• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Angående äta med sked så händer det mycket oftare att Mindre använder sked själv, sen hon fick en ny modell. Den har ett böjt handtag och smalare blad än de babybjörnskedar vi hade innan. Tydligen mycket lättare att hålla och få in.

• MSW

Är fortfarande inte ikapp, men slänger ut en fråga innan jag fortsätter med ikapp läsningen!
    När jag går på gympan på måndagar har jag märkt att jag får typ som kramp i framsidan av låren (i höjd med ljumskarna fast på framsidan) när jag gör situps och liknande övningar! Någon som har en idé på vad det kan bero på/vad jag kan göra åt det? Senast jag tränade (som var ganska långt innan A blev till) märkte jag aldrig detta problem!

Annars sitter jag som på nålar idag, då maken ringde och sa att våra bästa vänner är på väg till förlossningen pga för högt blodtryck (vilket hon har haft ett par veckor nu) och att de hade blivit tillsagda att ta med sig väskan!! (bf 17 april)

Så, nu ska jag läsa ikapp!

• Liten med Mindre

msw - ljumskarna sitter väl på framsidan? Eller du menar längre ner på låren?

Det är väldigt lätt att involvera höftböjarmuskeln, som går från framsida lår till baksidan av bäckenets överdel (i ryggen). Om du är för kort i denna muskel, eller för spänd i lår och kanske än mer rumpa, kan du nog få krampande höftböjare. Mer stretch av rumpa skulle jag tippa på. Samt att aktivt försöka låta bli att använda höftböjare. Går du för högt upp jobbar denna muskel mycket.

• Liten med Mindre

Givetvis sträcka ut höftböjare o lår ordentligt oxå.

• MSW

Spåtanter har jag svårt att tro på helt och hållet, men ändå tycker jag att det är väldigt spännande! Lixom drömtydning, feng shui och annat mystiskt! (s 607)

• muggles

Nu slänger jag ut en brandfackla men jag tror inte ett skit på feng shui. Jag menar man får inte har randiga gardiner/tapeter och man måste ställa sängen i norr (el fick inte ställa den mot norr). Näe, hokus pokus går bort för mig

• MSW

sida 610

Ore: skönt att få det ur sig till chefen och att chefen verkade ta det bra och inte skulle avslöja "mer än nödvändigt"...

Nu verkar det dock som att sonen behöver somnas!

Jag återkommer! (men funderar lite på när jag kommer hinna i fatt men det ska gå!!)

på er!

• _koko_

Liten - Såna bestick har conny också, ibland får han till och med upp mat på dem!

Tinga - Vad skönt att du fick den påminnelsen, med en förklaring till ett beteende är det ju betydligt enklare att hantera det!!

BS - Vad kul att Iris kan utrrycka sig så bra!! Skulle vara betydligt enklare om conny också kunde tala om när han är trött...

Jag har åkt på ytterligare en förkylning nu, ont i halsen och en djup jobbig hosta. Som tur är får jag sova på nätterna, hostar ingenting då, så jag klagar inte alltför högljutt. Eller, jo, det gör jag visst det, är så sjukt less på att vara förkyld!!!

Igår jobbade jag sent men ikväll ska jag nog gå rätt tidigt och njuta av att vara själv hemma. Har köpt lite påskpyssel som jag ska sysselsätta mig med. Vi har redan ett påskris, men sambon tyckte det blev så fint(!) att han beställde ett till till köksbordet. MYCKET oväntat.
    Ja, lite tidigt, men tidigare år tycker jag påsken bara kommit och gått, så nu pyntar jag två veckor i förväg. Har väl kanske en del att göra med att jag fick 4 fina porslinstuppar/hönor efter farmor också...

Lappis - Hua för cancerbesked, men SKÖNT!!! att det inte var maken som fick beskedet!!!

• _koko_

muggles - Vårt sovrum är en riktig feng shui-mardröm, vi har ju en hel spegelvägg (skjutdörrsgarderoben), och det har jag förstått är big nono för sömnen. Jag sover skitbra.

Förresten tror jag inte man får betalt för att donera ägg i sverige, däremot i usa. Såg en annons därifrån och man kunde få 100K dollar!!!! Men då skulle man uppfylla VÄLDIGT högt ställda krav (lång, ej överviktig, lysande skolresultat, idrottsprestationer etc), kändes lite hitler-läskigt...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare