• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Tinga

Muggles ? säg nu som det är; du skrev ?damigt? om Mexx för att du inte vågade skriva tantigt! På onsdag drar vi till Barca! *säger jag för att göra dig lite avundsjuk* Kan vi åka med två småttingar kan väl ni åka med en? Eller kanske åka själva och lämna Moa hos barnvakt?

Vickan ? mormorkram!

Page ? jag har ju aldrig träffat dig i verkligheten, men har alltid tyckt att du gett ett mycket sympatiskt intryck i tråden. Kanske har du mycket lättare för att uttrycka dig i skrift än i tal? Hjälper ju inte mycket på en intervju förstås.

Liten ? jag tror som Muggles att det kan vara en bra idé att du tar upp att du känner dig nere, fast utan att lägga skulden för det på din man. Han märker ju säkert att du inte är i toppform och då kanske det är lika bra att du tar upp det. Sen vad gäller att slafsa runt i mysbyxor hemma, så tycker jag faktiskt att han har ett ansvar gentemot dig och er trivsel att klä sig vettigt, även om han är föräldraledig. Själv brukar jag vara slafsigt klädd på förmiddagen, när jag oftast är hemma och fixar och matar och vad man nu hittar på, men på eftermiddagen brukar vi gå ut och då klär jag mig ordentligt. Faktum är att även om vi inte går iväg brukar jag byta om i alla fall, bara för att inte känna mig sunkigare än nödvändigt. Det hjälper faktiskt att klä sig bättre och att kamma håret!

BS ? vi var i Budapest för ett par år sedan och tyckte att det var en trevlig stad (bilden av mig i galleriet är förresten tagen där). Vi promenerade mycket och tittade på fina gamla hus. Huvudattraktionen är nog termalbaden, men det finns ju annat att göra också. En kväll var vi på Operan, som är väldigt tjusig. Saluhallen är också trevlig att besöka. Krya på dig!

Nenne ? gött! Grattis till att snurren är igång nu! Gissa om vi är många som kommer att hålla stenhårda tummar för dig framöver.

Det blev lite ändrade planer för oss i helgen som var, för makens mamma blev förkyld, så han kunde inte åka dit med barnen. Dock hade mina föräldrar inget för sig, så de hade barnen från lördag em till söndag em, så fick maken och jag ett helt dygn för oss själva. Vi var ute och åt i lördags kväll, och igår passade vi på att fixa en del inför Barcelonaresan. Skönt att kunna vara lite effektivare än man är om man ska ta hand om två små killar samtidigt. På lördagen var jag dessutom en runda på stan med mamma och syster, så jag fick ?matningsfritt? i två hela dygn. Jätteskönt! Nu har jag ju bara två dagar själv, sen är vi borta i sex dagar och är två om barnen hela tiden, därefter jobbar maken tre dagar och sen är det påskhelg, så det känns som att det blir lite lättare framöver. Imorgon ska vi dessutom träffa dietisten och logopeden igen, så får vi se om det betyder några lite snabbare framsteg framöver.

• fru AM

MrsB: kolla Maltes handflator, fingrar, tår och fotsulor om det finns prickar/blåsor där. Jag tror i s f på höstblåsor. (Den mänskliga varianten av mul- & klövsjuka!)

EN svinkoppa låter inte rimligt - de sprider sig som en löpeld och spricker som sagt och bildar sår med gulbrun skorpa.

Nu ska jag ut i solen en liten sväng

• Mrs  B

Nenne
    Vad kul att karusellen är igång!!!!!
    Håller tummarna för katten också!

BS
    Krya på dig!!!!!
    Hosta är verkligen inget vidare.

Gosnosen
    Skickar många kramar till er!!

MSW
    Som tur är är ju Max stor nog att klara sig hysat själv om han är sjuk, men lite dåligt samvete får man ändå.

Koko
    Funderar också på om Malte har ätit något olämpligt, men vet inte vad det skulle vara eftersom han knappt vill äta något alls just nu.

Liten
    Kan ju vara en släng av en vårdepp nu när man avverkat vintern och bara väntar på våren som inte riktigt vill komma. Allt blir ju gärna lite trist då. Med sjukdomar blir det dessutom inte roligare.
    Hoppas att er helg ska liva upp det hela!
    Har tyvärr inga bra råd om maten för jag har just nu två matvägrare här också.

• Page

Mrs B, nejdå, du har inte glömt, du har redan tackat mig! Kul att du blev mer nöjd med ditt personliga brev!

• Mrs  B

AM
    Inget på fotsulorna, två pyttesmå röda prickar på höger handflata. Det är allt, förutom munnen och rumpan.
    Mysterium som sagt!!!!!

Page
    Måste ju säga tack!

• Liten med Mindre

Tinga - det där med kläder inser jag mer och mer är viktigt. Prövade i helgen att skippa mysbyxorna, och kände mig mer aktiv och fick nog lite mer gjort. (inbillning? )

Hoppas ni får kanonskönt på er resa. Kanske lite spanska tapas kan locka killarna att vilja äta.

MrsB - Mindre äter rätt mycket för det mesta, men det går väl åt till spring i benen gissar jag.

Kanske har dina killar drabbats av det allmänna illamåendet som går runt? Ihop med lite andra vårbaciller kan det säkert bli både det ena och det andra som resultat. Säkert samma sak men som drabbar killarna lite olika.

• Page

Tinga, jag tror inte att jag är dålig på att uttrycka mig i tal (haha, jag älskar att prata och höra min egen röst), men jag har märkt att jag är tyvärr väldigt beroende av hur intervjuaren beter sig mot mig. Många (enligt min erfarenhet) är rent av värdelösa på det, och skapar en väldigt otrygg miljö för den intervjuade.

Det finns saker som man kan göra bättre vid en intervju, och även om jag har blivit stressad under ett sånt tillfälle och inte varit mitt top-jag tycker jag inte att jag har betett mig sååå konstigt att jag inte kan få ett arbete på en fabrik.

• Mrs  B

Liten o Tinga
    Är jag pigg och känner mig "fit for fight" när jag är hemma så tar jag på mig vanliga kläder och snyggar till mig (och förstås om jag ska gå till dagis med någon), men har jag inte fått sova på natten och känner mig trött och hängig gäller mysis. (Om jag bara ska vara hemma dvs.)

Kan ju vara så ang sjukdomarna, allt ter ju sig inte lika.
    Hoppas bara att de blir friska snart!

Tinga
    Hoppas på en trevlig resa!!!!!!

• Page

Liten, nej! Ingen inbillning! Mysbyxor är en början till förfall! Trodde att jag skulle strypa J när han sunkade omkring under sjukskrivningen (om man nu får säga så om en stackars cancerpatient).

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare