• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM
    Ore skrev 2009-03-09 17:26:57 följande:
    EA: Sa han till nästa cykel??? Maaaj gaaaad, det är länge det... Varför ska allting i barntillverkningskarusellen alltid innebära så hysteriskt mycket väntan?
    Ja, det tycker jag också. I mitt fall är jag trött på stora tunga magen och vill införa 7 månaders graviditeter istället!
    Nej men skämt åsido - det verkar så lätt för alla i vårdapparaten att säga åt en att vänta och se ... Speciellt manliga läkare?
    En bok som jag är nyfiken på (som har att göra med min beslutsångenst inför förlossningen):
    www.adlibris.com/se/product.aspx&checked=1&shopperid=7190209FCA1A43F4A616C0B79698BF56
  • sweetstreet

Am
    oj det verkar vara en intressant bok! Men hm, jag hade ingen aning om att fler kvinnor i Sverige drabbas av underlivsskador jmfrt med andra länder!

• Ore

Och det är säkert bra i många fall att avvakta, utom för ens nerver...

Taktiken är att testa imorgon bitti, om inte tanten dykt upp då. Än har jag inte sett till henne. Men det molvärker litet i magen, så hon kanske är på intågande???

• Fru E

AM-jag tar gärna över din tunga mage
    Det känns inte som om manliga läkare har så mycket förståelse för oss nojjiga kvinnor på nåt sätt, en kvinnlig kan nästan lugna en ännu mer..

Renoveringen är klar för ikväll, imorgon väntar att fixa till så att varje hörn blir 90 grader vilket de är långt ifrån idag, pust!

• Fru E

Ore-låter ju lovande
    Attans att jag har möte imorgon på förmiddagen och inte kommer in förrän efter lunch

• Ore

Jaja, jag kanske inte har något mer att berätta än att tanten dykt upp under natten...

*testar att vara pessimistisk, men tankarna trilskas och VILL vara positiva*

• Izzie

EA - Vad trist med minus. Det som verkade så hoppfullt! Eftersom inte tantuslingen hittat dig ännu, så kvarstår väl en ytterst liten strimma av hopp, men du borde verkligen fått positivt utslag nu tycker man. Väldigt enerverande att bara få svaret "vänta och se", fast det är väl kanske inte så mycket de kan göra i och för sig? Kram iaf!

Muggles - Vad härligt det lät med skidåkning! Kul att du dessutom hittade flytet och att all tråning på hemmaplan gav resultat!
    Din kollega verkar väldigt skum och chefens agerande var ju pinsamt. Har man väl fattat beslutet måste man ju fullfölja...

Tågjäntan - Rekommenderar oxå kedjan Change när det gäller amningsbh. De har både med och utan bygel. De med bygel har en vid bygel som går långt bak och "stör" inte bröstet, men föredrar man utan går det ju lika bra. En sportbh-variant är att föredra på natten tycker jag. Håller amningskupan på plats om inte annat...

Mrs B - Stort grattis till jobbet!!! Vad kul! Blir väl suveränt att mjukstarta lite, synd bara att pendlingen blir lång, men det kanske funkar bättre än vad du tror. En stund ensam i bilen, bussen, tåget att lyssna på musik, läsa en bok eller bara dagdrömma lite. Den typen av tid som är sällsynt i en småbarnsmammas liv annars...

Lappis - Krya på dig!

AM - Jag ställer på kravet om 7 mån-graviditet! Ingen dum idé alls! Hoppas Livia piggar på sig!

• Izzie

Ore - Åh, jag håller tummarna (elelr var det tummen?) så hårt jag kan!!! Vi behöver ett plus i tråden nu!!!

• viktualia
    Ore skrev 2009-03-09 17:26:57 följande:
    EA: Sa han till nästa cykel??? Maaaj gaaaad, det är länge det... Varför ska allting i barntillverkningskarusellen alltid innebära så hysteriskt mycket väntan?
    EXTREMT bra fråga!!!

MrsB- isch... 7 mil är segt... jag är idel öra... Men grattis ändå!
  • Izzie

Var det någon som såg wipeout på 5:an igår? Fasen vad jag skrattade... I synnerhet i början av programmet. Älskar de elaka kommentarerna med. Perfekt när man sitter och segar i soffan på söndagkvällarna.

USch, är dödstrött. M har sovit dåligt i natt och till råga på allt har jag sagt till dem på jobbet att skjuta på morgonmötet för att jag ska träna imorgon innan jobbet Vad fan tänkte jag med? Nu kan jag ju inte banga heller. Det blir till att gå upp i ottan. Jag och min stora käft.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare