• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Frullan - tempen är helt ur spel men den kan ju ha sjunkit pga penicillinet och visst blev det bakifrån igår. Det var inte så svårt att övertala maken .

• nennesjuttioåtta

Frullan
    Jag bara ÄLSKAR känslan av sylt mellan skinkorna.
    Nej, jag skojar. helt oskyldigt ska det bli till frukost, men vad som händer DÄREFTER blir absolut något snuskigt. Hoppas jag.

Jag blir alldeles varm i hjärtat av ert engagemang i marmeladfrågan!

Sweet
    Tokbuske PAHAHAHAHAHHHAHA!!!

Lapinette
    min temp sjönk rejält i förrgår (36.5 från 37.2) men efter att jag tempat 36,0 igår morse så insåg jag att det berodde på att jag sovit med öppen mun pga täppt näsa. Efter ett tag låg den högt igen. Idag 36,9 igen. Krya på dig!

BS
    Härligt! Solen kanske inte syns men den hamnar i hjärtat istället efter lite ledighet, skidåkning och våfflor! Har ni åkt uppe på kalfjället eller? Om inte, ta en tur däruppe och njut av stillheten!

Fasen vad det har snöat här! Över 2 decimeter sen igår! Vad hände med våren?!?!

• Tinga

Nu har vi precis lagt oss i en budgivning igen. Eftersom det inte blidde något länkar jag här i tråden; www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/365982 . Det är inte lika fint som det förra huset vi bjöd på och därför var vi inte beredda att gå lika högt i pris, eftersom det fanns en del saker vi velat åtgärda. T ex badrumsgolven - hur tänker man när man väljer vit klinker? Vartenda hårstrå och all annan smuts syns ju hur tydligt som helst!

I förra veckan träffade vi en logoped, pga Piff & Puffs klöddiga ätande. Hon konstaterade att det iallafall inte är några problem med deras teknik; de tar in maten i munnen och sväljer som de ska. Sen har ju Piff en förmåga att i princip inte gapa alls, men igår gjorde han faktiskt det alla tre målen han åt med sked. Jag hoppas att detta är starten på "vändningen", så att det äntligen kan gå lite bättre. Det är ju hundra gånger roligare att mata ett barn som äter någorlunda vettigt, än ett som bara konstrar. Mängderna är dock fortfarande relativt små, så vi ska även få träffa en dietist, för att maximera näringen i den mat de faktiskt äter.

Vi har dessutom åkt på ännu en förkylning här, alla fyra. Sist åt Piff & Puff väldigt mycket sämre, men den här gången verkar inte matlusten så särskilt mycket påverkad (peppar, peppar). Jag börjar bli aningens trött på de här förkylningarna, som tycks dyka upp så fort jag försöker börja löpträna igen. Det är ju bara två månader kvar till Göteborgsvarvet nu, så det är hög tid att komma igång. Jag har startat upp tre gånger efter jul, men varje gång har jag blivit förkyld efter bara ett par löprundor och sen har jag fått gå tillbaka till promenader igen. Trist!

• Lapinette

Tinga - fint hus och det märks då många är med och budar.

• Liten med Mindre

Tinga - krya på er. Måste ju säga att när jag såg köket i huset så var jag tvungen att fundera på om jag inte sett huset förut. Märkligt att många kök är så jättelika.
    Känslan av åksjuka inföll när jag betraktade badrumsgolven. Det blir ju inte mindre vitt för att man lägger kaklet på en annan ledd - bara rörigare för känsliga betraktare.

• FruCicci

hej TINGA...
    Verkligen fint hus. Jobbigt med förkylning etc. MEN snart är det vår och ni får krya på er och kommer förhoppningsvis inte få så mycket mer framöver
    Kram på dig!
    Och vad skönt att du var så "nöjd" med snittet efter din förlossning. Känseln kvar är ju jätte bra, det verar inte många ha!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Ååh hoppas ni kryar på er snart! Jag har också samma problem, så fort jag känenr att JAH, äntligen har jag kommit igång att träna igen! å blir jag förkyld. Nu trodde jag att det gått över det jag drog på mig förra veckan men nu har jag skitont i halsen i stället.

Jag köpte en pilatesboll för två veckor sen och vad fort man blir bättre! Först kunde jag knappt sitta på den med ett ben i golvet ens utan att rulla av men nu sitter jag med fötterna i luften medan jag borstar tänderna. Fast det där med situpsen har jag inte fått till än, det blir några stycken men jag vet inte riktigt hur jag ska luta mig på den. *kliar mig i huvudet* Jag tänkte att jag kan göra lite sånt per dag även om jag inte kan träna ordentligt! Sen åker ju cykeln fram igen så snart det töat bort igen men just nu känns det riktigt skönt att ta bussen till jobbet, jag får ju ändå gå 30 minuter från stan till jobbet så lite vardagsmotion ger ju det också.
    Fast de tär tur att det är långt till badsäsongen.

• fru AM

Tinga: Fint hus!

Skönt att höra om ytterligare ett fint snitt (även om du väl var hejdlöst vältränad innan graviditeten - inbillar mig att det också spelar roll!)

Cicci: har du bestämt dig om du ska åka till Dubai eller ej?

• Tinga

Cicci - hur har det gått med Dubairesan; har du bestämt dig? Själv hade jag nog varit tveksam till att åka i v. 29, men jag har ju å andra sidan andra graviditetserfarenheter än du; Piff & Puff föddes ju 27+0. Även om man har en försäkring som täcker kostnaderna kan det ju inte vara så kul att ligga själv på sjukhus med en prematur och en knapp tvååring med sig. Fast visst - risken att det ska hända är ju pytteliten.

Liten - de där badrumsbilderna är ju tagna på ett skumt sätt också, vilket ytterligare idrar till "åksjukan". Håller med om köket - känns precis som vilket 90-talskök som helst. Gissa vem som hade velat byta ut det?

• Tinga

Nenne - ja, visst är det irriterande! Smart att köpa en pilatesboll och iallafall få viss träning. Bra för badsäsongen, fast jag är rädd att det inte hjälper så mycket när man ska springa en halvmara!

AM - hejdlöst vältränad kanske var att ta i liiite!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare