Muggles ? säg nu som det är; du skrev ?damigt? om Mexx för att du inte vågade skriva tantigt!
På onsdag drar vi till Barca! *säger jag för att göra dig lite avundsjuk*
Kan vi åka med två småttingar kan väl ni åka med en?
Eller kanske åka själva och lämna Moa hos barnvakt?
Vickan ? mormorkram!
Page ? jag har ju aldrig träffat dig i verkligheten, men har alltid tyckt att du gett ett mycket sympatiskt intryck i tråden. Kanske har du mycket lättare för att uttrycka dig i skrift än i tal? Hjälper ju inte mycket på en intervju förstås.
Liten ? jag tror som Muggles att det kan vara en bra idé att du tar upp att du känner dig nere, fast utan att lägga skulden för det på din man. Han märker ju säkert att du inte är i toppform och då kanske det är lika bra att du tar upp det. Sen vad gäller att slafsa runt i mysbyxor hemma, så tycker jag faktiskt att han har ett ansvar gentemot dig och er trivsel att klä sig vettigt, även om han är föräldraledig. Själv brukar jag vara slafsigt klädd på förmiddagen, när jag oftast är hemma och fixar och matar och vad man nu hittar på, men på eftermiddagen brukar vi gå ut och då klär jag mig ordentligt. Faktum är att även om vi inte går iväg brukar jag byta om i alla fall, bara för att inte känna mig sunkigare än nödvändigt. Det hjälper faktiskt att klä sig bättre och att kamma håret!
BS ? vi var i Budapest för ett par år sedan och tyckte att det var en trevlig stad (bilden av mig i galleriet är förresten tagen där). Vi promenerade mycket och tittade på fina gamla hus. Huvudattraktionen är nog termalbaden, men det finns ju annat att göra också. En kväll var vi på Operan, som är väldigt tjusig. Saluhallen är också trevlig att besöka. Krya på dig!
Nenne ? gött!
Grattis till att snurren är igång nu! Gissa om vi är många som kommer att hålla stenhårda tummar för dig framöver.
Det blev lite ändrade planer för oss i helgen som var, för makens mamma blev förkyld, så han kunde inte åka dit med barnen. Dock hade mina föräldrar inget för sig, så de hade barnen från lördag em till söndag em, så fick maken och jag ett helt dygn för oss själva.
Vi var ute och åt i lördags kväll, och igår passade vi på att fixa en del inför Barcelonaresan. Skönt att kunna vara lite effektivare än man är om man ska ta hand om två små killar samtidigt. På lördagen var jag dessutom en runda på stan med mamma och syster, så jag fick ?matningsfritt? i två hela dygn. Jätteskönt! Nu har jag ju bara två dagar själv, sen är vi borta i sex dagar och är två om barnen hela tiden, därefter jobbar maken tre dagar och sen är det påskhelg, så det känns som att det blir lite lättare framöver. Imorgon ska vi dessutom träffa dietisten och logopeden igen, så får vi se om det betyder några lite snabbare framsteg framöver.