• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

AM, hade jag varit du hade jag nog inte gjort kejsarsnitt kan jag säga... men det är jag det. Fast om du nu är trång så är det ju en annan femma....
    Jag hade aldrig vågat mig på det och sen ärret som man får, no thanks!

• nennesjuttioåtta

Oms
    Hej hej! Tänkte på dig för någon dag sen. Har jag sagt grattis till jobbet? Om inte *TRAAAAAAAAAT* ett rejält blås i trumpeten tjohooo! Hoppas du får det här andra jobbet du sökt också, hahahha vilket väljer du då?
    Det känns jättebra att vara uthyrd till mitt gamla jobb. jag vet ju att de helst hade velat ha mig där jämt om de hade haft råd (och så klart tillräckligt med jobb) men så ser det ju inte ut nu. Så det känns inte så konstigt, om jag inte hade jobbat här så hade de inte hyrt någon annan utan de vet ju att jag kan hoppa in hur som helst utan någon genomgång av kunder etc.

Ååh här är vintern tillbaka. Nästan snöstorm!

• nennesjuttioåtta

muggels
    hahahah vilken tajming!

• nennesjuttioåtta

Visst känns det som att det varit misär och elände och att det nu vänder sakta men säkert? För egen del hoppas jag det iaf. Decemberbebis hitåt!!!!!

• muggles

Själv skulle jag inte välja snitt om jag inte var tvungen, särskilt inte med tanke på min förlossning som ju gick jättebra. Jag var fit for fight väldigt snabbt efteråt, hade inte ens ont i de nedre regionerna. Det enda läskiga var att torka sig när man kissat för allt var så uppsvullet och det kändes som att man knappt vågade röra det.

Moa är förresten väldigt glad i dagis nu. Fick precis rapport från maken att lämningen i morse gick jättebra och en i personalen sa att alla gillar Moa för hon är så glad jämt. Hon trivs verkligen kanon där och behöver stimulansen. Sedan är hon mkt nöjdare hemma när hon har fått stimulans på dagis med andra barn och roliga aktiviteter (sådant som inte vi själva kommer på att göra, typ måla med vattenfärger etc). Så det var en jobbig vecka i slutet av inskolningen men på det hela taget gick det ändå smärtfritt.

Jag och maken börjar på allvar bli sugna på en liten till, det känns härligt att vara sugen och inte bara bestämma sig för en till pga en massa praktiska orsaker. Sedan får man såklart se om det verkligen blir ngn mer, försöker hela tiden hålla mig på jorden att Moa kanske var ett lyckokast. Piggelin har ju tex en väninna som lyckades få ett barn men sedan aldrig ngt mer trots flera ivf:er etc (själv är jag def inte inne på att köra ivf:er om det inte vill sig, inte nu när vi har Moa).

• fru AM

Oms: Tack för input - det är alltså som jag tror det där med valken ... Ja visar röntgen att det inte går vaginalt så finns det inte mycket att välja på. Förutom att välja bort idiotdoktorn som operatör då ...

Visar röntgen att det går så kommer jag kanske/förmodligen be att få bli igångsatt två veckor tidigare än BF (= tre veckor tidigare än jag fött mina tidigare jättar till barn) - just för att få ner bebisstorleken och vara övervakad från start ... Så ser det ut i min hjärna just nu i alla fall.

Mugglan: vilken slump att Omsan dök upp precis när du skev hennes namn!

• muggles

Nenne: japp det var jädrar i mig tajming! Jag hoppas så in i pungen att det vänder för dig nu!

• MSW

Ea: Du ska inte gå och ta grav test (blodprov?) på ngn mvc gyn eller något?

Izzie: Såg åtminstone bitvis av Wipeout.. Ska kolla nästa söndag med.. VAr himla kul!!

MrsB: Grattis till jobb och viktminskning!

Frejis: Skönt att det fortfarande såg bra ut! Grattis till jobbet!!

Lappis!! Äntligen!! Hoppas att det snart blir ett "rätt" plus!

• nennesjuttioåtta

Så in i pungen?!? Hahaha ja jädrar vettu!

• Oms

Muggles - haha, vad lustigt! ja jag vet jag har varit dålig på att skriva men nu dj-vlar om jag inte ska lyckas bli bättre!! dock är det totalt förbud på nya jobbet så vi pratar kvällar här!

ha det gott - nu drar jag!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare