• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Piggelin: Låter härligt med trädgård, inflyttning i huset, och dagisstart!

Just nu längtar jag så vansinnigt mycket till att vårt hus är klart, fick bilder på ett hus som en kompis köpt och då blev suget enormt!!! Men jag ska inte klaga, maken jobbar på så mycket han bara orkar. Jag med (enligt mig själv), men jag har dåligt tålamod, och tycker inte om att frysa

• Piggelin1

Page - hej!! Fick höra av min svåger häromdagen att jag lät "glad som ett barn" när jag mailade om hur nära det var tills att vi skulle komma in i huset

• Telemarkgrrl

Jo, men självklart är det bra med träning och det är ju mycket bättre att kunna träna sig frisk än att behöva opereras eller äta medicin. Det är bara så frustrerande när jag verkligen har lagt ner min själ i det och det har ändå inte hjälpt. Som jag sa så beror det antagligen på att jag inte har gjort det rätt men det blir ju inte mindre frustrerande bara för att det är mitt eget fel.

• Telemarkgrrl

Nej, nog pratat om mig och min j-a rygg.

Vad kul med flytten, Piggelin!!

• Liten med Mindre

Hmmm...delade åsikter om hårtoning alltså. Gjorde en för en massa år sen, mörkare, sen använde jag toningsshampo och blev gradvis mörkröd utan att jag märkte det.

Får väl ta en runda till pub vid tillfälle - kanske kan få hjälp med färgval. Har lite för ont om tid för att gå till frisören igen tycker jag.

Telis - hoppas du får tag i sjukgymnast. Hjälper sjukvården till med det - eller får du leta själv? Vissa SATS har bl a sjukgymnaster som man får tillgång till enligt "vanliga" avtal. Direkt tillgång till gymmets all utrustning. (Vet inte hur det ser ut hos andra sjukgymnaster.)

Har precis fått mig en grym rumpmassage och höftböjarstretch. Aj och oj under tiden - nu mjuk o smidig. Skööönt!

Piggelin - förstår att du längtar till huset. Härligt med ytor ute och inne! Lycka till med dagis o hus!

• Liten med Mindre

Förresten - Piggis - fleece o galon funkar utmärkt. Har kört så ett bra tag i slasket, när det går över nollan.

• Telemarkgrrl

Liten, nej, dom hjälper inte till med det utan man får själv ringa runt. Har inte hittat någon än som har tid före påsk men jag letar vidare.

Om toningen, ja man lär sig vartefter. Jag vet till exempel av erfarenhet att jag inte kan ta någon nyans som har minsta lilla rött i sig för det blir knallrött på mig.

• Ore
    Piggelin1 skrev 2009-03-30 14:35:29 följande:
    Ore - när är det ni ska flytta?
    Jaaa, du... Bra fråga. Sensommar/tidig höst tippar jag på.

Min definition på "tillräckligt klart för att flytta in" är: badrum, tvättstuga, kök, sovrum och alla utrymmen som inte går att stänga dörren till ska ha väggar, golv, tak, lister, eluttag och fönsterbräden klara.
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare