• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Frejis
    *vinkar ivrigt*
    Hej på dig! Tack, tack! Hur är det med nojorna idag?

• kängu

Oktoberbröllop rules!!!

Stackars koko, med kass mage. Skumt att du blev så dålig på en halv dag för gammal juice!!

Vickan, låter jobbigt Kramar!

Nenne, grattis till förlovningsdagen! Mysigt!

Idag ska vi iväg på den lagom mossiga föräldragruppen, men innan dess måste jag få gjort lite mer på examensarbetet. Börjar bli rejält trött på det nu kan jag säga. I övrigt inget nytt, jag jagar snygga mammabrallor men tycker det är svårt att hitta snygga jeans som inte är superdyra. Köpte två i förra veckan men blev inte nöjd med ngt av dom så lämnade tillbaka. Har nu endast ett par jeans... funkar ju inte. Tar gärna emot tips på ngt märke som har snygga mammajeans med bra passform! Har kollat H&M, PoP, Topshop...

Nä, dags att göra sig lite vacker!!

• nennesjuttioåtta
    kängu skrev 2009-04-01 09:29:24 följande:
    Oktoberbröllop rules!!!
    Word!!
  • Telemarkgrrl

nenne, jodå, det gick bra. På det här stället är det aldrig någon förhandling utan vi blir bara informerade om vad vi får. I år får ingen löneförhöjning pga det ekonomiska läget men jag fick iallafall en bra bonus. Så bra att maken trodde att det var ett aprilskämt. Fast det mesta av såna där bonusar går ju till skatteverket.

Fast bra och bra, det är ju inte som om man är VD på AMF precis.

• Telemarkgrrl

Nenne, du sprejar först, sen får du en blödning som är beviset på att du är nedregerad, därefter kan du vara nedreglerad och fortsätta spreja en eller två eller tio veckor till innan du börjar med sprutorna. Det viktiga är att du är nedreglerad ordentligt när du börjar med sprutorna.

• nennesjuttioåtta

telis
    jasså, inte?
    Jag vill också ha bonus! Maken fick bra bonus i år, hurra! Men jag är helt klart i fel bransch för sånt. Här jobbar vi inga halvdagar eller har semesterstängt. Blä!

• nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2009-04-01 09:33:22 följande:
    Nenne, du sprejar först, sen får du en blödning som är beviset på att du är nedregerad, därefter kan du vara nedreglerad och fortsätta spreja en eller två eller tio veckor till innan du börjar med sprutorna. Det viktiga är att du är nedreglerad ordentligt när du börjar med sprutorna.
    AAhhhhh TACK!
  • Telemarkgrrl

Förtydligar lite, om du inte får en blödning så bör du kolla om du är nedreglerad med hjälp av blodprov. Om du är nedreglerad så kan du börja med sprutorna ändå, annars får du fortsätta spreja lite till. Det var ju precis det som hände Lappis så sånt kan hända.

• snaily

Nenne - ok, jag läser för snabbt Men bra vald förlovningsplats hur som helst.

Kängu - hoppas du inte tycker jag härmas med min profilbild!
    Borde byta till en snigel...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare