har ingen strömsladd till datorn så den dör snart....

• muggles

Frejis: glömde gratta dig till nya jobbet! Kul kul.

Nu tjejer har jag gått på skiftet i barnfabriken igen. Har precis varit iväg och tagit cellprov och tagit bort spiralen. "Kan du hosta till en gång?" sa hon (inget problem för mig idag kan jag säga) och sedan var den ute! Kändes ingenting till skillnad mot att sätta in den. Kan vara bra att vänta en cykel tills nästa mens har sköljt ut alla kopparjoner från livmodern sa hon (hon såg på flytningarna att jag hade ÄL på G).

MrsB: aha vik men det är ju en bra punkt på meritlistan, du kanske kan få ett annat jobb sedan pga att du haft lite lärarvik. *hoppas* Ev kanske du också ska komplettera med tex Montessoripedagogik el ngt så att du skiljer ur dig från mängden? Jag tycker du är jätteduktig som pluggar extra och ändå roddar runt 2 barn och ett hus! Pust...

• muggles

EA: stor kram till dig!!! Förstår att det känns tungt. Jag tycker absolut du ska försöka få ett VUL för att se om du övht haft ÄL och om de kan se var i cykeln du befinner dig. Det är ju jättekonstigt det här! Som jag förstått det så borde du få mens även om du inte haft ÄL, kanske en ngt försenad mens men ändock. Men å andra sidan har jag en kompis som faktiskt hade en mens som hoppade över helt, dvs hon hade en dubbelt så lång cykel en gång. Så det kan säkert hända det också.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare