• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Ganska så nedstämd och lite chokartat. Från att ha haft ont i magen till cancer på en vecka. Vi är ju inte så många så det påverkar oss ganska så kraftigt. Sen jobbar även hans mamma och pappa i företaget. Igår satt hans mamma här och grät efter att ha fått beskedet. Jag var den enda som var kvar och tröstade.

• Page

Blä, man ska aldrig söka på internet gällande sjukdomar. ALLT visar sig vara cancer! (sa hypokondrikern).

Hos oss är det ganska lugnt på sjukdomsfronten. Än så länge visar inte J upp några sjukdomstecken, men transplantationen har tagit rätt hårt på honom. Han har fortfarande dåliga värden, bla kraftigt sänkt immunförsvar. Han har tyvärr utvecklat laktos/gluten-intolerans. Men han har börjat jobba igen, och då känner han sig mycket piggare och gladare!

• Page

Oj, vad otroligt jobbigt för er anställda också!

• Lapinette

Page - vad skönt att J är uppe på benen igen och har börjat jobba. Det lär nog ta sin tid att bygga upp kroppen och immunförsvaret. Själv känner jag mig rätt krass ´(fick ju t ex halsfluss) och det är ju bara efter lite utomkveds.

• Page

Förresten gällande ÄD så får man inte betalt för det i Sverige, man får en engångssumma på 4000 kronor för förlorad inkomst och resor. Donatorn ska vara under 36 år (men det går säkert att blunda för enstaka plusår), vara frisk,inte ha vissa ärftliga sjukdomar, inte ha BMI överstigande 35. Man måste inte ha fått barn, eller "vara färdig med egen produktion".

Gosnosen, om du inte hittar en egen donator prova med att sätta ut en annons. Eller om du törs gå in på FL (om du törs) och kasta ut några känselspröt där!

• Page

Lappis! Förlåt, men jag har missat helt att du fick en utomkveds! Vad hemskt! Är det länge sen?

• Lapinette

Page - attans hur kunde du missa det??!! Tycker inte jag skrivit om något annat än blod, tårar och värk de senaste månaderna. Tja, när hade jag det? Från mitten av december ända tills för en så där 2 veckor sedan. Inte mycket, ingen brusten äggstock utan bara några vilsna celler som inte alls ville lämna min kropp utan hade gömt sig på något bekvämt ställe.

• start september

Usch för cancerbesked hos chefen Lapinette. Hoppas att det går så bra som möjligt. Just magen är inte rolig tyvärr.

Den där cancerskräcken är vi nog många som har. Det känns som det bli vanligare och vanligare lägre ner i åldrarna också (eller också är det så att man själv bli äldre och äldre och mer observant på dylikt elände).

AM, hoppas på bra besked från röntgen så att det kan bli igångsättning om du vill det!

Tinga, jag är också sådan som tröstas av förklaringar, även om de såklart inte hjälper i stunden. Hoppas dock att den avlastning du får och psykologbesök kan göra att du kan ta vara på nuet också.

Feng Shui - både och säger jag. Att rensa i röran tror jag starkt på, men i övrigt håller jag mig lite skeptisk. Jag läser gärna och reflekterar, men landar i att jag nog är lite mer jordnära än så.

En fråga angående barnsäkring av spisar. Vi har en spishäll i en stenskiva i ett nyrenoverat kök och vill helst inte göra åverkan (tänker inför en ev försäljning). Finns det andra som löst detta på smart sätt? Hittade denna som man klistrar, www.safe-side.se/se/art/hallskydd-i-vit-plast-50-70-cm.php, men kanske finns det ännu smartare som någon sett?

• MSW

Stora kramar till vickan!

Telis: tråkigt att föreställningen var så långtråkig!

Frejis: Förstår att du nojar, men allt är säkert bra, och det låter som det blir väldigt lång tid för dig att noja.. *kram iaf* (sida 612)

• muggles

Sept: vi har en induktionshäll (bra för då är inte plattan varm så fort man tagit av kastrullen/stekpannan) så vi är inte så oroliga. Dessutom når inte Moa upp dit. Jag väntar dock på att hon ska komma på att man kan anv lådorna som trappa Vi har inte säkrat alls alltså men försöker tänka på att vända alla handtag inåt så det inte sticker ut utanför kanten.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare