• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

total O-IMPONERAD skulle det ju vara. kass servis och ingen vidare mat är andra termer för Dalarö Strand den dagen

• MSW

MrsB: det är juh bra att du strävar efter träningen också, men ha inte dåligt samvete, det går juh bra ändå!! (fast tränar man kan man juh unna sig en liten kaka i bland...)

• Liten med Mindre

Kan inte heller stava idag. Skyller på influensa i fingrarna...

Kanske bäst att jag inte skriver för många viktiga dokument idag.

• Mrs  B

MWS
    Jag skulle vilja komma igång med träningen just för att känna sig lite piggare och verkligen få bort alla de kilo jag har kvar.
    Sötsaker måste jag nog avstå helt från dessvärre, för annars kommer det nog inte att funka....

• MSW

Liten: förstod det till slut, men jag fick inte ihop det först! Tänkte om du var rädd att åka dit för att förstöra intrycket du hade..

• Liten med Mindre

MrsB - ang börja dagis - måste barnen vara helt självständiga när det kommer till att äta och vad de äter? Eller får de hjälp?

Mindre pillar ju i sig en del, men behöver lite hjälp med att få upp på skeden (köpte ny sked som är myyycket bättre än de babybjörn vi hade). Och när det är annat än barnmat eller mycket mjuk mat går det inte i så mycket. Måste kanske öva mer.

• Mrs  B

Liten
    Ingen fara om barnen inte kan äta själva och behöver hjälp. De kommer att lära sig allt på dagis tids nog. Som det är nu pillar Malte i sig makaroner själv, det andra är lite svårare, men vill gärna försöka själv med sked ibland. Det kommer det också.....
    Men att öva är ju inte fel det heller.

MSW
    Minst 20kg vill jag gå ner, en enligt BMI ska man nog gå ner ännu mer, men det vet jag inte hur det kommer att se ut på mig. Jag är nämligen 172 cm och har "tjock" benstom, så vi får väl se.....

• Mrs  B

Ska snart beställa böcker för nästa delkurs i svenska så jag kollar upp den boken då också. Tack för tipset!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare