• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Brunettbruden

Ore: tack för svar! Har bara varit utan piller i 1,5 månad så jag har svårt att veta hur min cykel ser ut än, men förra månaden var den på 27-28 dagar så jag verkar ha kommit i fas ganska direkt. Få se om det håller i sig. Tänkte vänta några månader med stickor och ta det som det kommer, men det är lättare sagt än gjort. Och nu verkar jag ha missat ÄL dessutom. Kanske lika bra eftersom jag ska på jobbintervju om en stund.

• fru AM

Ore: Det är nog blodprovet du ska ta på måndag. Fast det låter tidigt - man ska inte ta det tidigare än v 9+0. Det ska dock göras minst en vecka innan nupp (ultraljudet) så att du kan få sammanräknat svar direkt. NUppen gör man mycket riktigt senare v 12-14 enligt min källa: www.praktikertjanst.se/templates/PageExternal____5412.aspx

Tycker du ska ringa din BM och fråga om hon eller du räknat fel på något sätt!

• fru AM

Dagens besök på Danderyd:
    Jaha. Som vanligt när jag är mentalt förberedd på något så vänds allt på ända och det blir inte alls som jag trott. Jag röntgade mig igår och jag & maken infann oss på DS idag för att få "domen". För det första var det en helt annan doktor denna gång - en kvinnlig mer empatisk. För det andra hade de inte lyckats få röntgenutlåtandet signerat och kunde därför inte berätta för oss hur det låg till. Vi ägnade istället en timma åt en hypotetisk diskussion angående igångsättning, sugklockor, förväntad födelsevikt på barnet och huruvida detta spelade någon roll. Är mer förvirrad nu än innan.

Denna läkare förstod inte alls nyttan av att sätta igång förlossningen lite tidigare - även om jag nu säkert får det om jag absolut vill. Hon tyckte i o f s att det är bättre för barnet att försöka sätta igång förlossningen och sedan göra kejsarsnitt om det inte går, än att göra ett planerat kejsarsnitt (med anledning av att barnets lungor hinner utvecklas lite under värkarbetet även om inte igångsättningen lyckas fullt ut)

Läkaren ska ringa mig i morgon och berätta om röntgensvaret och ska dessutom tills dess ha diskuterat ärendet med idiotläkaren eftersom han var inblandad förra gången.

Antiklimax!

• Liten med Mindre

Suckar med dig AM - vad de ställer till det för er och funderingarna!?!

• Ore

Ska göra det... Problemet är ju att jag är för ung för att få göra testet där jag bor. Får ta mig till Göteborg, och göra det privat istället. Så jag fyllde i ansökan, och när jag väl fick igång min batteritomma telefon i morse så hade jag ett meddelande...

Eftersom jag har en bit och åka så skulle de fixa så att blodprov och nupp görs samtidigt... Åtminstonde sa hon att de tar båda på en gång.

Ska ringa direkt i morgon, när hon som lämnade ett meddelande är där igen.

Sedan återkommer jag nog till Göteborgstjejerna, och hör om någon har lust med lunch eller fika... Det blir då en heldag i gbg för min del Fast jag hoppas alltså att det inte blir redan på måndag!!!

• Ore

AM: Meeeen, du skulle ju ha blivit klokare på vad som var bäst nu när du röntgat dig och allt... Måste det då komma en annan och ställa till oreda i alla tankarna?

*morrar litet och stärker mina åsikter om att svensk sjukvård, även om det finns många kompetenta personer där, inte fungerar som den borde*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare