• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Jag tycker att feng shui har många vettiga resonemang, framför att det om att skapa bra energier genom att rensa ut skräp ur bostaden (ordningspolisen trivs ).

Men sen får man ju sålla bort sånt som inte känns relevant - som att hålla en 150 cm hög lampa tänd i sydöstra (eller var det västra?) hörnet av ditt vardagsrum om du är singel och vill träffa kärleken.

Koko - skoj med påskpynt! Som vanligt orkar vi inte leta bland skräpet i källaren för att hitta vårt pynt. Får inte röja o rensa där för maken.

• muggles

Jag såg en bunke med påskris och pynt utanför ett kontor påväg till båten imorse - insåg att det nog är dags att pynta hemma för annars kommer och går påsken så fort, precis som du skriver koko. Ska ta och köpa lite påskris idag när jag hämtat Moa och så gräva fram pyntet (hmmmm...vart hamnade det nu igen efter senaste rensningen).

Maken fick höra av en av dagistanterna att Moa är intelligent Jag tror stenhårt på det även om maken tror mer på att hon säger så till alla föräldrar om alla barnen Anledningen var att tanten kommit gående med bajspåsar för att slänga dem och då hade Moa sett det och pekat på sin rumpa och sagt "bajs!". Typ, ingen idé att du tömmer bajspåsarna förrän du bytt min blöja också
    Och igår hade Moa fått göra sitt första egna påskpynt på dagis - vad kul att de gör sådant även med så små barn! Jag gillar vårt dagis mer och mer...

• Brunettbruden

Hej igen! Tillkännagav mig som smygläsare i slutet av förra veckan, eftersom jag själv gett mig in i barnkarusellen sedan ett par månader tillbaka, men har inte hunnit vara inne sedan dess eftersom jag varit bortrest. Tror att det är ÄL i dagarna, lite läskigt men spännande...

Lapinette: Kul med LA, har du varit där innan? Tycker att det är en märklig stad - men cool! Skönt att din man inte har cancer!

Läste i Aftonbladet om ett svenskt par som använt sig av surrogatmamma i Ukraina, men som inte fick ta hem barnet eftersom den surrogatmamman av svenska myndigheter räknas som mamma. Har en familjemedlem som, om hon ska få biologiska barn, måste använda sig av surrogatmamma. Men det är ju trist om möjligheterna inte finns i Sverige och om det inte går att få till utomlands utan att svenska myndigheter krånglar.

• Brunettbruden

Ang feng shui, tror också att man blir mer harmonisk om man inte har så mycket skräp och prylar omkring sig. Mitt motto är att ha det flyttstajlat alltid!

• Brunettbruden

Kan tillägga att det inte alltid lyckas...

• Page

Lappis, usch, hittade maken en knöl?! Fy så hemskt obehagligt! Skönt att den visade sig vara godartad.

• Lapinette

Brunettbruden - har inte varit i USA alls tidigare så vår tripp till Kalifornien i sommar blir den första för mig.

Har nu varit på möte med chefen då han berättade för övriga om cancern, vad som kommer att hända framöver samt hur vi löser de jobb som han gör idag.

En till som gillar mystik men som inte tror på allt.

• Brunettbruden

Lapinette: Då har du en toppenresa framför dig!

• Lapinette

Page - ja, han gick sen in på internet och hittade alla möjliga sjukdomar. Sen sov han inget den natten och mådde skit dagen efter. Gick till läkaren som tog ett prov och nu är allt frid och fröjd igen (i vår familj ... inte i min stackars chefs familj). Hur är det hos er Page? Hur mår maken just nu?

• Page

Lappis, hur är stämningen på jobbet nu?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare