• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Och att man för det mesta ska ta en ljusare färg än man tror. Jag har blivit näst intill svarthårig.

• Piggelin1

Telis - skit med ryggen
    Har nu ströläst lite här & där - förstod att du var på en urbota trist föreställning i helgen? Zzzzzzzzzzzzzz...
    Har somnat på bio en gång för 10-15 år sen, var på ngn slags förhandsvisning av en Woody Allen-film (fråga mig ine vad den hette) - minns att jag var glad att jag gick dit gratis...

Lappis - vart är det ni åker på skärtorsdag? Är det bilningen till svärmor, Champagne & A'dam som är på G då?!
    Nu har Amanda sovit i gott & väl två timmar - timmen på dagis i förmiddags var uppenbarligen fullproppad av intryck
    Tänkte passa på att ta en promenix till stan när hon vaknat, måste ju passa på nu när det bara är några få dgr till som vi har promenadavstånd till stan
    Känns verkligen som rätt tid att flytta, nu när det blir ljusare & varmare ute. Jag får rapportera om förortslivet här framöver! Tjugo år i lgh i diverse olika städer (dvs sen jag flyttade hemifrån), det är ju ett tag! Lite skräckblandad förtjusning detta att flytta ut - men självklart är det ju mest jättejättekul! En ny fas i livet!

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2009-03-30 14:51:22 följande:
    Och att man för det mesta ska ta en ljusare färg än man tror. Jag har blivit näst intill svarthårig.
    Ja, precis! Jag med.
  • Telemarkgrrl

Piggelin1 skrev 2009-03-30 14:53:36 följande:

Telis - Har nu ströläst lite här & där - förstod att du var på en urbota trist föreställning i helgen? Zzzzzzzzzzzzzz...
    Ja, usch, jag vill inte prata om det där mer.

Svärfar skulle ha bokat in oss på Godot istället så att man åtminstone hade fått njuta lite av Persbrant.
  • Piggelin1

Liten - vi har hittills kört strumpbyxor & byxor & så galonisar utanpå vid behov, men tänkte försöka hitta några fleecebyxor nu. Vart hittar man dem förresten? Ngt förslag på affär?

Jag har tonat både på salong & hemma, fast nu var det evigheter sen senast. Sen jag fick tillbaka håret har jag faktist inte "vågat" göra ngt med det mer än vanliga klippningar, men nu känns det som om det börjar bli dags & att jag vågar! Då blir det nog färgning av slingor på salong - lyxa till det lite nu när vi båda är på G att börja jobba igen!

• Piggelin1

Aha, Telis - du får fjäska för svärfar så att han fixar ngt bättre tills nästa gång!

• Fru E

Piggis-va roligt att ni snart flyttar in!!! Sådan härligt känsla att komma till sitt hus och få pyssla

Liten-jag har alltid tonat/färgat på salong och alltid blivit nöjd är för feg för att göra det hemma

• Fru E

Ore-på tal om att frysa så kom jag på iden att måla om insidan av vår ytterdörr i lördags eftersom den är avskavd och ful. Tänkte jag har ju ändå färgen framme och arbetskläderna på så jag målade den glatt vid fyratiden eller så. Först efteråt läste jag på burken att färgen var kladdfri efter 6 timmar!!!! SÅ det blev lite kallt om fötterna på kvällen

• Lapinette

Piggelin - japp det blir en tur ned à la Alsace, Lorraine, Champagne och Amsterdam. Inte läst på, inte gjort någon research utan vi tar det som det kommer ... fast hotell är ju bokade och vi har börjat spana på restaurang i Champagne. Finns ju en hel del godingar att välja på.

• Liten med Mindre

Piggelin - alla våra fleeceprylar till Mindre är från secondhand/ klädbytardagar. Så jag vet inte var du handlar. Säkert PoP eller HM, kanske sportaffären.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare