• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM
    Tinga skrev 2009-03-13 10:29:51 följande:
    Jag såg att WWF har en annons här ovanför tråden om att bli isbjörnsfadder och vi gav faktiskt Piff & Puff varsitt fadderskap i julklapp; Piff är gorillafadder och Puff är tigerfadder. Eftersom vi själva gillar att resa och se på djur vill vi även ge våra barn den möjligheten i framtiden, så det kändes som en bra present. Nu sitter det varsin fin gorilla respektive tiger i deras sängar, som en påminnelse. Det kan ju vara ett tips på doppresent också, t ex.
    Det var en bra idé!
    Låter mer lätthanterligt än min familjs riktiga husdjur: när min pappa var liten hade han en riktig ozelot (sydamerikansk regnskogstiger) hemma som låg och smög på hatthyllan när han kom från skolan. Och när jag var liten hade vi en apa (sån där Pippi-apa, dödskalleapa. Den var jättejobbig och busig och bajskissade ner allt och trashade och rymde hela tiden)
    Nuförtiden: Iaga husdjur
  • Tinga

AM - ojdå; det var annorlunda husdjur! Det låter ju häftigt med en apa, men jag kan tänka mig att det är ganska besvärligt också.

• fru AM

Min pappa hade dessutom en gris (vanlig stor rosa) ombord på sitt segelfartyg, fast det var innan jag föddes. Min mamma hade tama ugglor och ekorrar. Dom var nog lite konstiga mina föräldrar.
    Apan, papegojan och helt ordinära marsvin, katter och kaniner är annars de enda husdjur jag minns att vi hade.

• nennesjuttioåtta

AM
    Tja, kanske det!

Husdjur JAAAAAA jäklarr vad det ska klemas bort här! Myspys!!! Men bara om de har hår, inte fler än 4 ben och tycker om att bli kliad och vill gosa tillbaka.

Tinga
    Bra idé!

• nennesjuttioåtta

AM
    Det var mu mu här och det var mu mu där...

• nennesjuttioåtta

am hade en bonnagård iia iia aaaaah

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-13 10:38:43 följande:
    AM - bodde du på en cirkus?!
    Det kändes faktiskt så. Inklusive akrobater i tajta trikåer (pappas matroser)
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-13 10:38:55 följande:
    AMTja, kanske det! Husdjur JAAAAAA jäklarr vad det ska klemas bort här! Myspys!!! Men bara om de har hår, inte fler än 4 ben och tycker om att bli kliad och vill gosa tillbaka.TingaBra idé!
    Så du kan tänka dig en delvis amputerad kelig fågelspindel? Ska komma ihåg det nästa gång jag går till djuraffären!
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare