• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

Ja, och grattis till förlovningsdagen!

• _koko_

nenne-hjärtat - Jag fick ingen blödning utan hade bara ett datum när jag skulle börja med sprutorna, men det beror ju på att jag redan var nedreglerad!

Får man ingen blödning kan man ju vara gravid (har hänt en kompis till mig!), så det bör man definitivt vara uppmärksam på.

• _koko_

Liten - Det står att den bör drickas upp inom 3 dagar från öppnandet och det hade gått 3½ dagar... Det var lite sting i den, men inget som jag tänkte så mycket på förrän jag blev dålig.

Jag vill osså ha en förlovningsdag.

• Ore

Åh, hjälp. Jag måste också gått på något i min lokala tidning, för jag tänkte inte ens på att det är 1 april...

BS: Det där med sköldkörteln låter rimligt... Så du kanske skulle försöka samla kraft för en dust med sjukvården, och kräva hjälp.

Har precis fått tag på hon som gav mig tid för KUB/NUPP. Hon hade blivit litet fundersam efter att ha talat in sitt meddelande, om vilken dag hon egentligen sa. Så nu ska jag dit den 6 maj istället! Och hade jag vägarna förbi Gbg 1-2 veckor tidigare så fick jag gärna titta in och ta blodprovet innan, så kan jag få svaret den 5 maj. Annars kommer BM ringa till mig efteråt. Jag är nöjd, de kändes proffsiga!

• nennesjuttioåtta

*tackar och bugar*

Liten
    precis, ett halvår före! Vi gifte oss i oktober sen. På toppen av Vemdalsskalet, i strålande solsken! *hoppistuds* Och angående arbetsbelastningen, ja fy faaan, då är jag hellre lite stressad än har det så här. Sämre för självförtroendet är svårt att hitta, förutom att vara arbetslös då.

Telis/koko
    Oki, han sa ingeting om någon blödning. och jag ska göra VUL här i Gävle, inte i Falun. 7-10 dagar efter spraystart alltså... Hur länge ska den hålla i sig+ Är den som mens?? Jag ska inte börja med sprutorna förrän 3 veckor efter spraystart... fan, ska jag behöva ringa och fråga det där jäkla spånet till telefonist iaf. *suck*

• nennesjuttioåtta

koko
    alltså har du blivit dålig på en juice som är en halv dag för gammal?!??!
    Rännskita eller bara ont i magen?

• MSW

Vickan: verkligen kryptiskt! Men skickar lite ork att "stå emot" iaf!

Nenne: Grattis på förlovningsdagen!

Jag är lite lagom "rädd" för första april, och vill helst inte träffa folk då.. Är rädd att jag ska gå på något och göra bort mig.. Inte för att jag vet varför det vore så hemskt.. Well well!
    Dagens aprilskämt i lokaltidningen tror jag var om någon hundras som någon varnade för tror jag! Detta grundar sig på att jag aldrig hört talas om rasen... Inte för att jag har jättekoll, men iaf!

Har gjort i ordning håret idag första gången sen jag klippte mig, och jag kunde faktiskt få till det riktigt bra tycker jag!

AM: Hoppas på bra svar! (vad som är bra vet jaginte dock.. )

Frejis: Tänkte också så, att då måste doktorn vara riktigt säker på att det inte är någn fara..

• snaily

September - bingo!
    Nenne - gifte ni er på Skalet?!?! Va kul!! Jag ser toppen från mitt vardagsrumsfönster...
    Vi hade också oktoberbröllop, fast längre ner i landet.

Koko - eländigt med magen! Hoppas på snabb bättring.

• _koko_

nenne - Det var konstigt tycker jag, blödningen är ju som telis skriver ett tecken på att man är nedreglerad! Att du gör vul hemma isf för på kliniken är dock inget konstigt, så brukar det vara när man inte bor i närheten av kliniken.

Japp, det har kommit ut i båda ändar så att säga, och jag har fortfarande magknip och lite illamående. Har läst om problem med hållbarheten hos Brämhults, så jag borde kanske varit lite mer uppmärksam men jag tyckte inte en halv dag borde varit något problem eftersom bäst före inte hade passerats. Drack nämligen samma juice igårmorse utan att få problem!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare